Η Ομάδα Τέχνης και Πολιτισμού "σαμart" διοργανώνει από 29 Αυγούστου έως 2 Σεπτεμβρίου ένα πενθήμερο μουσικοπαιδαγωγικό εργαστήρι για παιδιά 5 έως 12 ετών στην πόλη της Σάμου.
Περιγραφή του προγράμματος
Πέντε πρωινά στην πρώην Μαυρογένειο Σχολή στο Μαλαγάρι της Σάμου και πανηγυρική γιορτή λήξης από τους μικρούς μας φίλους!
Η Χαρά Ασημίνα και ο Βασίλης Αναγνώστου, σας καλούν σε ένα ταξιδάκι γεμάτο κίνηση, ήχους και ιστορίες! Μέσα από το ταξίδι μας θα βιώσουμε την μουσικοκινητική σαν ένα πολύτιμο εργαλείο επικοινωνίας και μια γλώσσα κατανοητή, που απευθύνεται σε παιδιά απο 5 έως 12 ετών.
Το εργαστήρι περιλαμβάνει:
- ασκήσεις απελευθέρωσης της φαντασίας,
- ομαδικής δημιουργικότητας,
- αύξηση συσπείρωσης - εγρήγορση ομάδας,
- βελτίωση αυτοελέγχου-συντονισμός σε κοινό ρυθμό,
- η μουσική κλίμακα σαν τραγούδι,
- το σώμα ως όργανο (body purcussion),
- κινητική απελευθέρωση της ομάδας,
- κίνηση-μουσική-λόγος με ένα παράδειγμα,
- δραματοποίηση ποιήματος,
- αυτοσχεδιασμός.
Το «Σύστημα Orff» είναι μία μέθοδος προσέγγισης του λόγου, της μουσικής και της κίνησης, που μπορεί να ξεκινήσει από την προσχολική ηλικία. Έχει ως πρωταρχικό σκοπό την ανάπτυξη της πρωτοβουλίας, της φαντασίας και της δημιουργικότητας. Δίνει μεγάλη σημασία στην αυτενέργεια, ευαισθητοποιεί τις αισθήσεις, καλλιεργεί την ικανότητα συγκέντρωσης, την κοινωνικότητα και το σπουδαιότερο, χαρίζει τη χαρά της βιωματικής συμμετοχής σε αισθητικές μορφές κίνησης, μουσικής και λόγου.
Η Χαρά Ασημίνα και ο Βασίλης Αναγνώστου, σας καλούν σε ένα ταξιδάκι γεμάτο κίνηση, ήχους και ιστορίες! Μέσα από το ταξίδι μας θα βιώσουμε την μουσικοκινητική σαν ένα πολύτιμο εργαλείο επικοινωνίας και μια γλώσσα κατανοητή, που απευθύνεται σε παιδιά απο 5 έως 12 ετών.
Το εργαστήρι περιλαμβάνει:
- ασκήσεις απελευθέρωσης της φαντασίας,
- ομαδικής δημιουργικότητας,
- αύξηση συσπείρωσης - εγρήγορση ομάδας,
- βελτίωση αυτοελέγχου-συντονισμός σε κοινό ρυθμό,
- η μουσική κλίμακα σαν τραγούδι,
- το σώμα ως όργανο (body purcussion),
- κινητική απελευθέρωση της ομάδας,
- κίνηση-μουσική-λόγος με ένα παράδειγμα,
- δραματοποίηση ποιήματος,
- αυτοσχεδιασμός.
Το «Σύστημα Orff» είναι μία μέθοδος προσέγγισης του λόγου, της μουσικής και της κίνησης, που μπορεί να ξεκινήσει από την προσχολική ηλικία. Έχει ως πρωταρχικό σκοπό την ανάπτυξη της πρωτοβουλίας, της φαντασίας και της δημιουργικότητας. Δίνει μεγάλη σημασία στην αυτενέργεια, ευαισθητοποιεί τις αισθήσεις, καλλιεργεί την ικανότητα συγκέντρωσης, την κοινωνικότητα και το σπουδαιότερο, χαρίζει τη χαρά της βιωματικής συμμετοχής σε αισθητικές μορφές κίνησης, μουσικής και λόγου.
Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα του εργαστηρίου.
Δηλώσεις συμμετοχής έως 20 Αυγούστου 2016. Κόστος 50 ευρώ / άτομο.
Συμμετοχές - επικοινωνία: 6945995976 (κ. Γιώτα) και 6983744415 (κ. Χαρά). Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Δηλώσεις συμμετοχής έως 20 Αυγούστου 2016. Κόστος 50 ευρώ / άτομο.
Συμμετοχές - επικοινωνία: 6945995976 (κ. Γιώτα) και 6983744415 (κ. Χαρά). Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
Βασίλης Αναγνώστου
Ο Βασίλης Αναγνώστου γεννήθηκε στο Σκουτάρο Λέσβου και μεγάλωσε στη Νέα Ερυθραία Αττικής. Πήρε πτυχίο Ηλεκτρονικού από το Σιβιτανίδειο Ίδρυμα και πτυχίο Αρμονίας από το Ωδείο «Ν. Σκαλκώτας», ενώ εγκατέλειψε τη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ λίγο πριν το πτυχίο. Από το 1985 που εγκαταστάθηκε στη Μυτιλήνη, ως το 2010, εργαζόταν στο Υπ.Ε.Π.Θ. (ΝΕΛΕ και Δια Βίου Μάθηση). Από το 2011-2013, οπότε παραιτήθηκε, ήταν Διευθυντής Τουρισμού της Περιφέρειας Β. Αιγαίου. Έχει διδάξει για πολλά χρόνια Θεωρία και Ιστορία Μουσικής σε Ωδεία και σχολές Χορού, ενώ συνεχίζει να διδάσκει Μουσικοπαιδαγωγικά σε Σεμινάρια. Από το 1983 ως το 1995 ήταν υπεύθυνος της Εβδομάδας Πολιτισμού «Αναξιώτικα» όπου παρουσιάζονταν οι καλύτερες καλλιτεχνικές παραγωγές της Λέσβου.
Το 1990 ίδρυσε την Παιδική Ορχήστρα ΚΡΙΤΩΝ, που μέχρι το 1994 παρουσίασε πολλές καλλιτεχνικές παραγωγές σε όλη τη Λέσβο, ενώ το 1993 κλήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου, για να παρουσιάσει στα Σχολεία της Κύπρου το Αφιέρωμα στο Μάνο Λοΐζο. Από το 1997 ως το 2000 υπήρξε μέλος των Μορφών Έκφρασης, όπου παρακολούθησε διετή κύκλο σπουδών Μουσικοκινητικής με δάσκαλο το Θωμά Κινδύνη. Το 2001 με την συμμετοχή των Μορφών Έκφρασης ηχογραφήθηκε το CD του βιβλίου «Παρέα με τ’ άστρα». To 2006 ίδρυσε με άλλους «Αεί Παίδες» της Μυτιλήνης την ομώνυμη Παιδαγωγική-Ψυχαγωγική ομάδα, που έχει οργανώσει πολλές εκδηλώσεις και Σεμινάρια σε Λέσβο, Αθήνα, Λήμνο και σε διάφορα άλλα μέρη. Στίχοι του, μελοποιημένοι από τον Τάκη Βούη, περιλαμβάνονται στο LP: «Τι καλά που θάτανε» - ΛΥΡΑ 1991 και στα CD «Πατώντας σε δυο βάρκες» - DIODIM 1995 και ΘΗΣΕΑΣ ΠΟΥ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ-polytropon 2007, τραγουδισμένα από το Μανώλη Μητσιά, την Εμιλία Οτταβιάνο, το συνθέτη, και άλλους.
Βιβλία του:
- «Ιστορίες γι αγρίους»-Διηγήματα (1988) Εκδόσεις ΟΔΥΣΣΕΑΣ. Τριανταμία ιστορίες που αποτελούν τα ανακατεμένα κομμάτια ενός παζλ.
2. «Ακόμα κι ένα λάθος κάντο σωστά» Μυθιστόρημα (1997 - Γ΄ έκδοση 1999) Εκδόσεις ΑΓΚΥΡΑ. Ένας έρωτας «παράνομος» που φουντώνει μέσα στα στενά όρια ενός αιγαιοπελαγίτικου νησιού, για να σβήσει το ίδιο βίαια, τσακισμένος από την -σχεδόν πάντα- ανίκητη αδράνεια του «πρέπει». Ένας άντρας προσπαθεί μάταια, όπως μυριάδες πριν απ’ αυτόν, να κατανοήσει το μέγα αξεδιάλυτο μυστήριο: τη γυναικεία ψυχή.
3.«Παρέα με τ’ άστρα στης Μουσικής τα κάστρα» Μουσικοκινητική Αγωγή. Α΄ Έκδοση (2001) Εκδόσεις ΔΟΜΟΣ. Β΄ έκδοση (2008) Εκδόσεις ORPHEUS-Μ. Νικολαΐδης. (Συνοδεύεται από CD με τραγούδια σε στίχους της Μάρως Βαμβουνάκη, μουσική του συγγραφέα και ερμηνεία των Μορφών Έκφρασης). Μια παραμυθένια εισαγωγή στο μαγικό κόσμο της Μουσικής. Μια παρέα αστεριών περιπλανιέται στο Σύμπαν, ανακαλύπτοντας τα μυστικά της. Η θεατρική διασκευή του παραμυθιού, που περιέχεται στο βιβλίο, παίχτηκε από τις Μορφές Έκφρασης, σε εκατοντάδες σχολεία σ’ όλη την Ελλάδα.
4.«Και ξαφνικά κάποιος είπε: ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΘΕΑΤΡΟ;» - Τέσσερις κωμωδίες για παιδιά, μικρά και μεγάλα (2006) Εκδόσεις ΑΓΚΥΡΑ. (Συνοδεύεται από CD με τραγούδια σε στίχους και μουσική του συγγραφέα). Η πρόταση του συγγραφέα για αυτό το οποίο θεωρεί και εφικτό και ευκταίο: Τη συνεργασία των γενεών. Έργα γραμμένα για να παιχτούν από ομάδες γονιών (και δασκάλων) και παιδιών. Όπου οι ρόλοι των παιδιών παίζονται από παιδιά κι οι ρόλοι των μεγάλων από μεγάλους. (Εξαντλημένο)
5. «Όλα είναι ένα παιχνίδι-Η σειρά σου να παίξεις» Α΄ Έκδοση (2014) Εκδόσεις REPROGRAPHICS Δ΄ έκδοση (2016) Βιβλίο-CD με 31 δραστηριότητες Μουσικοκινητικής.
6. «ΠαραμυθιΆσματα» (2016) Εκδόσεις REPROGRAPHICS Βιβλίο-CD με 12 Παραμύθια βασισμένα σε ισάριθμα δημοτικά τραγούδια. Περιλαμβάνει επίσης δραστηριότητες ομαδικής δημιουργικότητας.
7. «Ο Κούκος αηδόνι» (2016) Εκδόσεις REPROGRAPHICS Ένα παραμύθι-ύμνος στη διαφορετικότητα και την αποδοχή. Στο βιβλίο υπάρχει Θεατρική διασκευή του παραμυθιού και CD με τη μουσική και τα τραγούδια της.
Βιβλία του:
- «Ιστορίες γι αγρίους»-Διηγήματα (1988) Εκδόσεις ΟΔΥΣΣΕΑΣ. Τριανταμία ιστορίες που αποτελούν τα ανακατεμένα κομμάτια ενός παζλ.
2. «Ακόμα κι ένα λάθος κάντο σωστά» Μυθιστόρημα (1997 - Γ΄ έκδοση 1999) Εκδόσεις ΑΓΚΥΡΑ. Ένας έρωτας «παράνομος» που φουντώνει μέσα στα στενά όρια ενός αιγαιοπελαγίτικου νησιού, για να σβήσει το ίδιο βίαια, τσακισμένος από την -σχεδόν πάντα- ανίκητη αδράνεια του «πρέπει». Ένας άντρας προσπαθεί μάταια, όπως μυριάδες πριν απ’ αυτόν, να κατανοήσει το μέγα αξεδιάλυτο μυστήριο: τη γυναικεία ψυχή.
3.«Παρέα με τ’ άστρα στης Μουσικής τα κάστρα» Μουσικοκινητική Αγωγή. Α΄ Έκδοση (2001) Εκδόσεις ΔΟΜΟΣ. Β΄ έκδοση (2008) Εκδόσεις ORPHEUS-Μ. Νικολαΐδης. (Συνοδεύεται από CD με τραγούδια σε στίχους της Μάρως Βαμβουνάκη, μουσική του συγγραφέα και ερμηνεία των Μορφών Έκφρασης). Μια παραμυθένια εισαγωγή στο μαγικό κόσμο της Μουσικής. Μια παρέα αστεριών περιπλανιέται στο Σύμπαν, ανακαλύπτοντας τα μυστικά της. Η θεατρική διασκευή του παραμυθιού, που περιέχεται στο βιβλίο, παίχτηκε από τις Μορφές Έκφρασης, σε εκατοντάδες σχολεία σ’ όλη την Ελλάδα.
4.«Και ξαφνικά κάποιος είπε: ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΘΕΑΤΡΟ;» - Τέσσερις κωμωδίες για παιδιά, μικρά και μεγάλα (2006) Εκδόσεις ΑΓΚΥΡΑ. (Συνοδεύεται από CD με τραγούδια σε στίχους και μουσική του συγγραφέα). Η πρόταση του συγγραφέα για αυτό το οποίο θεωρεί και εφικτό και ευκταίο: Τη συνεργασία των γενεών. Έργα γραμμένα για να παιχτούν από ομάδες γονιών (και δασκάλων) και παιδιών. Όπου οι ρόλοι των παιδιών παίζονται από παιδιά κι οι ρόλοι των μεγάλων από μεγάλους. (Εξαντλημένο)
5. «Όλα είναι ένα παιχνίδι-Η σειρά σου να παίξεις» Α΄ Έκδοση (2014) Εκδόσεις REPROGRAPHICS Δ΄ έκδοση (2016) Βιβλίο-CD με 31 δραστηριότητες Μουσικοκινητικής.
6. «ΠαραμυθιΆσματα» (2016) Εκδόσεις REPROGRAPHICS Βιβλίο-CD με 12 Παραμύθια βασισμένα σε ισάριθμα δημοτικά τραγούδια. Περιλαμβάνει επίσης δραστηριότητες ομαδικής δημιουργικότητας.
7. «Ο Κούκος αηδόνι» (2016) Εκδόσεις REPROGRAPHICS Ένα παραμύθι-ύμνος στη διαφορετικότητα και την αποδοχή. Στο βιβλίο υπάρχει Θεατρική διασκευή του παραμυθιού και CD με τη μουσική και τα τραγούδια της.
Χαρά Ασημίνα
Η Χαρά Ασημίνα είναι μουσικοπαιδαγωγός. Απόφοιτος του Εθνικού Ωδείου Αθηνών με σπουδές στο πιάνο και στα Ανώτερα Θεωρητικά. Έχει παρακολουθήσει ένα μεγάλο αριθμό μουσικοπαιδαγωγικών σεμιναρίων του συστήματος C.ORFF και εργαστηρίων μουσικοπαιδαγωγικής επιμόρφωσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συνεργάστηκε με το ανοιχτό κέντρο βιωματικής μουσικής αγωγής ''Μαρίζα Κωχ''.
Υπήρξε μέλος σε ορχήστρα C.ORFF κρουστών ενηλίκων στην Αθήνα και μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας ”ΚΡΟΥΣΤΟΦΩΝΟ” όπου συμμετείχε ως μουσικός-ηθοποιός σε παιδικές παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα. Μαθήτευσε στο διετές εργαστήρι υποκριτικής ”Κ.Θ.Ε.Θ’ ‘(Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης) με δασκάλους τον Β. Οικονόμου και Π. Ζηβαννό. Έχει εργαστεί ως μουσικοπαιδαγωγός και υπεύθυνη διδασκαλίας στην μουσική προπαιδεία σε παιδικούς σταθμούς και γνωστά ωδεία της Θεσσαλονίκης. Υλοποίησε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για σχολεία σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας σε συνεργασία με τη Δραματική Σχολή του Α. Βουτσινά στη Θεσσαλονίκη.
Υπήρξε μέλος σε ορχήστρα C.ORFF κρουστών ενηλίκων στην Αθήνα και μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας ”ΚΡΟΥΣΤΟΦΩΝΟ” όπου συμμετείχε ως μουσικός-ηθοποιός σε παιδικές παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα. Μαθήτευσε στο διετές εργαστήρι υποκριτικής ”Κ.Θ.Ε.Θ’ ‘(Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης) με δασκάλους τον Β. Οικονόμου και Π. Ζηβαννό. Έχει εργαστεί ως μουσικοπαιδαγωγός και υπεύθυνη διδασκαλίας στην μουσική προπαιδεία σε παιδικούς σταθμούς και γνωστά ωδεία της Θεσσαλονίκης. Υλοποίησε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για σχολεία σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας σε συνεργασία με τη Δραματική Σχολή του Α. Βουτσινά στη Θεσσαλονίκη.
Τα τελευταία 10 χρόνια οργανώνει το ”10ήμερο Εργαστήρι Σάμου” που απευθύνεται σε παιδιά 4-11 ετών με στόχο την καλλιτεχνική έκφραση μέσα από την τέχνη του θεάτρου και της μουσικής. Είναι μέλος της Ελληνικής ΄Ένωσης για την Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.) καθώς και ιδρυτικό μέλος της ομάδας τέχνης και πολιτισμού σαμart (samart.gr).
Τα τελευταία τρία χρόνια παραδίδει ειδικά μαθήματα μουσικοκινητικής αγωγής για βρέφη και γονείς σε χωρους δημιουργικής απασχόλησης, ωδεία και εργαστήρια στην Αττική. (''Μαγεμένη Πυξίδα, ''Ελληνογερμανική Σχολή'', ''Κρουστά της Τάκη'' κ.α.)
Τα τελευταία τρία χρόνια παραδίδει ειδικά μαθήματα μουσικοκινητικής αγωγής για βρέφη και γονείς σε χωρους δημιουργικής απασχόλησης, ωδεία και εργαστήρια στην Αττική. (''Μαγεμένη Πυξίδα, ''Ελληνογερμανική Σχολή'', ''Κρουστά της Τάκη'' κ.α.)