Σελίδες

AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

14 Μαΐ 2014

"Προβληματική η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στον Δήμο Σάμου"


Τα σοβαρά κενά και ελλείψεις που παρατηρούνται στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στον Δήμο Σάμου κάνει γνωστά με ανοιχτή επιστολή του ο Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ) Σάμου.

Στο νησί λειτουργεί από το 2003 Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ), καθώς και Ειδικό Δημοτικό Σχολείο που εξυπηρετούν τις ανάγκες εκπαίδευσης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Και τα δύο στεγάζονται σήμερα στο κτήριο του Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.Μ.Ε.Α, στην περιοχή Αγία Ειρήνη. Σε αυτά φοιτούν τώρα 23 μαθητές, οι 7 στο Δημοτικό και οι 16 στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον Σύλλογο, τα δύο σχολεία σήμερα "αντιμετωπίζουν σοβαρά κτηριακά, εκπαιδευτικά και λειτουργικά προβλήματα τα οποία καθιστούν προβληματική την εκπαίδευση των μαθητών και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις αυξημένες ανάγκες τους, όπως ο νόμος (Ν. 3699/2008) προβλέπει.

Το κτήριο του Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.Μ.Ε.Α δεν είναι κατάλληλο για σχολείο, ενώ βρίσκεται εκτός της πόλης της Σάμου, σε απόσταση περίπου 6 χιλιομέτρων, με αποτέλεσμα να αποκλείονται οι μαθητές από πληθώρα δραστηριοτήτων που έχουν κριθεί απαραίτητες για την ομαλή κοινωνικοποίησή τους, την ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους και να δυσχεραίνεται η ανάπτυξη των κοινωνικών και λειτουργικών δεξιοτήτων τους καθώς δεν είναι εφικτή η επαφή με το κοινωνικό σύνολο, τις δημόσιες υπηρεσίες κλπ.

Επιπλέον, τα εργαστήρια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ δε λειτουργούν τα τελευταία δύο έτη, αν και πλήρως εξοπλισμένα, καθώς δεν έχει προσληφθεί το απαιτούμενο προσωπικό για να τα στελεχώσει, αλλοτριώνοντας με τον τρόπο αυτό την ουσία του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.

Το κτήριο παρουσιάζει πληθώρα προβλημάτων (στεγανότητα κλπ) και είναι ίσως το μοναδικό το οποίο στεγάζει σχολικές μονάδες και δεν ανήκει στον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων και συνεπώς δεν πληροί τις προδιαγραφές για να στεγάσει ΣΜΕΑΕ.

Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό. Τα λειτουργικά κενά για το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ έχουν ως εξής :

Ένας εκπαιδευτικός ΠΕ 02.50-Φιλολόγων 18 ώρες (οργανικό κενό)

Ένας εκπαιδευτικός ΠΕ 03.50-Μαθηματικών 18 ώρες

Ένας εκπαιδευτικός ΠΕ 08.50-Καλλιτεχνικών 23 ώρες

Ένας εκπαιδευτικός ΠΕ 18.36.50-Διατροφής 23 ώρες (οργανικό κενό)

Ένας εκπαιδευτικός ΠΕ 16.50-Μουσικής 8 ώρες

Ένας εκπαιδευτικός ΠΕ 19.50 ή 20.50-Πληροφορικής 6 ώρες

Ένας εκπαιδευτικός ΠΕ 29-Εργασιοθερεπευτών 25 ώρες (οργανικό κενό)

Ένας εκπαιδευτικός ΠΕ 30-Κοιν. Λειτουργός 25 ώρες (οργανικό κενό)

Ένας εκπαιδευτικός ΔΕ 01-Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό 25 ώρες (οργανικό κενό).

Και για το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο παρουσιάζονται παρόμοιες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και ειδικότητες ΕΕΠ
".

Επί της σχετικής με τα ζητήματα αυτά ερωτήσεως των βουλευτών Αγνής Καλογερή και Ευγενίας Βαμβακά στη Βουλή, απάντησε ο Υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, υποστηρίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι:

"Τα ζητήματα σχολικής στέγης των σχολικών μονάδων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης άπτονται της αρμοδιότητας των δήμων.

Την ευθύνη για τις προσλήψεις στις σχετικές ειδικότητες ΕΕΠ-ΕΒΠ και την άμεση κάλυψη των αναγκών των ΣΜΕΑΕ, έχει το ΠΥΣΕΕΠ (Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού) στην περιοχή ευθύνης του
".

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα λειτουργικά κενά, για την κάλυψη των οποίων αρμόδια είναι η ΔΙ.Δ.Ε. Σάμου (ΔΙ.Π.Ε. για το Ειδικό Δημοτικό), "είτε δε γίνεται αναφορά είτε αναφέρεται ότι κανείς εκπαιδευτικός δε δήλωσε ως προτίμηση τη συγκεκριμένη περιοχή (Νήσος Σάμου) στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα", αναφέρει ο Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων  και Φίλων Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ) Σάμου.