Σελίδες

AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

4 Ιαν 2019

"Έφυγε" ο Σαμιώτης εφοπλιστής Νίκος Βαρβατές


Σε ηλικία 69 ετών έφυγε χθες από τη ζωή ο Έλληνας εφοπλιστής Νίκος Βαρβατές, που είχε καταγωγή από τη Σάμο.
 
Η κηδεία του θα γίνει αύριο Σάββατο στις 11.30 το πρωί, από τον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Πειραιά.
 
Γεννημένος το 1949, ο Νίκος Βαρβατές υπήρξε ένα από τα σημαντικά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας.
 
Προερχόταν από μία οικογένεια με βαθιές ρίζες στον χώρο της ναυτιλίας, καθώς ο μεν πατέρας του ήταν καραβοκύρης, ο δε παππούς του καραβομαραγκός.
 
Είχε διατελέσει πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, από το 2000 έως και το 2012. Όταν ανέλαβε καθήκοντα, η Ένωση ονομαζόταν Ένωση Εφοπλιστών Μεσογειακών Φορτηγών Πλοίων και ο ίδιος πήρε το 2008 την πρωτοβουλία της μετονομασίας της σε Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων.
 
Στόχος του ήταν να αρθεί το εμπόδιο που όριζε ότι μπορούσαν να εγγραφούν μέλη μόνο όσοι πλοιοκτήτες είχαν πλοία έως 4.500 κόρους, καθώς έβλεπε πως στον χώρο της μεσογειακής ναυτιλίας δραστηριοποιούνταν πλοιοκτήτες με πλοία χωρητικότητας έως και 30.000 κόρων. Για τον Νίκο Βαρβατέ ήταν, επίσης, σημαντική και επιβεβλημένη η ανανέωση του στόλου, προκειμένου η ελληνική σημαία να παραμείνει ανταγωνιστική και εγγύηση στις θαλάσσιες μεταφορές στη Μεσόγειο, καθώς και στις λεγόμενες διαδρομές "μικρών αποστάσεων".
 
Τη σταδιοδρομία του στον χώρο της ναυτιλίας την ξεκίνησε ως ναυπηγός και κατόρθωσε να δημιουργήσει μία από τις πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες πλοίων μεταφοράς τσιμέντου διεθνώς, αλλά και φορτηγών πλοίων, τη "Naftotrade".
 
Ήταν ένας αυτοδημιούργητος πλοιοκτήτης, που κατάφερε να φτάσει ψηλά στηριζόμενος στις δικές του δυνάμεις. Για την προσφορά του στον χώρο του ναυτιλιακού επιχειρείν, είχε βραβευθεί και με το Βραβείο Ευκράντη στην κατηγορία "Ναυτιλιακές Προσωπικότητες της Χρονιάς 2008".
 
Ωστόσο, είχε την ατυχία να δεχτεί ένα ισχυρό "χτύπημα" την εποχή της λεγόμενης "Αραβικής Άνοιξης", μια και πολλά από τα πλοία του δραστηριοποιούνταν στη μεταφορά τσιμέντου σε αραβικές χώρες στις οποίες εκδηλώθηκαν έντονες κοινωνικές και πολιτικές κρίσεις, επηρεάζοντας την ομαλή διεξαγωγή του θαλάσσιου εμπορίου και κατά συνέπεια τη δραστηριοποίηση του στόλου του. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια είχε μεθοδικά εργαστεί και καταφέρει να επανέλθει δυναμικά στο ναυτιλιακό προσκήνιο.
 
Άνθρωποι που είχαν συνεργαστεί με τον Νίκο Βαρβατέ και τον γνώριζαν και προσωπικά μιλούν για έναν φανατικό Σαμιώτη αλλά και Πειραιώτη, ο οποίος επέδρασε σημαντικά στα πειραϊκά πράγματα. Αγαπούσε τον Πειραιά και τον Ολυμπιακό και, παρά την οικονομική του επιφάνεια, επέμενε να διαμένει στην Αγία Σοφία στον Πειραιά.
 
Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, εκφράζοντας τα συλλυπητήριά του, δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι "ο Νίκος Βαρβατές υπήρξε ένας αντιπροσωπευτικός Πειραιώτης της μεταπολεμικής γενιάς. Απλός, προσιτός, αυτοδημιούργητος, δυναμικός και λαϊκός. Ποτέ δεν ξέχασε την καταγωγή του και γι' αυτό μέχρι το τέλος της ζωής του έμενε στην γειτονιά που μεγάλωσε, στα Μανιάτικα... Τέτοιοι άνθρωποι, που άφησαν το στίγμα τους στον Πειραιά, όπως ο Νίκος Βαρβατές, δεν θα ξεχαστούν ποτέ...".

Πηγή: kanaliena.gr