Επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σάμου και των άλλων νησιών του νομού με τον Πειραιά και άλλους προορισμούς κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Δημήτρης Σεβαστάκης.
Μεταξύ άλλων, αναφέρει σε αυτήν ότι στο λιμάνι του Καρλοβάσου παραμένει αγκυροβολημένο και με βλάβη το πλοίο «Μυτιλήνη» της ΝΕΛ, με το πλήρωμά του να βρίσκεται σε επίσχεση εργασίας, αφού η εταιρεία δεν καταβάλει τους οφειλόμενους μισθούς, αν και το Υπουργείο από την πλευρά του της έχει καταβάλει τα οφειλόμενα.
«Η συγκεκριμένη εταιρεία εν γένει αδυνατεί να ανταποκριθεί στα δρομολόγια, αφού, όπως φαίνεται, αντιμετωπίζει δομικά οικονομικά προβλήματα.
Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Σάμου σε επιστολή του της 8ης Μαΐου 2015 σας γνωστοποιεί ότι το πλοίο ‘Μύκονος’ της εταιρείας Hellenic Seaways δεν φορτώνει στον Πειραιά όλα τα φορτηγά ψυγεία και ξηρού φορτίου που προορίζονται για τη Σάμο, γιατί δεν αρκεί η χωρητικότητα του πλοίου όταν το δρομολόγιο συνδυάζεται και με άλλα λιμάνια του Αιγαίου, προκαλώντας πολύ σοβαρά προβλήματα τροφοδοσίας.
Να σημειώσουμε ότι ακόμα και σε βελτιωτικές κινήσεις από την πλευρά των εταιρειών που αφορούν τη θερινή περίοδο, όπως για παράδειγμα εκφράζονται στο πρόγραμμα που ανακοίνωσε η Hellenic, πάλι δεν λείπουν ανορθολογισμοί και παραδοξότητες. Για παράδειγμα, από τα (ευπρόσδεκτα) επτά εβδομαδιαίως δρομολόγια στον βόρειο λιμάνι του Ευδήλου στην Ικαρία, μόνο τρία εξελίσσονται στο επίσης βόρειο και μεγαλύτερο λιμάνι Καρλοβασίου στη Σάμο.
Αν και πολύ συχνά το Υπουργείο δρα πυροσβεστικά και αποτελεσματικά, είναι προφανές ότι χρειάζεται ένα κεντρικό θεσμικό και επιχειρησιακό εργαλείο, με το οποίο θα παρεμβαίνει ευλύγιστα και ακαριαία στα συνεχώς αναδυόμενα έκτακτα ή συνήθη προβλήματα» επισημαίνει ο κ. Σεβαστάκης, που ρωτά τον υπουργό:
«1) Πότε θα προχωρήσει το υπουργείο στην ίδρυση του Δημόσιου Φορέα Θαλάσσιων Συγκοινωνιών και στην αναδιοργάνωση των Λιμενικών Ταμείων;
2) Πώς σκοπεύει το υπουργείο να συνδέσει τις επιδοτούμενες γραμμές με τις εμπορικές, δηλαδή η κατάληψη επιδοτούμενου δρομολογίου να συνδεθεί με δεσμεύσεις και υποχρεώσεις των εταιρειών που αφορούν και τα υπόλοιπα δρομολόγιά τους;».