Πανό έξω από τη Σχολή Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Καρλόβασι, ανάρτησαν την Παρασκευή, κατά την τελετή ορκωμοσίας των φοιτητών, παρουσία του βουλευτή Δημήτρη Σεβαστάκη, η Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Σάμου (Ε.Κ.Σ) και οι ναυτεργάτες του πλοίου "Μυτιλήνη", που βρίσκονται από τον Φεβρουάριο σε επίσχεση εργασίας στο λιμάνι Καρλοβάσου.
Σύμφωνα με τη Διοίκηση του τοπικού Εργατικού Κέντρου, "και με αυτόν τον τρόπο θελήσαμε ακόμη μια φορά, ναυτεργάτες και Εργατικό Κέντρο Σάμου, να ευαισθητοποιήσουμε την τοπική κοινωνία ώστε να σταθεί αλληλέγγυα στο πλευρό των ναυτεργατών, καθώς και να επισημάνουμε ότι τη λύση στο πρόβλημα των απλήρωτων ναυτεργατών πρέπει να τη δώσει η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α-ΑΝ.ΕΛ.
Σε συνομιλία που είχαμε τόσο με τον βουλευτή Σάμου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, όσο και κύρια με τον υπουργό κ. Δρίτσα, αντιλαμβανόμαστε ότι έχουν αφήσει τους εργαζόμενους στη μοίρα τους. Επαφίενται, όπως χαρακτηριστικά μας δηλώθηκε από τον υπουργό, "στην ευαισθησία των τραπεζών και της εταιρείας (Ν.Ε.Λ), οι οποίοι δεν βοηθάνε την κατάσταση".
Θεωρούν ότι το "ελεύθερο εμπορικό ενδιαφέρον" θα δώσει λύση συνολικά στο πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και των απλήρωτων εργαζομένων στη θάλασσα. Παράλληλα λένε ότι οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση υπέρ των εργαζομένων ώστε να καταβληθούν τα δεδουλευμένα τους "δεν μπορεί να γίνει καθόλου εύκολα, διότι δεν λειτουργούν έτσι τα υπουργεία και η κυβέρνηση".
Με αυτόν τον τρόπο εμπαίζουν τους ναυτεργάτες και κινούνται στον ίδιο άξονα με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις: δηλαδή με την τακτική τους και τις πράξεις τους υπερασπίζονται τα συμφέροντα των εφοπλιστών και της εταιρείας και μάλιστα την ίδια ώρα που με νόμους και πράξεις νομοθετικών περιεχομένων αδειάζουν τα ταμεία δημοσίων οργανισμών, ασφαλιστικών ταμείων και της τοπικής διοίκησης, κλέβουν δηλαδή και αυτοί, όπως και οι προηγούμενοι, τα λεφτά των εργαζομένων.
Εμείς δύο πράγματα έχουμε να επισημάνουμε και ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του.
Η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με κατευθύνσεις της Ε.Ε, που με μεγάλο σθένος όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και η σημερινή ακολουθούν, έφερε:
* Τη μείωση της οργανικής σύνθεσης των πλοίων (δηλαδή, μειώσεις θέσεων εργασίας, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια στη θάλασσα), καταπάτηση και κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, επιδότηση του εφοπλιστικού κεφαλαίου, την ίδια ώρα που το φοροαπαλλάσσει.
* Αφήνει το εφοπλιστικό κεφάλαιο στο απυρόβλητο και ταυτόχρονα το στηρίζει, ενώ οι ναυτεργάτες πάρα πολλών πλοίων είναι απλήρωτοι για μήνες.
Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του, τόσο σε τοπικό, όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο. Οι εργαζόμενοι πλέον πολύ πιο ξεκάθαρα βγάζουν τα συμπεράσματά τους για το ποιοι στέκονται δίπλα τους και ποιοι απέναντί τους και ακόμη πώς πρέπει να προασπιστούν και να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους στη ζωή και την εργασία.
Καλούμε τον σαμιακό λαό, σωματεία και φορείς του τόπου να δυναμώσουν την αλληλεγγύη τους στους ναυτεργάτες του πλοίου 'Μυτιλήνη' και να πιέσουν με κάθε τρόπο την κυβέρνηση να δώσει άμεσα λύση στο πρόβλημα της απλήρωτης εργασίας" αναφέρει το Ε.Κ.Σ.
Σε συνομιλία που είχαμε τόσο με τον βουλευτή Σάμου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, όσο και κύρια με τον υπουργό κ. Δρίτσα, αντιλαμβανόμαστε ότι έχουν αφήσει τους εργαζόμενους στη μοίρα τους. Επαφίενται, όπως χαρακτηριστικά μας δηλώθηκε από τον υπουργό, "στην ευαισθησία των τραπεζών και της εταιρείας (Ν.Ε.Λ), οι οποίοι δεν βοηθάνε την κατάσταση".
Θεωρούν ότι το "ελεύθερο εμπορικό ενδιαφέρον" θα δώσει λύση συνολικά στο πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και των απλήρωτων εργαζομένων στη θάλασσα. Παράλληλα λένε ότι οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση υπέρ των εργαζομένων ώστε να καταβληθούν τα δεδουλευμένα τους "δεν μπορεί να γίνει καθόλου εύκολα, διότι δεν λειτουργούν έτσι τα υπουργεία και η κυβέρνηση".
Με αυτόν τον τρόπο εμπαίζουν τους ναυτεργάτες και κινούνται στον ίδιο άξονα με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις: δηλαδή με την τακτική τους και τις πράξεις τους υπερασπίζονται τα συμφέροντα των εφοπλιστών και της εταιρείας και μάλιστα την ίδια ώρα που με νόμους και πράξεις νομοθετικών περιεχομένων αδειάζουν τα ταμεία δημοσίων οργανισμών, ασφαλιστικών ταμείων και της τοπικής διοίκησης, κλέβουν δηλαδή και αυτοί, όπως και οι προηγούμενοι, τα λεφτά των εργαζομένων.
Εμείς δύο πράγματα έχουμε να επισημάνουμε και ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του.
Η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με κατευθύνσεις της Ε.Ε, που με μεγάλο σθένος όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και η σημερινή ακολουθούν, έφερε:
* Τη μείωση της οργανικής σύνθεσης των πλοίων (δηλαδή, μειώσεις θέσεων εργασίας, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια στη θάλασσα), καταπάτηση και κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, επιδότηση του εφοπλιστικού κεφαλαίου, την ίδια ώρα που το φοροαπαλλάσσει.
* Αφήνει το εφοπλιστικό κεφάλαιο στο απυρόβλητο και ταυτόχρονα το στηρίζει, ενώ οι ναυτεργάτες πάρα πολλών πλοίων είναι απλήρωτοι για μήνες.
Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του, τόσο σε τοπικό, όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο. Οι εργαζόμενοι πλέον πολύ πιο ξεκάθαρα βγάζουν τα συμπεράσματά τους για το ποιοι στέκονται δίπλα τους και ποιοι απέναντί τους και ακόμη πώς πρέπει να προασπιστούν και να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους στη ζωή και την εργασία.
Καλούμε τον σαμιακό λαό, σωματεία και φορείς του τόπου να δυναμώσουν την αλληλεγγύη τους στους ναυτεργάτες του πλοίου 'Μυτιλήνη' και να πιέσουν με κάθε τρόπο την κυβέρνηση να δώσει άμεσα λύση στο πρόβλημα της απλήρωτης εργασίας" αναφέρει το Ε.Κ.Σ.