Σελίδες

AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

31 Μαΐ 2016

Τι λένε Σεβαστάκης - Μαυρατζώτης για το "Μυτιλήνη"


Ενημέρωση και συντονισμό ενεργειών για την απομάκρυνση του πλοίου "Μυτιλήνη" από το λιμάνι του Καρλοβάσου ζήτησε από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σάμου, Ελισαίο Μαυρατζώτη, ο βουλευτής του Νομού, Δημήτρης Σεβαστάκης. Την Τρίτη ο κ. Μαυρατζώτης του απάντησε.

Πιο αναλυτικά, σε επιστολή του τη Δευτέρα προς τον Πρόεδρο του τοπικού Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ο κ. Σεβαστάκης ανέφερε:

"Επειδή πρέπει να συντονιστούν άμεσα οι ενέργειες των αρμόδιων υπουργείων Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Περιβάλλοντος και Ενέργειας του βουλευτή Σάμου κ. Δ. Σεβαστάκη, καθώς και του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σάμου ή άλλου ορισμένου εκπροσώπου του, με θέμα τις διαδικασίες αλλά και την εκταμίευση του ποσού για τη μετακίνηση του πλοίου 'Μυτιλήνη', παρακαλούμε όπως μας κοινοποιείτε τις ενέργειες από πλευράς Λιμενικού Ταμείου.

Να σημειώσουμε ότι για την απεμπλοκή της διαδικασίας απομάκρυνσης του πλοίου 'Μυτιλήνη', αλλά και για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, μας έχει γνωστοποιηθεί και η υπηρεσιακή επιστολή που έχει σταλεί την 19-20 /5/2016, του αρμόδιου Αρχιπλοιάρχου-στελέχους του υπουργείου, προς το Λιμενικό Ταμείο Σάμου. Χρειάζεται να γίνουν οι ενδεδειγμένες τελικές ενέργειες, ώστε να εκταμιευθούν τα χρήματα από το "Πράσινο Ταμείο" και να πραγματοποιηθεί η ρυμούλκηση.

Άμεσα λοιπόν πρέπει να σταλεί επιστολή του Λιμενικού Ταμείου προς το 'Πράσινο Ταμείο' και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας που να περιγράφει τους κινδύνους οικολογικού ατυχήματος και να ζητάει την οικονομική συνδρομή του.

Από την πλευρά μου έχω αποστείλει έγγραφο ήδη τον Φεβρουάριο, ως Βουλευτής του νομού Σάμου στον αν. υπουργό κ. Τσιρώνη. Έτσι θα είναι δυνατόν να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες εκταμίευσης του απαραίτητου ποσού και ρυμούλκησης του πλοίου
" σημείωνε χθες ο βουλευτής.


* Σήμερα, ο Ελισαίος Μαυρατζώτης απέστειλε εγγράφως την απάντησή του στον βουλευτή:

"Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο "έχει ακούσει" τις πρώτες δεσμεύσεις για τη ρυμούλκηση του πλοίου "Μυτιλήνη" από την πλευρά του αρμόδιου υπουργείου εδώ και 17 μήνες. Οι συνεχείς υποσχέσεις της πολιτείας προσέκρουαν προφανώς στη γραφειοκρατία, στην έλλειψη επάρκειας γνώσεων και κυρίως στην έλλειψη συντονισμού.

Το επικίνδυνο της παραμονής του πλοίου "Μυτιλήνη" στον λιμένα Καρλοβάσου έχει διατυπωθεί, τεκμηριωθεί και υποστηριχθεί πολλές φορές τόσο από την πλευρά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, όσο και από την πλευρά του Δήμου Σάμου. Υπήρχε και υπάρχει άμεση ανάγκη για τη μεταφορά του πλοίου, για την απαλλαγή του τόπου από ένα ιδιαίτερο βάρος που, πέρα από την αρνητική οικολογική του διάσταση, εμποδίζει την ολοκλήρωση έργων και παρεμβάσεων στο σημαντικό αυτό εμπορικό λιμάνι.

Στους αρμόδιους φορείς (υπουργεία κτλ) έχει υποβληθεί και το πόρισμα της Επιτροπής του άρθρου 9 του Ν. 2881/ 2001 ( ΦΕΚ Α΄ 16 )  που συγκρότησε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, αποτελούμενης από τον Ελισσαίο Μαυρατζώτη, Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σάμου ως πρόεδρο, τον Δήμαρχο Σάμου, Μιχάλη Αγγελόπουλο ως εκπρόσωπο του Δήμου Σάμου, την Αντιπεριφερειάρχη Φωτεινή Θαλασσινού ως εκπρόσωπο της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου,  τον Πλωτάρχη Λ.Σ. Κων/νο Λιούρη ως εκπρόσωπο του Λιμεναρχείου Σάμου (Λιμενικός Σταθμός Καρλοβάσου) και  τον Γεώργιο Κυριαζή ως εκπρόσωπο του Επιμελητηρίου Σάμου.

Το πόρισμα προσδιορίζει τη μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση από την παραμονή του πλοίου. Ο Δήμαρχος Σάμου συντόνισε παράλληλα πληθώρα επαφών και παρεμβάσεων για την απομάκρυνση του πλοίου "Μυτιλήνη".

Έχουμε επίσης αρχειοθετήσει όλες τις δηλώσεις, ακόμα και τις απαντήσεις που δόθηκαν για το θέμα αυτό, στη Βουλή των Ελλήνων για την απομάκρυνση του "Μυτιλήνη".

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο την 28η Μαΐου 2016 δημοσίευσε την πρόσκληση/προκήρυξη (πλειστηριασμό) για τον ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό για την εκποίηση και απομάκρυνση του πλοίου "Μυτιλήνη", η οποία δημοσιεύθηκε στις πανελλήνιας κυκλοφορίας εφημερίδες Ναυτεμπορική, Γενική Δημοπρασιών, αλλά και στο Σαμιακό Βήμα με ημερομηνία διενέργειας του διαγωνισμού πλειστηριασμού την 30η Ιουνίου.

Του πλειστηριασμού προηγήθηκαν μεταξύ άλλων η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, εμπειρογνωμοσύνης πραγματογνωμοσύνης και ό,τι άλλο απαιτούμενο.

Μέχρι τότε (30 Ιουνίου 2016) οποιαδήποτε παρέμβαση της Πολιτείας για την ρυμούλκηση του πλοίου είναι προφανώς καλοδεχούμενη.

Όσον αφορά δε το Πράσινο Ταμείο, επιτρέψτε μας να αναφέρουμε ότι πρόκειται για μία μακρόχρονη διαδικασία που περιλαμβάνει τα ακόλουθα στάδια:

Καταρχήν ένα Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα εγκρίνεται με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ύστερα από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου του Πράσινου Ταμείου (δεν υπάρχει έως σήμερα τίποτε σχετικό).  Ακολούθως, γίνεται η διαδικασία ενεργοποίησης του προγράμματος με την έκδοση πρόσκλησης υποβολής προτάσεων του δικαιούχου για ένταξη (είναι προφανές ότι αφορά μία διαδικασία που απαιτεί εμπλοκή άλλου φορέα που δεν έχει ενεργοποιηθεί, ενώ κρίνοντας από τη μέχρι σήμερα καθυστέρηση στις χρηματοδοτήσεις του Πράσινου Ταμείου είναι εύλογο να αναμένεται χρονική καθυστέρηση για την αντιμετώπιση τού εν λόγω υπερεπείγοντος προβλήματος για το νησί).

Με βάση την 1305/10.3,2016 απόφαση του Υπ. Περιβάλλοντος και ενέργειας (Πράσινο Ταμείο), εγκρίθηκε το Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου 'Προστασία θαλάσσιου Περιβάλλοντος και πρόληψη/αντιμετώπιση θαλάσσιας ρύπανσης 2016'. Σε επικοινωνία με το Πράσινο Ταμείο, ενημερωθήκαμε ότι η ανακοίνωση του προγραμματισμού των προσκλήσεων θα γίνει μες τους επόμενους μήνες χωρίς να έχει καθοριστεί ακόμα η ακριβής ημερομηνία. Δικαιούχοι του χρηματοδοτικού προγράμματος, στους οποίους ανατίθεται η υλοποίηση των σχετικών εργασιών /προμηθειών  στο πλαίσιο των μέτρων είναι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής/Γενική Διεύθυνση Οικονομικών  Υπηρεσιών / Διεύθυνση Προμηθειών και εποπτείας Αποθηκών.

Ακολούθως, μετά την υποβολή αίτησης χρηματοδότησης, ακολουθεί διαδικασία αξιολόγησης της αίτησης, και, εφόσον πληροί τα προβλεπόμενα, εκδίδεται η απόφαση ένταξης του έργου (συνακόλουθα θα πρέπει να αναμένεται χρονική καθυστέρηση για την αντιμετώπιση όμως ενός επείγοντος προβλήματος για το νησί).

Για την εκταμίευση δε του έργου, ο δικαιούχος υποβάλλει αίτημα στο Πράσινο Ταμείο που περιλαμβάνει ανάλυση και τεκμηρίωση των δαπανών που υλοποιήθηκαν, οι οποίες αποτυπώνονται στο Δελτίο Δήλωσης Δαπανών Πράξης που συνοδεύει το αίτημα (είναι προφανές ότι η πληρωμή του αναδόχου εκ των υστέρων, σύμφωνα με το δημόσιο λογιστικό, καθιστά αδύνατη στην πράξη την υλοποίηση του έργου απομάκρυνσης του πλοίου "Μυτιλήνη").

Κλείνοντας, θέλουμε να γνωρίζετε ότι καθ' όλη τη διάρκεια της παραμονής του πλοίου από το Φεβρουάριο 2015 μέχρι και σήμερα Μάιο 2016 το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και ο Δήμος Σάμου αντιμετώπισαν πληθώρα νομικών και τεχνικών θεμάτων τα οποία χρηματοδοτήθηκαν εξ ιδίων πόρων.

Ευλόγως υποθέτει κανείς ότι το υπουργείο μπορεί να αποστείλει στο Πράσινο Ταμείο το πόρισμα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου που αναφέρεται στα σχετικά με την επικινδυνότητα και την περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και ο Δήμος Σάμου περιμένουν από τον αρμόδιο του Πράσινου Ταμείου να επικοινωνήσει μαζί τους.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση, αλλά και οργάνωση επίσκεψης" καταλήγει ο κ. Μαυρατζώτης, που έδωσε στη δημοσιότητα και το ιστορικό των ενεργειών του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για την απομάκρυνση του "Μυτιλήνη":

- Ενημέρωση, Νοέμβριος 2015, Δημοσίων Αρχών (ΛΣ Νηολόγιο Χίου, ΛΣ Καρλοβάσου, YΠΕΝ Επιθ.Εμπορικών Πλοίων) για έναρξη Διαδικασίας Απομάκρυνσης από ΛΤ κατά ν.2881/2001

- Ενημέρωση,από νομικής πλευράς περί συνολικής Διαδικασίας, Δημάρχου και Δ.Λ.Τ. Σάμου

- Τηλεφωνική και Ηλεκτρονική Αλληλογραφία (ΛΣ Νηολόγιο Χίου, ΛΣ Καρλοβάσου, YΠΕΝ Επιθ.Εμπορικών Πλοίων) και Ταχυδρομική Λήψη ενίων σχετικών Ναυτιλιακών Εγγράφων

- Αναζήτηση Κυρίου και Δανειστών: ΝΕΛ στην Λέσβο Κυρία και Εθνική Τράπεζα ως διάδοχος της FBB Πρώτης Επιχειρηματικής Τράπεζας ως ενυπόθηκης - δύο υποθήκες για περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ υπέρ της FBB - δανείστριας της Κυρίας, η οποία, εν τω μεταξύ τελεί σε ειδική εκκαθάριση και λύση

- Ενημέρωση, από νομικής πλευράς περί ενδιάμεσων πορισμάτων Διαδικασίας, Δημάρχου και Δ.Λ.Τ.Σάμου

- Σύνταξη και κοινοποίηση Πρόσκλησης Απομάκρυνσης σε Κύριο & Δανειστές για ενέργεια: την 26.11.15 έλαβαν χώρα κοινοποιήσεις της Πρόσκλησης προς ΝΕΛ ως Κυρίας στην Λέσβο και προς Εθνική τράπεζα στην Αθήνα ως Διαδόχου της FBB ενυπόθηκης δανείστριας του πλοίου κατά ν.2881/2001

-  Διαπίστωση μη κινητοποίησης Κυρίου ή Δανειστών εντός τριακονθήμερης προθεσμίας, 26.12.2015

- Σύνταξη και αποστολή Πρόσκλησης Απομάκρυνσης σε Κύριο & Δανειστές για ενέργεια εκ νέου: τον Ιανουάριο 2016 έλαβαν χώρα κοινοποιήσεις της Πρόσκλησης προς ΝΕΛ ως Κυρίας στην Λέσβο και προς Εθνική τράπεζα στην Αθήνα ως Διαδόχου της FBB ενυπόθηκης δανείστριας του πλοίου κατά ν.2881/2001

- Ενημέρωση, από νομικής πλευράς περί επόμενων βημάτων Διαδικασίας, Δημάρχου και Δ.Λ.Τ. Σάμου

- Σύνταξη Επιστολής  αναζήτησης Τεχνικής Έκθεσης Αξιοπλόου & Εκτίμησης Κόστους & Αξίας Πλοίο προς προσδιορισμό Τιμής Εκκίνησης Πλειστηριασμού Εκποίησης: 02.02.2016 Αναζήτηση & Επιλογή Δεκτών Επιστολής από Λιμενικό Ταμείο προς Εμπειρογνώμονες

- Σύνταξη Τεχνικής Έκθεσης Ρυμούλκησης, Εκτίμησης Κόστους & Αξίας Πλοίου προς προσδιορισμό Τιμής Εκκίνησης Πλειστηριασμού Ρυμούλκησης: 02.02. 2016 Αναζήτηση & Επιλογή Δεκτών Επιστολής προς Εταιρείες ρυμουλκών

- Ενημέρωση, από νομικής πλευράς περί επόμενων βημάτων Διαδικασίας, Δημάρχου και Δ.Λ.Τ. Σάμου

- Σύνταξη Σχεδίων Επιστολών Ενημέρωσης Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής: 01.03. 2016

- Αναγκαστική Κατάσχεση από εταιρεία JOTUN κατά ΝΕΛ επί του Πλοίου (κοινοποίηση έκθεσης κατάσχεσης και πλειστηριασμού αρχές Μαρτίου 2016)

- Αιτήσεις Ανακοπής & Αναστολής Εργαζομένων και ΝΕΛ κατά Έκθεσης Αναγκαστικής Κατάσχεσης (τέλη Μαρτίου 2016)

- Παρέμβαση και Αίτηση Ανακοπής και Αναστολής ΔΛΤΣ κατά ΝΕΛ (σύνταξη και κατάθεση μέσα-τέλη Μαρτίου 2016).

- Επικοινωνίες για λήψη τιμής ρυμούλκυσης ή εκποίησης από ειδικούς συμβούλους (Απρίλιος 2016)

- Συζητήσεις Αιτήσεων Αναστολής και Ανακοπής (αρχές-μέσα Απριλίου 2016) & απόφαση επανακαθορισμού τιμής εκκίνησης πλειστηριασμού πλοίου (τέλη Απριλίου 2016)

- Νέο ειδικό νομοθετικό πλαίσιο για ναυτιλιακά έγγραφα

- Επικοινωνία με ΝΕΛ (Μάιος 2016)

- Σύνταξη Τευχών κατά ν.2881/2001 (Μάιος 2016)

- Διακήρυξη Διαγωνισμού κατά ν.2881/2001 (Μάιος-Ιούνιος 2016)
".