Σελίδες

AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

4 Μαρ 2019

Η Ε.Λ.Μ.Ε Σάμου για τα προσφυγόπουλα και την αξιολόγηση της ενισχυτικής


Τη στήριξή της στα προσφυγόπουλα που ξεκινούν την Τρίτη 5 Μαρτίου μαθήματα στο Δημοτικό Σχολείο Βαθέος εκφράζει η Ε.Λ.Μ.Ε Σάμου, ενώ επίσης καταγγέλλει την αξιολόγηση της ενισχυτικής διδασκαλίας από μη αρμόδιους εκπαιδευτικούς.

Για το θέμα της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων στη Σάμο οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ του νησιού αναφέρουν αναλυτικά:

"Την Τρίτη 5/3/2019 ξεκινά η λειτουργία του 2ου τμήματος ΔΥΕΠ της Α΄βάθμιας εκπαίδευσης για τα προσφυγόπουλα στο Δημοτικό Σχολείο Βαθέος και ως εκπαιδευτικοί νοιώθουμε την ανάγκη να στηρίξουμε το δικαίωμα του κάθε παιδιού στη μόρφωση.
Ξέρουμε ότι για τους πρόσφυγες – μετανάστες η εκπαίδευση των παιδιών τους είναι ένα από τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Οι άνθρωποι αυτοί αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους λόγω των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων, που κάποιες φορές πετυχαίνουν την άγρια οικονομική εκμετάλλευση του τόπου τους με “ειρηνικό τρόπο” κι άλλες φορές με ανοιχτές πολεμικές επιχειρήσεις. Θύματα λοιπόν του ιμπεριαλισμού, θύματα των δουλεμπόρων που τους διακινούν, θύματα και της Ευρωπαϊκής Ένωσης που κλείνει τα σύνορά της και μέσω της συμφωνίας της με την Τουρκία τους κρατά περιορισμένους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Θύματα και της κυβέρνησης που τους κρατά εγκλωβισμένους για μήνες σε άθλιους χώρους, εκτεθειμένους στις όποιες καιρικές συνθήκες, χωρίς τις στοιχειώδεις εγκαταστάσεις υγιεινής, χωρίς δικαίωμα στην εργασία, χωρίς ταξιδιωτικά έγγραφα ώστε να μπορέσουν να εγκατασταθούν στον τόπο επιλογής τους. 
Ο λαός μας ξέρει από φτώχεια, πολέμους και προσφυγιά και η πλειοψηφία των Σαμιωτών έχει σταθεί μέχρι τώρα στο πλευρό των προσφύγων. Υπάρχει όμως και μια μειοψηφία με ξενοφοβικές, ρατσιστικές έως και φασιστικές απόψεις, που θεωρεί κατώτερους τους ανθρώπους με διαφορετικό χρώμα, θρησκεία και πολιτισμό, ιδιαίτερα όταν αυτοί δεν έχουν γεμάτο πορτοφόλι. Και οι απόψεις αυτές επιχειρούν να δημιουργήσουν ένα εχθρικό κλίμα, αξιοποιώντας τα δικά μας προβλήματα και τις δικές μας δυσκολίες λες και οι πρόσφυγες είναι η αιτία για τα δικά μας δεινά. Προσπαθούν να καλλιεργήσουν την ανασφάλεια και το φόβο, αξιοποιώντας υπαρκτά προβλήματα.
Ξέρουμε από πρώτο χέρι τα προβλήματα που υπάρχουν στην εκπαίδευση. Ζούμε καθημερινά τις ελλείψεις σε δασκάλους και καθηγητές, τις μειωμένες λειτουργικές δαπάνες και τα προβλήματα συντήρησης των σχολικών κτιρίων και δίνουμε συνεχώς τον αγώνα μας για την επίλυσή τους. Ένα αγώνα που ξεκινά από τη δημοσιοποίησή των προβλημάτων και κλιμακώνεται με διαμαρτυρίες, συγκεντρώσεις, πορείες και απεργίες. Ένα αγώνα που επιδιώκουμε να τον δίνουμε μαζί με γονείς και μαθητές κι ας τον δίνουμε μόνοι μας τις περισσότερες φορές. Ξέρουμε λοιπόν ότι τα προβλήματα των σχολείων μας μπορούν να αντιμετωπιστούν αν αγωνιστούμε όλοι μαζί κι όχι απομονώνοντας τα προσφυγόπουλα. Ξέρουμε ότι βασικό συστατικό στοιχείο της παιδείας είναι η κοινωνικοποίηση των παιδιών κι όχι η γκετοποίησή τους. Ξέρουμε ότι κανένα κτίριο - και μάλιστα υπερσύγχρονο - δεν πρόκειται να κατασκευαστεί αποκλειστικά για τα προσφυγόπουλα και ότι ο αποκλεισμός των παιδιών από τα υπάρχοντα σχολεία ισοδυναμεί με την απομόνωσή τους. 

Σχετικά με τον  κίνδυνο μετάδοσης λοιμωδών νοσημάτων από τα προσφυγόπουλα. Να ξεκαθαρίσουμε ότι θεωρούμε τον εαυτό μας αναρμόδιο για να απαντήσει σε ένα τέτοιο ερώτημα, όπως αναρμόδιοι είναι και αυτοί που επικαλούνται τέτοιους κινδύνους χωρίς κάποια επιστημονική τεκμηρίωση. Υπάρχουν αρμόδιοι φορείς (υγειονομικές υπηρεσίες, ιατρικός σύλλογος κλπ.) που έχουν χρέος σοβαρά και υπεύθυνα να αποφανθούν και να προτείνουν τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να διασκεδαστούν οι τυχόν ανησυχίες που μπορεί να υπάρχουν σε κάποιους γονείς. Ας μη ξεχνάμε ότι συνάδελφοί μας είναι αυτοί που θα βρίσκονται με τα παιδιά στον ίδιο χρόνο και τόπο, για τους οποίους έχουμε κάθε λόγο να ενδιαφερόμαστε.

Να διασφαλιστεί το απαραίτητο προσωπικό για τη λειτουργία των σχολείων καθώς και η ασφαλής μεταφορά των παιδιών με συνοδούς.

Καλούμε εκπαιδευτικούς, γονείς και όλους τους φορείς του νησιού να υποδεχτούμε όλοι μαζί τα προσφυγόπουλα  την Τρίτη 5/3 στις 2.00 το μεσημέρι στο Δημοτικό Σχολείο Βαθέος"

Για την περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών που συμμετέχουν στην ενισχυτική διδασκαλία οι εκπαιδευτικοί της Ε.Λ.Μ.Ε Σάμου αναφέρουν τα εξής:

"Με το υπ' αριθμόν έγγραφο 20116/Δ2/11-02-2019 έγγραφο της Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, ζητείται από τους εκπαιδευτικούς να συμπληρώσουν δελτία περιγραφικής αξιολόγησης για τους μαθητές που παίρνουν μέρος στην Ενισχυτική Διδασκαλία. 

Προκύπτουν πολλά ερωτηματικά ωστόσο από το γεγονός ότι η περιγραφική αξιολόγηση ζητείται, όχι από τους συναδέλφους που διδάσκουν στην Ενισχυτική Διδασκαλία, αλλά από τους συναδέλφους του πρωινού ωραρίου!

Τι δουλειά έχουν οι συνάδελφοι του πρωινού ωραρίου να αξιολογούν τους μαθητές τους, για την ανταπόκρισή τους στο Πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, όπου είναι υπεύθυνος και  μάθημα κάνει άλλος εκπαιδευτικός; 

Οι εκπαιδευτικοί του πρωινού ωραρίου αξιολογούν την πρόοδο των μαθητών τους έτσι και αλλιώς με τις συνήθεις διαδικασίες, στα πλαίσια του μαθήματός τους. 

Φέτος, καλούνται για πρώτη φορά να συμπληρώσουν επιπλέον έντυπα, που θα χρησιμοποιηθούν για να συνταχθεί η Έκθεση για τα "αποτελέσματα εφαρμογής του Προγράμματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας".

Αλλά τι πάει να πει τελικά "αποτελέσματα από την εφαρμογή της Ενισχυτικής Διδασκαλίας"; 

Πώς μπορούν να μετρηθούν τα "εκπαιδευτικά αποτελέσματα" και για ποιο σκοπό; Για να αξιολογηθεί μία παιδαγωγική διαδικασία, εξ' ορισμού σύνθετη και πολυπαραγοντική; Για να αξιολογηθούν έμμεσα και οι συνάδελφοι που συμμετέχουν σε αυτή; Και τι θα σημάνει, αν για το Υπουργείο τα "αποτελέσματα δεν είναι καλά"; Ότι απέτυχε η Ενισχυτική, το μάθημα και οι εκπαιδευτικοί που το έκαναν; Πώς θα "μετρηθεί" η πρόοδος π.χ. ενός παιδιού, που μία πάει και μία δεν πάει στην Ενισχυτική;

Κάτι τέτοιο είναι απαράδεκτο! Δεν έχουν καμία δουλειά οι εκπαιδευτικοί να μετατραπούν άμεσα η έμμεσα σε αξιολογητές της δουλειάς άλλων συναδέλφων. Δεν θα μετατραπούμε σε εργαλείο ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του σχολείου, όπως επιθυμούν οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές των κυβερνήσεων και του ΟΟΣΑ.

Αυτό που πρέπει να κάνει το Υπουργείο είναι να ξεκινά άμεσα την Ενισχυτική Διδασκαλία, που βοηθά αποδεδειγμένα χιλιάδες μαθητές, από την αρχή της χρονιάς και όχι πριν τα Χριστούγεννα! Να επαναφέρει την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ) στα Λύκεια, που έχει σταματήσει παντελώς. Να εργάζονται στην Ενισχυτική Διδασκαλία και στην ΠΔΣ μόνιμοι εκπαιδευτικοί, όχι συμβασιούχοι μειωμένου ωραρίου, διορίζοντας τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που σήμερα εργάζονται σαν συμβασιούχοι-αναπληρωτές, ακόμα και στην Ενισχυτική Διδασκαλία! Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στην τάξη (20 μαθητές το ανώτερο)!

Απαιτούμε από το Υπουργείο να αποσύρει το συγκεκριμένο έγγραφο!

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην το συμπληρώσουν, καλύπτοντάς τους συνδικαλιστικά, με βάση τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ για αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης".

Αρχική δημοσίευση στο My Samos Blog: www.my-samos.blogspot.com