Σελίδες

AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

18 Φεβ 2013

Προς αποκρατικοποίηση και το αεροδρόμιο της Σάμου


Έως τα τέλη Μαρτίου θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Ένα από τα 22 αεροδρόμια που αναμένεται να αποκρατικοποιηθούν είναι και το αεροδρόμιο της Σάμου "Αρίσταρχος ο Σάμιος", το οποίο ανήκει στα 15 μεγαλύτερα της χώρας, όσον αφορά την ετήσια επιβατική του κίνηση.

Βάσει επιβατικής κίνησης, τα 22 αεροδρόμια που ανμένεται να αποκρατικοποιηθούν είναι τα εξής: Ρόδος, Θεσσαλονίκη, Κως, Κέρκυρα και Χανιά (πρόβλεψη διακίνησης άνω του 1 εκατ. επιβατών έκαστο, για το 2013), Ζάκυνθος, Σαντορίνη, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σάμος, Κεφαλλονιά, Ακτιο, Καβάλα (από 250.000 έως 1 εκατ. επιβάτες) και Σκιάθος, Αλεξανδρούπολη, Χίος, Κάρπαθος, Καλαμάτα, Λήμνος, Αγχίαλος, Ιωάννινα και Αραξος (από 75.000 έως 250.000 επιβάτες).

Οσον αφορά τα υπόλοιπα 15 αεροδρόμια που δεν θα ιδιωτικοποιηθούν, αυτά θα τα αναλάβει η Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), ιδιοκτησίας ελληνικού Δημοσίου, που είτε θα τα διαχειρίζεται η ίδια είτε θα εκχωρήσει το management σε τρίτο φορέα. Η προοπτική να εκχωρηθεί το management σε ιδιώτη συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό.

Από πλευράς ενδιαφέροντος, εξαιρετικά πιθανή θεωρείται η συμμετοχή των κατασκευαστικών εταιρειών Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, J&Ρ Αβαξ, Vinci, Hocthief και ACS και εταιρειών διαχείρισης αεροδρομίων, όπως του «Ελ. Βενιζέλος», της Fraport και της Aeroports de Paris.

Η αξιοποίηση, υπό τη μορφή παραχώρησης, είναι για 30-35 χρόνια, με το ελληνικό Δημόσιο να διατηρεί την ιδιοκτησία των αεροδρομίων αυτών, καθώς και την εποπτεία και τον έλεγχο.

Στο ΤΑΙΠΕΔ θα καταβάλλεται α) εφάπαξ τίμημα από μέρους του ιδιώτη και β) τακτικό έσοδο, το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με την αποδοτικότητα του αεροδρομίου, πιθανώς με τα κέρδη ή και με τα έσοδα. Επιπρόσθετα, θα προκαθοριστεί η τιμολογιακή πολιτική, με γνώμονα τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα του εκάστοτε αεροδρομίου.


 Επενδύσεις 239 εκατομμυρίων

Η διαδικασία αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων θα διαρκέσει περίπου 9-12 μήνες και θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις. Για τα 3 πρώτα χρόνια της παραχώρησης θα απαιτηθούν επενδύσεις 239 εκατ. ευρώ σε υποδομές.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια συγκέντρωσαν, το 2011, το 50% της συνολικής επιβατικής κίνησης της χώρας, δηλαδή περίπου 19,3 εκατ. επιβάτες. Από το 2003 παρουσιάζουν ετήσια αύξηση μεγεθών κατά 1,9%, ενώ συγκεντρώνουν το 67% του συνολικού επιβατικού κοινού από και προς διεθνείς προορισμούς.

Για το 2013 εκτιμάται ότι τα αεροδρόμια Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας και Χανίων θα συγκεντρώσουν το 71% της συνολικής επιβατικής κίνησης των περιφερειακών αεροδρομίων, ενώ το 21% τα αεροδρόμια Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας.

Πηγή: Ελευθεροτυπία