Οπως ανακοινώθηκε και επίσημα, θα γίνουν δυο διαγωνισμοί οι οποίοι θα περιλαμβάνουν δυο ομάδες αεροδρομίων (από 7 έως 10 αεροδρόμια η κάθε ομάδα).
Το αεροδρόμιο της Σάμου έχει ενταχθεί στη δεύτερη ομάδα, μαζί με αυτά της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Κω και της Ρόδου, της Σκιάθου και της Μυτιλήνης.
Και σε αυτή την ομάδα, ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον, θα μπορούν να προστεθούν τα αεροδρόμια της Καρπάθου, της Χίου και της Λήμνου.
Η όλη διαδικασία παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάρκεια εννέα έως δώδεκα μηνών.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει αποδεδειγμένα να έχουν διαχειριστεί στο παρελθόν συγκεκριμένο αριθμό αεροδρομίων. Το δημόσιο διατηρεί την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχο των αεροδρομίων.
Επίσης, η τιμολογιακή πολιτική των αεροδρομίων που θα παραχωρηθούν στους ιδιώτες θα καθορίζεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Σε κάθε περίπτωση αυξήσεις στα αερολιμενικά τέλη θα μπορούν να γίνουν μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεων που απαιτούνται για τα υπό παραχώρηση αεροδρόμια.
Ειδικότερα, σε ότι αφορά τον εξοπλισμό των συστημάτων αεροναυτιλίας, οι επενδύσεις θα γίνονται από την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας, ενώ για τον εξοπλισμό που αφορά τη λειτουργία των αεροδρομίων, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ελέγχου επιβατών και αποσκευών, τις επενδύσεις θα κάνουν οι ιδιώτες.
Στο πλαίσιο αυτό το γνωστό «σπατόσημο» από το 2014 θα αντικατασταθεί από ένα ενιαίο τέλος αεροδρομίων το οποίο θα καταβάλλεται από το σύνολο των αεροδρομίων που έχουν ιδιωτικοποιηθεί.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ