Σελίδες

AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

25 Ιουν 2016

Εκμάθηση γερμανικών με τη βοήθεια της μουσικής στη Σάμο

Φωτογραφία από την "Καθημερινή"

Με αφορμή την πρόσφατη βράβευσή του από την γερμανική πρεσβεία στην Αθήνα για την εξαιρετική επίδοση του 3ου Δημοτικού Σχολείου Σάμου στον διαγωνισμό "Μαθαίνοντας Γερμανικά με Τραγούδια" έδωσε συνέντευξη στην "Καθημερινή" ο καθηγητής Γερμανικών, Νίκος Αποστόλου. Δείτε απόσπασμα από το σχετικό ρεπορτάζ της "Καθημερινής":

"Με την κατάκτηση ενός πτυχίου γλωσσομάθειας να αποτελεί πλέον αυτοσκοπό, ο εμπλουτισμός ενός συμβατικού μαθήματος με ομαδικές εργασίες, η ενεργός εμπλοκή των παιδιών σε αυτές αλλά και η άμιλλα που εμπεριέχει η πρόκληση της συμμετοχής σε ένα διαγωνισμό, μόνο θετικά αποτελέσματα επιφέρει στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας.

Αυτό αποδεικνύει η ακάματη ενασχόληση με το αντικείμενό τους καθηγητών της γερμανικής, οι οποίοι μάλιστα είναι υποχρεωμένοι να αφιερώνουν αρκετό χρόνο στις καθημερινές μετακινήσεις τους μεταξύ των σχολείων της επαρχίας που υπηρετούν.

Ο κ. Νίκος Αποστόλου στη Σάμο και η κ. Χαρίκλεια Λιάκου στην Καρδίτσα, πρόσφατα βρέθηκαν στον κατάμεστο κήπο της οικίας του Γερμανού πρέσβη στην Αθήνα, δρος Πέτερ Σόοφ, προκειμένου να παραλάβουν τα βραβεία τους ως «Καθηγητές Γερμανικών 2016» – την τρίτη θέση κατέλαβε η κ. Αντιγόνη Ντίνου από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Φιλοθέης – Ιόνιο Σχολή. Ολοι είχαν ανταποκριθεί στο 11ο κατά σειρά ετήσιο «κάλεσμα» της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, όπου επιβραβεύονται οι εξαιρετικές επιδόσεις διδασκόντων τη γερμανική και συμμετείχαν στον διαγωνισμό, ο οποίος είχε φέτος θέμα «Μαθαίνοντας Γερμανικά με Τραγούδια».

Πώς καταγράφουν οι ίδιοι την εμπειρία τους; «Υπηρετώ σε 4 σχολεία, το 3ο Δημοτικό Σάμου, με το οποίο πήραμε το πρώτο βραβείο, άλλο ένα Δημοτικό και δύο ΕΠΑΛ, όλα στην πόλη της Σάμου. 

Εχει τρέξιμο αλλά δεν πειράζει», αρχίζει να λέει ο κ. Αποστόλου, για τον οποίο η Γερμανική Παιδαγωγική Υπηρεσία Ανταλλαγών (PAD), έχει εξασφαλίσει ένα πρόγραμμα επίσκεψης και παρακολούθησης μαθημάτων σε γερμανικό σχολείο για δύο εβδομάδες, προκειμένου να εντρυφήσει στο γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα. 

«Το πρότζεκτ έτρεξε από τα μέσα Ιανουαρίου μέχρι τα μέσα Μαρτίου. Ευτυχώς το σχολείο διαθέτει όλη την απαραίτητη υποδομή, καθώς όλη η δουλειά έγινε ηλεκτρονικά. Αρχικά, φτιάξαμε ένα χάρτη ιδεών, με τις σκέψεις των παιδιών. Αποφασίσαμε να στραφούμε σε ποπ και ροκ μουσική και οι ιδέες έπεφταν βροχή: “Κύριε, να βρούμε πληροφορίες για τους μουσικούς, την ιστορία του κάθε συγκροτήματος”. 

“Να φτιάξουμε κουίζ ή παιχνίδια με λεξιλόγιο”. “Να μάθουμε πώς λέγονται τα μουσικά όργανα στα γερμανικά”. “Να φτιάξουμε βίντεο με τους στίχους τραγουδιών και να τα ανεβάσουμε στο Youtube”... Ακολούθησε η επιλογή τεσσάρων τραγουδιών και τα παιδιά χωρίστηκαν σε ισάριθμες ομάδες. Συναντιόντουσαν σε σπίτια για έρευνα στο Ιντερνετ, δουλεύαμε στην τάξη. Στείλαμε την τελική εργασία στην πρεσβεία σε ψηφιακή μορφή. 

Είναι καλό να ξεφεύγουμε από το σχολικό βιβλίο, να ασχολούμαστε με τις νέες τεχνολογίες. Και φυσικά οφείλουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί να ακολουθούμε τις ιδέες των παιδιών, γιατί διακρίνονται από πρωτοτυπία. Oσο για τη χαρά τους όταν έμαθαν ότι κερδίσαμε; Απερίγραπτη! Ενθουσιάστηκαν, επειδή πέρασαν άλλα σχολεία από μεγάλες πόλεις», καταλήγει ο ίδιος."


Πηγή: "Καθημερινή"