Σελίδες

AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

16 Οκτ 2013

"Η Εκπαίδευση και η Παιδεία σε περίοδο κρίσης" στη Βιβλιοθήκη Σάμου στις 23/10


Με την ευκαιρία της έκδοσης του νέου βιβλίου του καθηγητή Κωνσταντίνου Σοφούλη, "Το Πανεπιστήμιο ως Σχολείο: Αναζητώντας το Παιδαγωγικό Αποτύπωμα" (εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, 2013), η Βιβλιοθήκη Σάμου οργανώνει την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου μια ανοικτή συζήτηση με θέμα "Η Εκπαίδευση και η Παιδεία σε περίοδο κρίσης".

Κεντρικοί ομιλητές στην εκδήλωση θα είναι η εκπαιδευτική σύμβουλος, Μαρία Κέκκου, ο επίτιμος σχολικός σύμβουλος, Βαγγέλης Δημητριάδης και ο συγγραφέας Κωνσταντίνος Μαν. Σοφούλης.

Οι ομιλητές θα αναφερθούν αναλυτικά στο περιεχόμενο του βιβλίου, το οποίο δίνει άφθονες αφορμές για δημιουργικές σκέψεις γενικότερα γύρω από τα ζητήματα της σύγχρονης εκπαίδευσης και της παιδείας του λαού μας και θα επακολουθήσει ανοικτή συζήτηση.

Η εκδήλωση θα γίνει στο αναγνωστήριο της Βιβλιοθήκης την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου, στις 6:30 το απόγευμα.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.


Λίγα λόγια για το βιβλίο

Χρόνια τώρα, ο διάλογος και η πρακτική για τη μεταρρύθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας κλωθογυρίζει γύρω από ζητήματα εξουσίας και διοίκησης. Αντικατοπτρίζει το δόγμα ότι, αλλάζοντας τους συσχετισμούς εξουσίας και τους τρόπους διοίκησης μέσα στα Α.Ε.Ι, αυτομάτως το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο θα βρει τον δρόμο του προς την εξέλιξη και εν τέλει την αριστεία. Ο καθηγητής Κωνσταντίνος Σοφούλης με το βιβλίο του αυτό ανοίγει τον διάλογο προς τα ποιοτικά στοιχεία μιας μεταρρύθμισης. Η βασική υπόθεση εργασίας του είναι ότι οποιαδήποτε αναδιάταξη δυνάμεων και οποιοδήποτε τυπικό σύστημα διοίκησης δεν πρόκειται να επιφέρουν την αλλαγή, αν δεν δεσμεύονται από ένα συγκεκριμένο όραμα αναμόρφωσης των ποιοτικών χαρακτηριστικών λειτουργίας της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Ο συγγραφέας δεν αρκείται σε μια τέμνουσα κριτική των σύγχρονων τάσεων, αλλά προχωρεί και στη διατύπωση μιας νέας πρότασης για την μεταρρύθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο την δημιουργία ενός "ανθρωπιστικού πανεπιστημίου" που το έχει ανάγκη η σύγχρονη κοινωνία των πολιτών.