AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

12 Σεπ 2016

Η Ε.Λ.Μ.Ε Σάμου για τα κενά των καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

 

Τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σχετικά με την κάλυψη των κενών στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς σχολιάζει σε ανακοίνωσή της η Ε.Λ.Μ.Ε (Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) Σάμου.

Δείτε αναλυτικά τις θέσεις του συνδικαλιστικού οργάνου των καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης στο νησί:

"Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά, με τους συνηθισμένους πανηγυρισμούς του Υπουργείου Παιδείας, για τα κατορθώματά του:

“Πρώτη φορά έχουμε διορισμούς αναπληρωτών πριν από τον αγιασμό”.

Πολύ πρωτότυπο πράγματι, να πανηγυρίζει κάποιος επειδή έχει εκπληρώσει ένα μικρό μέρος από τις αυτονόητες υποχρεώσεις του. Την ίδια ώρα που “ξεχνάει” να πει:

Πόσους μόνιμους διορισμούς έκανε από τις 20.000 που είχε υποσχεθεί.

Γιατί δεν κάλυψε από τώρα όλα τα κενά που υπάρχουν και κυρίως:

Πόσες θέσεις εργασίας εξοικονόμησε με το ψαλίδισμα του ωρολογίου προγράμματος των Γυμνασίων και μια σειρά άλλων αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων.
 
Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η δημόσια εκπαίδευση είναι φέτος “λιγότερη” ως προς τις υπηρεσίες που προσφέρει στα παιδιά. Και παρά τις όποιες δικαιολογίες θα μπορούσαν να ακουστούν, “ότι ποιοτικά το σχολειό αναβαθμίζεται και ότι το 7ωρο κουράζει τα παιδιά και δεν αποδίδει”, δεν μπορεί κανείς να μην παρατηρήσει ότι οι περικοπές μαθημάτων έγιναν στις ειδικότητες με τις μεγαλύτερες ελλείψεις (ΠΕ 02 και ΠΕ 04).
 
Ποιο εκπαιδευτικό στόχο ικανοποιεί άραγε ο περιορισμός της διδασκαλίας των μαθημάτων ειδικότητας μόνο στη Γ΄ τάξη των ΕΠΑΛ, από τις Β΄ και Γ΄ που ίσχυε μέχρι πέρυσι; Το στόχο της μείωσης του προσωπικού φυσικά, αφού για παράδειγμα στη Β΄ τάξη του μηχανολογικού τομέα του ΕΠΑΛ Σάμου από τις 60 ώρες που χρειάζονταν πέρυσι, φέτος οι ανάγκες καλύπτονται με 23.
 
Αυτές είναι οι κύριες αιτίες που τα κενά φέτος είναι λιγότερα κι όχι οι έγκαιροι διορισμοί του υπουργείου. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι στη Σάμο είχαμε πάνω από 60 κενά ενώ φέτος δεν υπάρχουν ούτε τα μισά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα συνάδελφοι οι οποίοι μέχρι πέρυσι εργάζονταν ως αναπληρωτές, φέτος να είναι άνεργοι, να βιώνουν την οικονομική ανασφάλεια και να ανατρέπεται όλος ο ατομικός και οικογενειακός προγραμματισμός τους.
 
Όλη αυτή η κατάσταση, σε συνδυασμό με την επέκταση των αναθέσεων ( 2η και 3η ) στη διδασκαλία των μαθημάτων, υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση, αφού αυξάνεται ο αριθμός των ωρών διδασκαλίας που διδάσκονται από “συγγενείς ειδικότητες”. Ταυτόχρονα η εργασιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών ελαστικοποιείται ακόμα περισσότερο     με τοποθετήσεις σε μεγάλο αριθμό σχολείων για να καλύψουν το ωράριό τους.
 
Βέβαια είναι γεγονός ότι οι τελευταίες εξαγγελίες του υπουργείου, που αφορούν κυρίως  τα Γυμνάσια, έχουν και στοιχεία, που κατ΄ αρχή τουλάχιστον, θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε θετικά, όπως η επέκταση του διδακτικού έτους, η εισαγωγή των τετραμήνων, η μείωση του αριθμού των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων κλπ.
 
Παρ΄ όλα αυτά όμως ότι αυτές οι λίγες ψηφίδες δεν μπορούν να αλλάξουν τη συνολική εικόνα κι αυτό δεν οφείλεται στην “ανικανότητα” του υπουργού ή ολόκληρης της κυβέρνησης. Πρόκειται για συνειδητή επιλογή που αφορά ολόκληρη την κυβερνητική πολιτική. Όσο ζούμε υπό το κράτος των μνημονίων οι διορισμοί θα πρέπει να εγκρίνονται από την τρόικα και τα κονδύλια που διατίθενται στην παιδεία ή στην υγεία θα είναι περιορισμένα. Σε μια κοινωνία που κύριο στόχο της έχει το κέρδος, η εκπαίδευση των παιδιών και η διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων δεν αποτελούν προτεραιότητες κι αυτό είναι κάτι που έχει φανεί από την πολιτική όλων των τελευταίων κυβερνήσεων.
 
Ως δάσκαλοι πρέπει να μείνουμε με το κεφάλι ψηλά κι αυτό να το διδάξουμε και στους μαθητές μας. Δεν μας ταιριάζει η μοιρολατρία του “τίποτα δεν μπορεί να γίνει”. Σε μας χρεώνεται η πρωτοβουλία να συντονίσουμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και να παλέψουμε για  μια αναβαθμισμένη δημόσια δωρεάν παιδεία άμεση κάλυψη όλων των κενών με μόνιμο προσωπικό τοποθέτηση κάθε εκπαιδευτικού σε μικρό αριθμό σχολείων, με κριτήρια παιδαγωγικά και όχι λογιστικά, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί ουσιαστικά στις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας".