Σελίδες

AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

15 Σεπ 2014

Η "Σαμιακή Πολιτεία" και το "Ισχυρό Βόρειο Αιγαίο" για το ακτοπλοϊκό


Στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται πλέον στον ακτοπλοϊκό χάρτη του Βορείου Αιγαίου τοποθετείται η κίνηση πολιτών "Σαμιακή Πολιτεία Ανατροπής και Δημιουργίας", όπως και ο περιφερειακός συνδυασμός "Ισχυρό Βόρειο Αιγαίο".

Όπως αναφέρει η "Σαμιακή Πολιτεία Ανατροπής και Δημιουργίας", "η έκπτωση της NEL απέκλεισε προς το παρόν τη Σάμο από τα νησιά του Β. Αιγαίου και τη Β. Ελλάδα και απομάκρυνε το κοντινότερο στην Περιφερειακή μας Ενότητα νησί της Περιφέρειάς μας, τη Χίο, κατά 300 ναυτικά μίλια.

Η ήδη προβληματική από και προς τον Βορρά μετακίνηση επιβατών και διακίνηση εμπορευμάτων ή σταματά μέχρι νεωτέρας ή θα εξυπηρετηθεί με λύση προσωρινή, που μάλλον θα μονιμοποιηθεί. Η λύση αυτή που φαίνεται να προτείνεται από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) και τους εφοπλιστές είναι μείωση των δρομολογίων, αποκλεισμός των Φούρνων, αποκλεισμός του λιμανιού του Βαθιού και τερματισμός της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας με τη Θεσσαλονίκη. Δηλαδή περαιτέρω δυσκολίες για ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού της Σάμου, που είναι υπάλληλοι, φοιτητές και στρατιωτικοί και ένα ακόμη χτύπημα στην τουριστική κίνηση προς το νησί μας.

Στο ΣΑΣ στις 12/9/14 παραβρέθηκε το μέλος του Συντονιστικού της κίνησής μας Αλέξανδρος Σταθακιός, ως περιφερειακός σύμβουλος Βορείου Αιγαίου, και μας ενημέρωσε ότι, παρά τις εκκλήσεις της βουλευτίνας και του δημάρχου της Σάμου, θεσμικών εκπροσώπων άλλων νησιών και του ιδίου φυσικά, φαίνεται να επιλέγεται η λογική της περικοπής των δρομολογίων και των προορισμών που επιβάλλουν οι εφοπλιστές και οι τράπεζες που είναι πίσω από αυτούς.

Και τα χειρότερα έπονται με βάση αυτή τη λογική. Μέσα στον Σεπτέμβριο η συνταγματικά κατοχυρωμένη επικοινωνία της Σάμου με την ηπειρωτική χώρα φαίνεται να αναλαμβάνεται με ανεπαρκή δρομολόγια (3 φορές την εβδομάδα) από καράβια αργοκίνητα και γερασμένα ή με άλλα πλοία που θα πραγματοποιούν ακόμα πιο υποτυπώδη δρομολόγια σε συχνότητα και προσεγγίσεις (2 φορές την εβδομάδα χωρίς τους Φούρνους, Αγ.Κήρυκο, Βαθύ),  γεγονός που διαφαίνεται μέχρι τώρα από τις προτάσεις των εφοπλιστών στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών(ΣΑΣ).

Την ίδια στιγμή συνεχίζονται οι εργασίες στον επιβατικό σταθμό στο Λιμάνι Μαλαγαρίου Σάμου, με χρήματα των δοκιμαζόμενων Ελλήνων Πολιτών και της Ε.Ε.. Είναι ένα έργο που μόλις πριν δύο χρόνια ξεκίνησε να λειτουργεί με στόχο τον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών. Παρόλα αυτά το Λιμάνι αυτό φαίνεται να κλείνει ουσιαστικά, ελλείψει προσεγγίσεων πλοίων, με μια κυβέρνηση που δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για την ομαλή συγκοινωνία, αλλά μέχρι τώρα ακολουθεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών, οι οποίοι νοιάζονται μόνο για  μεγάλα πρόσκαιρα κέρδη και όχι βέβαια για την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου.

Σε αντίθεση όλων αυτών, εμείς πιστεύουμε ότι ο Υπουργός Ναυτιλίας και τα αρμόδια όργανα πρέπει επιτέλους να ενεργήσουν ως φορείς μιας ευνομούμενης πολιτείας και όχι ως θεματοφύλακες των κερδών κάθε ναυτιλιακής εταιρείας.

Η κίνηση πολιτών Σαμιακή Πολιτεία Ανατροπής και Δημιουργίας παρακολουθεί τις εξελίξεις του θέματος και περιμένει από τον πολυπράγμονα υπουργό να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Με άξονα τις δημοκρατικές-συμμετοχικές διαδικασίες της κίνησής μας, οι οποίες συνεχίζονται σε όλα τα χωριά της Σάμου, είμαστε σε αλληλεπίδραση με τους κατοίκους του νησιού για δυναμική αντιμετώπιση και αυτού του θέματος.

Περιμένοντας τον Υπουργό. Οψόμεθα!", αναφέρει η "Σαμιακή Πολιτεία Ανατροπής και Δημιουργίας
". 


Εν τω μεταξύ, "εφιαλτικά" χαρακτηρίζει και τα δύο σενάρια για την ακτοπλοΐα στο Βόρειο Αιγαίο ο περιφερειακός συνδυασμός "Ισχυρό Βόρειο Αιγαίο", ο οποίος έχει ως επικεφαλής την Αγλαΐα Κυρίτση.

Δείτε αναλυτικά τις θέσεις του συνδυασμού "Ισχυρό Βόρειο Αιγαίο":

"Καταστροφικές για το Βόρειο Αιγαίο είναι και οι δύο προτάσεις στις οποίες κατάληξε στην πρόσφατη συνεδρίασή του το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), μία εκ των οποίων αναμένεται να επιλέξει αύριο, Τρίτη 16/9, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Όποια πρόταση κι αν, τελικά, επιλεγεί, αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο ακριτικό Βόρειο Αιγαίο, αφού πλέον θα υπάρχουν το πολύ 2 δρομολόγια την εβδομάδα αντί για 3, θα σταματήσει η σύνδεση των νησιών με τη Θεσσαλονίκη, με τη σύνδεση να γίνεται μόνο με την Καβάλα, ενώ στον αποκλεισμό οδηγούνται οι Φούρνοι, αφού σταματά η απευθείας συγκοινωνία με τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και τον Πειραιά.

Είναι προφανές ότι πρόκειται για έναν ακόμη υποβιβασμό των κατοίκων των νησιών του Βορείου Αιγαίου, για μια ακόμα πιο προκλητική απαξίωση της ζωής των νησιωτών μας, ενώ ταυτόχρονα οδηγούνται στο αδιέξοδο και την ανεργία και οι 500 ναυτεργάτες που εργάζονταν στην έκπτωτη ΝΕΛ.

Στην τελευταία συνεδρίαση του ΣΑΣ, εκ μέρους της Παράταξης Βόρειο Αιγαίο – Γόνιμη Γραμμή παραβρέθηκε ο περιφερειακός σύμβουλος Αλέξανδρος Σταθακιός, ο οποίος στην παρέμβασή του τόνισε ότι "δεν μπορούν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου να δεχθούν λιγότερα δρομολόγια στη γραμμή Σάμου – Ικαρίας - Χίου - Λέσβου- Λήμνου - Θεσσαλονίκης / Καβάλας απ' αυτά που μέχρι σήμερα πραγματοποιούσαν τα πλοία της ΝΕΛ, δηλαδή 3 την εβδομάδα.

Με δεδομένο ότι, εκτός των άλλων, τα δρομολόγια αυτά εξυπηρετούν και τη σύνδεση μεταξύ των νησιών, περαιτέρω μείωσή τους θα σημάνει αυτόματα και το τέλος της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, ως γεωγραφικής – οικονομικής – κοινωνικής ενότητας, η οποία θα θέσει σε κίνδυνο ακόμα και ανθρώπινες ζωές".

Επίσης, ο Αλ. Σταθακιός υπογράμμισε "τη σημασία του αισθήματος ασφάλειας στο ταξίδι και της αξιοπιστίας των δρομολογίων για την καθημερινότητα στα νησιά και επισήμανε την ανάγκη σύνδεσης και των πιο μικρών νησιών, όπως οι Φούρνοι", ενώ χαρακτήρισε καταστροφική τη μη σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η παράταξή μας επαναλαμβάνει την πάγια θέση της, η οποία εκφράστηκε και στην πρόσφατη διημερίδα που πραγματοποιήθηκε στην Μυτιλήνη, ότι το μοντέλο των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών μεταφορών από ιδιωτικές εταιρείες έχει αποτύχει πλήρως. Μακροπρόθεσμα, και ειδικά για περιοχές σαν το Βόρειο Αιγαίο, απαιτείται δημόσιος φορέας μεταφορών που στόχο θα έχει όχι το κέρδος αλλά την εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών,φυσικά με κοινωνικό έλεγχο και εξορθολογισμένη οικονομική λειτουργία.

Απαιτείται εθνική ακτοπλοϊκή πολιτική, η οποία σε συνεργασία με την περιφέρεια θα έχει στο επίκεντρό της τον τόπο και τους ανθρώπους του και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών και την υλοποίηση μνημονιακών δεσμεύσεων. Αυτό που συμβαίνει σήμερα στο Βόρειο Αιγαίο είναι συνειδητή πολιτική επιλογή που τα τελευταία χρόνια κορυφώνεται.

Δεσμευόμαστε ότι θα φέρουμε άμεσα το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ζητώντας από τους πάντες να πάρουν θέση, καλώντας τη νέα Περιφερειακή Αρχή να αναλάβει ουσιαστικό ρόλο και δράση προς κάθε κατεύθυνση και κυρίως προς την κινητοποίηση των ίδιων των κατοίκων του Βορείου Αιγαίου
".