Σελίδες

AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

22 Μαρ 2013

«Όχι στην προωθούμενη πολυετή εκμετάλλευση των αεροδρομίων Σάμου»


Τη ριζική διαφωνία του με την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση ή μακροχρόνια μίσθωση από ιδιώτες των Περιφερειακών Αεροδρομίων Σάμου, Μυτιλήνης και Μύρινας εκφράζει ομόφωνα το Περιφερειακό Συμβούλιο Βορείου Αιγαίου.

Το θέμα συζητήθηκε εκτός ημερησίας διατάξεως στην πρόσφατη συνεδρίαση του Συμβουλίου, στη Μυτιλήνη.

Σε σχετική επιστολή που κατατέθηκε στο Προεδρείο του αναφέρεται ότι «η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, με συνέπεια και προσήλωση στο σχέδιο δήμευσης της χώρας, προκηρύσσουν δύο διαγωνισμούς για την παραχώρηση 22 από τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας για πολυετή εκμετάλλευση (30 ή 40 ετών), μεταξύ αυτών των αεροδρομίων Μυτιλήνης, Μύρινας και Σάμου.

Το Περιφερειακό Συμβούλιο καταγγέλλει το ξεπούλημα των βασικών αυτών υποδομών της χώρας, το στήσιμο των οποίων πλήρωσε ο Έλληνας φορολογούμενος και που επί σειρά ετών αποτέλεσαν μοχλό της τουριστικής ανάπτυξης -και όχι μόνο- των τοπικών κοινωνιών που αυτοί εξυπηρετούσαν και μέχρι σήμερα εξακολουθούν να εξυπηρετούν.

Καταγγέλλει τη βίαιη και άνευ όρων υπαγωγή του δικαιώματος διοίκησής τους στο ΤΑΙΠΕΔ με τελικό στόχο να γίνουν επί της ουσίας μέσω συμβάσεων παραχώρησης βορά στην ιδιωτική πρωτοβουλία, η οποία, ως εκ της φύσεώς της, στοχεύει σε άμεσα κέρδη, με όσες θυσίες κάτι τέτοιο συνεπάγεται για τις παρεχόμενες υπηρεσίες από άποψη ασφάλειας στη διεξαγωγή ενός τόσο πολύπλευρου και ευαίσθητου αντικειμένου όπως το αεροπορικό έργο.

Τέλος, καταγγέλλει την παντελή αδιαφορία που επιδεικνύει η μνημονιακή κυβέρνηση ως προς τον έντονα κοινωνικό χαρακτήρα των αερολιμένων που βρίσκονται σε απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές, στις οποίες η μετάβαση με ακτοπλοϊκά μέσα μοιάζει πολλές φορές με εφιάλτη, αλλά και την ίδια την παράκαμψη των αμυντικών μηχανισμών της χώρας, καθώς σε μία σειρά κρατικών αεροδρομίων -χρόνια τώρα- η πολιτική «συγκατοικεί» με την πολεμική αεροπορία, μηχανισμούς τους οποίους μόνο η δημόσια διοίκηση ενός αερολιμένα μπορεί να εγγυηθεί
».

Όπως επισημάνθηκε περαιτέρω, «τα παραπάνω αεροδρόμια αποτελούν εθνική περιουσία σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη από εθνικής σκοπιάς περιοχή όπως είναι το Βόρειο Αιγαίο και δεν είναι δυνατόν η ελληνική κυβέρνηση κατ' απαίτηση των Τροϊκανών και για καθαρά δημοσιονομικούς λόγους να παραδώσει τα τρία παραπάνω αεροδρόμια στο ιδιωτικό εγχώριο η ξένο κεφάλαιο».

Η επιστολή αυτή εστάλη στα Υπουργεία Μεταφορών, Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών, καθώς και στα κοινοβουλευτικά κόμματα.