Σελίδες

AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

5 Μαΐ 2017

"Όψεις Πολιτισμού": "Αποκλειστήκαμε μη αξιοκρατικά από τα φετινά Ηραία"

Φωτογραφία του Μανώλη Ζάννη

Για "αντιδεοντολογικό αποκλεισμό" της από τα φετινά Ηραία κάνει λόγο η εταιρεία "Όψεις Πολιτισμού", που επιρρίπτει ευθύνες στον δήμαρχο της Σάμου.

Πιο αναλυτικά, η εταιρεία αναφέρει ότι ενώ "τόλμησε τα δύο τελευταία χρόνια να ‘επενδύσει’ πολιτιστικά στο νησί της Σάμου, με έμφαση μάλιστα τον ‘άνυδρο’ καλλιτεχνικά χειμώνα, βιώνει τώρα έναν ιδιότυπο και κατά την άποψή μας αντιδεοντολογικό αποκλεισμό από τα φετινά Ηραία. Καταθέτοντας μια πρόταση ολοκληρωμένη, η οποία έγινε κατ’ αρχή δεκτή, μάλιστα μας δόθηκαν και οι ημερομηνίες των παραστάσεων, στη συνέχεια με προσωπική παρέμβαση του κ. δημάρχου η πρόταση ανεκλήθη.


Η πρότασή μας αφορούσε τις παρακάτω εκδηλώσεις:

ΤΑΞΕΙΔΙ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ

Πρόκειται για την μουσικοθεατρική παραγωγή του Θέμη Μουμουλίδη αφιερωμένη στον Νίκο Καββαδία που μόνο στο Θέατρο Badminton παρακολούθησαν πάνω από 50.000 θεατές. Μια παραγωγή με 40 συντελεστές και πρωταγωνιστές τον Θάνο Μικρούτσικο, Στέλιο Μάινα, Σταύρο Ζαλμά, Ελισάβετ Μουτάφη, Μιράντα Πολυχρονίδη, Ρίτα Αντωνοπούλου, Κώστα Θωμαΐδη κά.

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΚΟ

Με βάση το ομώνυμο έργο του Νίκου Καζαντζάκη στα πλαίσια της ανακήρυξης του 2017 σαν «έτος Καζαντζάκη». Με πρωταγωνιστές τον Τάκη Χρυσικάκο, σ ένα ρόλο καριέρας και τους μουσικούς-τραγουδοποιούς Γεωργία Νταγάκη και Χρυσόστομο Καραντωνίου.

ΕΙΡΗΝΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ

 Σε διασκευή για παιδιά από τον Γιάννη Καλαντζόπουλο, σκηνοθεσία Μάκη Αρβανιτάκη, μουσική Δημήτρη Λέκκα και έναν πολυπρόσωπο θίασο ικανό να ανταπεξέλθει στις ιδιαιτερότητες ενός κλασικού έργου, έστω και αν απευθύνεται σε παιδιά.

Εξ αρχής να διευκρινίσουμε ότι δεν ζητήσαμε κάποια οικονομική αρωγή από τον Δήμο Σάμου, δεν θελήσαμε ποτέ να έχουμε και δεν ζητήσαμε  την παραμικρή οικονομική συνδιαλλαγή ακόμα και όταν υλοποιούσαμε στο νησί τις παρακάτω πολιτιστικές εκδηλώσεις:

1.Βιωματικό σεμινάριο με δωρεάν είσοδο τον χειμώνα του 2015 για την μουσική του Βασίλη Τσιτσάνη, στα πλαίσια του έτους Τσιτσάνη, με τον μουσικολόγο Νίκο Ορδουλίδη.

2.Παρουσίαση της θεατρικής παράστασης «το ζεϊμπέκικο» με τον Γιώργο Νινιό.

3.Παρουσίαση της θεατρικής παράστασης «Η Πόρνη από πάνω» με την Κατερίνα Διδασκάλου.

4.Παρουσίαση της εμβληματικής παράστασης «Θείος Βάνιας» του Τσέχωφ, με τον αείμνηστο Γιάννη Βόγλη στο ρέκβιεμ της θεατρικής του πορείας, τον Γιάννη Φέρτη, τον Στέλιο Μάινα κτλ, μια παραγωγή που σε ελάχιστα μέρη παρουσιάστηκε, πλην της Αθήνας, λόγω του κόστους μεταφοράς συντελεστών και σκηνικών.

5.Υλοποίηση του θεατρικού φεστιβάλ «θεατρικοί βηματισμοί στο νησί του Πυθαγόρα» από 15-31 Ιανουαρίου 2016, στα πλαίσια της συμβολής μας στην διεκδίκηση του Δήμου Σάμου του τίτλου της «Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης» για το 2021. Οι παραστάσεις που παρουσιάστηκαν στα πλαίσια του φεστιβάλ ήταν το «Μένκελε» του Θανάση Τριαρίδη με πρωταγωνιστές τους Λάζαρο Γεωργακόπουλο και Μυρτώ Αλικάκη, το «Σταματία το γένος Αργυροπούλου» σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρακόπουλου, με την Ελένη Ουζουνίδου, το «Αμάρτημα της μητρός μου» του Γ.Βιζηυνού σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη, το «Ιώβ» σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις, με τον Θανάση Τσαλταμπάση, το «Επάγγελμα Πόρνη» της Λιλής Ζωγράφου, σε σκηνοθεσία Ενκε Φεζολλάρι με πρωταγωνίστρια την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου και το «Που ‘ναι η μάννα σου μωρή» της Δήμητρας Πέτρουλα, με την Βέρα Κρούσκα την Ορνέλα Λούτη και την Αγάπη Αθανασιάδου. Επίσης στα πλαίσια του φεστιβάλ παρουσιάσαμε και την παιδική παράσταση «Αίσωπος +Αδελφοί Γκριμ =Παιχνίδι»
6.Υλοποίηση έκθεσης θεατρικών κουστουμιών του ΚΘΒΕ στο χώρο της Δημοτικής βιβλιοθήκης κατά την διάρκεια του φεστιβάλ
7.Διήμερο δωρεάν σεμινάριο για τις θεατρικές ομάδες του νησιού από τον σκηνοθέτη Ένκε Φεζολλάρι.
8.Υλοποίηση διάλεξης με τον συγγραφέα Θανάση Τριαρίδη σχετικά με την διαχρονικότητα του προσφυγικού ζητήματος.
9.Παρουσίαση το καλοκαίρι του 2015 συναυλίας με τον Θάνο Μικρούτσικο και την Αφροδίτη Μάνου
10.Παρουσίαση το καλοκαίρι του 2016 συναυλίας  στην Πορφυριάδα Σχολή με τον Διονύση Σαββόπουλο και την Ελένη Βιτάλη.
Αυτή η καλλιτεχνική αποτίμηση λοιπόν, που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να αγνοηθεί, αυτή η πρότασή για ένταξη στις εκδηλώσεις των ‘Ηραίων’ των προαναφερθέντων παραστάσεων που δεν μπορεί επίσης να αγνοηθεί, προκλητικά αγνοούνται, υποτιμούνται, για να χρησιμοποιήσουμε την πιο επιεική έκφραση. Πνίγονται στα γρανάζια μιας σειράς σκοπιμοτήτων που με πολύ έμφαση μας ανακοίνωσε ο κ. δήμαρχος στις 20/4 που τον επισκεφθήκαμε στο γραφείο του.

Με περίσσια αμετροέπεια, έλλειμμα ευγένειας και το παροιμιώδες βοναπαρτικό ότι όσο αυτός είναι δήμαρχος στη Σάμο, αυτός θα αποφασίζει… Οι παραστάσεις μας είναι, λέει, ανταγωνιστικές με τις εκδηλώσεις που αυτός έχει προγραμματίσει και επιπλέον μας στηρίζει χορηγικά η τοπική αγορά στερώντας απ’ αυτόν μερίδιο της χορηγικής πίτας. Στοχοποιώντας μάλιστα μια συγκεκριμένη συνεργασία μας από την περσινή συναυλία στην Πορφυριάδα Σχολή. Το ότι οι συγκεκριμένες προαναφερόμενες παραστάσεις δεν συνάδουν με την φιλοσοφία των φετινών ‘Ηραίων’ που κάποια στιγμή ανέφερε, προφανώς αποτελεί ‘πρόφαση εν αμαρτία’. Τώρα  όμως, μετά την συνάντησή μας, που μάλλον ξεκαθάρισε το τοπίο, αντιλαμβανόμαστε επιτέλους γιατί υπήρξε και η πρόσφατη κωλυσιεργία, η άρνηση μάλλον όσο αφορά την υλοποίηση του 2ου Θεατρικού Φεστιβάλ ‘θεατρικοί βηματισμοί στο νησί του Πυθαγόρα’ για το οποίο δεν βρέθηκαν, ως εκ θαύματος, καθόλου διαθέσιμες ημερομηνίες στο τρίμηνο Ιανουάριος-Μάρτιος 2017, με αποτέλεσμα την ματαίωσή του με κλεισμένες μια σειρά εξαιρετικές παραστάσεις οι οποίες ‘εις μάτην ανέμεναν’ να παρουσιαστούν στο εξαιρετικά θεατρόφιλο κοινό της Σάμου.

Εν κατακλείδι, επειδή εκτιμούμε ότι ο αποκλεισμός μας έχει μη αξιοκρατικά κριτήρια, ανάγεται στην σφαίρα μικροπολιτικών επιλογών και πρωτίστως είναι άδικη για το σύνολο της δουλειάς μας στο νησί, αποσυρόμαστε. Έτσι κι έτσι έχουμε μάθει να κοιτάμε στα μάτια  όλους τους φίλους μας και εν δυνάμει χορηγούς μας στη Σάμο, οι οποίοι απλά μας εμπιστεύονται, εμπιστεύονται την αξιοπιστία μας, την πληθώρα επιλογών αξιοποίησης του χορηγικού τους πακέτου,  της ανταποδοτικότητας του ίσως. Όμως θα επανέλθουμε κάποια στιγμή. Για αυτούς τους φίλους πρωτίστως που έχουν το δικαίωμα της πλουραλιστικής επιλογής  στις τέχνες και τις τεχνικές. Εξ άλλου σε αυτών την κρίση εν τέλει απευθυνόμαστε όλοι. Με το έργο μας. Και κάποια στιγμή λογοδοτούμε κιόλας σ’ αυτούς γι’ αυτό. Σήμερα, αύριο, μετά από τρία χρόνια ίσως. Έτσι δεν είναι κύριε δήμαρχε;

Για τις ‘ΟΨΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ’
Κελέση Ελισάβετ"