Σελίδες

AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

27 Μαΐ 2013

Το Εργατικό Κέντρο Σάμου για τις συγκοινωνίες


Τις απόψεις του σχετικά με την ακτοπλοϊκή και αεροπορική σύνδεση του νησιού παραθέτει αναλυτικά το Εργατικό Κέντρο Σάμου, που ορίζει και το διεκδικητικό πλαίσιο των σχετικών αιτημάτων του.

Όπως εξηγεί σε ανακοίνωσή του, "κυβέρνηση και εφοπλιστές μαζί με την ιδιωτική 'Ολυμπιακή', έχουν μετατρέψει τα νησιά μας σε όμηρους στις διεκδικήσεις τους για ακόμα περισσότερα κέρδη.

Σε αυτή την κατάσταση μας έχει οδηγήσει η πολιτική της απελευθέρωσης και της ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών και η άρση του cabotage. Μια πολιτική που οδηγεί τα νησιά μας στην απομόνωση.

Ευθύνονται και όσοι πίστεψαν ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία θα μας λύσει αυτά τα προβλήματα και έβαζαν πλάτη για να περάσουν οι πολιτικές τους. Με αποτέλεσμα να βλέπουμε συνεχώς να χειροτερεύουν οι συγκοινωνίες με ότι αυτό συνεπάγεται.

Αντί για καθημερινά δρομολόγια, χειμώνα-καλοκαίρι με φτηνά εισιτήρια από Σάμο για Πειραιά και στην υπόλοιπη Ελλάδα, φτάσαμε στο σημείο να έχουμε 3 δρομολόγια την εβδομάδα και το καλοκαίρι να έρχονται για 2 μήνες να κάνουν αρπαχτές.

Ποιος τους έδωσε αυτό το δικαίωμα; Μα οι νόμοι που ψηφίζουν.

Σήμερα σταματάει στο Καρλόβασι, αύριο θέλουν να σταματάει στη Σύρο.

Δεν τους έφτασαν όλα όσα τους δίνει η κυβέρνηση με την απελευθέρωση και την άρση του cabotage. Επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές, αφορολόγητα καύσιμα, μείωση μισθών, κατάργηση οργανικών συνθέσεων (λιγότεροι ναυτεργάτες και μεροκάματα δηλαδή). Ιδιωτικοποίηση λιμανιών και αεροδρομίων. Τα θέλουν όλα. Να βάζουν καράβια και αεροπλάνα όποτε εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους, με πανάκριβα εισιτήρια.

Η όποια αντιπαράθεση για το πού να πιάνει το καράβι, στο Βαθύ ή στο Καρλόβασι, είναι αποπροσανατολιστική και ρίχνει νερό στο μύλο των συμφερόντων των εφοπλιστών και της κυβέρνησής τους. Το ζήτημα δεν είναι τοπικιστικό και άρχισαν όλοι να προσπαθούν να βγάλουν ακατάλληλα τα λιμάνια, ο καθένας το ''δικό του''. Αυτή η στάση είναι διασπαστική και στο τέλος ενάντια στα συμφέροντα όλου του σαμιακού λαού.

Στο δίλημμα που έβαλαν οι εφοπλιστές, 'Βαθύ ή Καρλόβασι;', εμείς τους βάζουμε το εξής δίλημμα : τα συμφέροντα των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων ή των εφοπλιστών;

Ξεχνάμε ότι παλιότερα είχαμε 3 καράβια και καθημερινά δρομολόγια; Υπήρχαν μέρες που έφευγαν και 2 καράβια από το νησί», αναφέρει, μεταξύ άλλων το Εργατικό Κέντρο, που διεκδικεί :

* Ενιαίο, δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών, που θα λειτουργεί με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των νησιών και γενικότερα του λαού μας και όχι το κέρδος των εφοπλιστών.

* Πλοία σύγχρονα και ασφαλή,

* Όχι στην άρση του Καμποτάζ.

* Απρόσκοπτη και τακτική σύνδεση (ακτοπλοϊκή και αεροπορική) των νησιών μας μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα.

* Ουσιαστική μείωση των ναύλων μεταφοράς επιβατών-οχημάτων-εμπορευμάτων, χωρίς η μείωση να αντισταθμιστεί με επιδοτήσεις, ή με άλλους τρόπους, στον κρατικό προϋπολογισμό. Κατάργηση των φόρων στα αεροδρόμια και λιμάνια.

* Δωρεάν εισιτήρια για τους άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχοι, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, φαντάροι, ΑΜΕΑ)
".