Σελίδες

AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

11 Μαρ 2018

Έρευνα για κακοτεχνίες στα λιμάνια Μαλαγαρίου και Καρλοβάσου

Το λιμάνι Καρλοβάσου

Και τα λιμάνια της Σάμου, σε Μαλαγάρι και Καρλόβασι, μπαίνουν στο "μικροσκόπιο" έρευνας που ζήτησε ο γ.γ. του υπουργείου Ναυτιλίας, για κακοτεχνίες, καθώς παρουσιάζουν ζημιές, αν και πρόκειται για πρόσφατες κατασκευές.
 
Ειδικότερα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της "Εφημερίδας των Συντακτών", οι επαναλαμβανόμενες σοβαρές υλικές ζημιές σε διάφορα λιμάνια της χώρας, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα από την ολοκλήρωση των έργων και την παραλαβή τους, οδήγησαν τον γ.γ. Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας, Χρήστο Λαμπρίδη, να απευθυνθεί στους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους, προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες για πλημμελείς εκτελέσεις των έργων, καθώς και ευθύνες κατά την παράδοση και παραλαβή τους.
 
Έπειτα από σχετικά δημοσιεύματα του Τύπου, ανώνυμες κι επώνυμες καταγγελίες, αλλά και ύστερα από επιτόπιες επισκέψεις στελεχών της Γενικής Γραμματείας Λιμένων σε λιμάνια που παρουσιάζουν προβλήματα, ο Χρ. Λαμπρίδης, παρά το γεγονός ότι η εκτέλεση δημόσιων έργων δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές του, διαβίβασε καταγγελίες, που υποβλήθηκαν στη Γενική Γραμματεία Λιμένων, καθώς και κάθε σχετικό έγγραφο ή στοιχείο αναφορικά με ζημιές που έγιναν στα λιμάνια Μαλαγαρίου και Καρλοβασίου Σάμου, Αθηνιού Σαντορίνης, Ευδήλου Ικαρίας και Κυπαρισσίας Μεσσηνίας, στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων και στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, που υπάγονται στο υπουργείο Δικαιοσύνης, στη Γενική Γραμματεία για την καταπολέμηση της Διαφθοράς.
 
Με βάση το ρεπορτάζ της εφημερίδας, το λιμάνι στο Βαθύ (Μαλαγάρι) κατασκευάστηκε το 2004 και παραδόθηκε για χρήση το 2012. Σε σύντομο χρόνο μετά την παράδοσή του εμφάνισε φθορές που οφείλονται σε κακοτεχνίες.
 
Ανάλογες καταγγελίες υπάρχουν και για το λιμάνι στο Καρλόβασι, το οποίο εγκαινιάστηκε το 2009, χωρίς ωστόσο να έχουν τοποθετηθεί πλατφόρμες που να το προστατεύουν από τη φθορά που προκαλείται από την προσέγγιση των πλοίων. Σοβαρές ζημιές (ρωγμή περίπου 28 μέτρων) παρουσιάστηκαν το 2013.
Και τα δύο έργα τα έχει κατασκευάσει η ίδια εταιρεία.
Τα τελευταία χρόνια έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για την αποκατάσταση της υποσκαφής στο Μαλαγάρι.
 
Ο Χρήστος Λαμπρίδης, μιλώντας στην "Εφ.Συν.", τόνισε ότι η εμφάνιση ζημιών σε καινούριες λιμενικές υποδομές και η διαπίστωση λειτουργικών προβλημάτων σε νέα λιμάνια, των οποίων η επίλυση είναι ιδιαίτερα δαπανηρή, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη ενεργοποίησης των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους.

Ανέφερε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας είναι αποφασισμένη και έχει ήδη ενεργοποιήσει τις διαδικασίες ελέγχου προκειμένου να αναζητηθούν πιθανές ευθύνες αλλά και για να υπάρξει η αναγκαία πληροφόρηση ώστε να θεσμοθετηθούν εκείνοι οι μηχανισμοί που δεν θα επιτρέψουν την ύπαρξη παρόμοιων φαινομένων στο μέλλον και διευκρίνισε πως "η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δημόσιων πόρων που προορίζονται για λιμενικές υποδομές αποτελεί για το υπουργείο Ναυτιλίας στόχο υψηλής προτεραιότητας".