AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

6 Οκτ 2016

Απάντηση της δημοτικής αρχής Σάμου στις θέσεις της "Ανατροπής"

 

Απάντηση σε πέντε πρόσφατες τοποθετήσεις της δημοτικής παράταξης "Ανατροπή" για θέματα που αφορούν τη διοίκηση του Δήμου Σάμου δίνει με μακροσκελή ανακοίνωσή της η δημοτική αρχή. Δείτε την αναλυτικά:

"Συνεχίζει ο επικεφαλής της ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ την προσφιλή του τακτική της παραπληροφόρησης των πολιτών δια της διαστρέβλωσης των πραγματικών γεγονότων επαναφέροντας συνεχώς, σε δημόσιες τοποθετήσεις του, αλλά όχι στο Δημοτικό Συμβούλιο, επειδή γνωρίζει ότι εκεί θα λάβει τις κατάλληλες απαντήσεις, συγκεκριμένα θέματα.

Για την υπεύθυνη ενημέρωση των πολιτών, σας γνωρίζουμε τα εξής :

1. Το ΞΕΝΙΑ Σάμου παραχωρήθηκε στον Δήμο Σάμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 45 του Ν. 4067/2012, Φ.Ε.Κ. 79 Α!/09-04-2012.

Με την με Α.Π. 142178/13612/1725/17-12-2012  Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, (Φ.Ε.Κ. 427 τ. Α.Α.Π.Θ./ 31-12-2012, χαρακτηρίστηκε το κέλυφος του κτηρίου του ΞΕΝΙΑ Σάμου ως μνημείο, διότι αυτό: 

εμφανίζει τα ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά και μορφολογικά στοιχεία των Ξενία δείγμα του εγχειρήματος παραγωγής δημοσίων κτιρίων τουριστικής υποδομής κατά τις δεκαετίες 1950-1960 και αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα ξενοδοχείου της μεταπολεμικής περιόδου αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα, σημαντικό για τη μελέτη της ιστορίας της αρχιτεκτονικής.

Κατόπιν των ανωτέρω, πιστεύουμε ότι ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι η κατεδάφιση του ΞΕΝΙΑ δεν αποτελεί νόμιμη επιλογή του Δήμου Σάμου, τουλάχιστον όσο ισχύει η συγκεκριμένη Απόφαση.

2. Όσον αφορά την διεκδίκηση του τίτλου της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2021, για μία ακόμη φορά επισημαίνουμε ότι η Δημοτική Αρχή με ανοικτή της επιστολή, Α.Π. ΟΙΚ. Γ.Δ. 132 έχει ενημερώσει λεπτομερώς όχι μόνο την ΑΝΑΤΡΟΠΗ, αλλά και το σύνολο των πολιτών, από τις 06/07/2016, σχετικά.

Περιληπτικά αναφέρουμε ότι το σύνολο της δαπάνης για την κατάρτιση του φακέλου και την υποβολή της υποψηφιότητας ανήλθε συνολικά στο ύψος των 38.408,73 €, εκ των οποίων ποσό 33.900,00 €, προήλθε από χορηγίες και ότι η επιβάρυνση των ίδιων πόρων του Δήμου Σάμου για την διεκδίκηση, ενός από τους πλέον καταξιωμένους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανήλθε στο ύψος των 4.508,73 €.

Και στην συγκεκριμένη περίπτωση ο επικεφαλής της ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ επιμένει στην μονότονη επανάληψη θέσεων για ένα θέμα επί του οποίου του παρασχέθηκαν, από την Υπηρεσία, ότι στοιχεία ζήτησε και για το οποίο, κατά την δική του παραδοχή δεν μπορεί να αμφισβητήσει με την προσκόμιση συγκεκριμένων στοιχείων.

3.  Η διαδικασία προγραμματισμού των έργων είναι μια θεσμικά κατοχυρωμένη διαδικασία στην οποία η Δημοτική Αρχή έχει συστηματικά επιδοθεί από την ανάληψη των καθηκόντων της.

Παρά το γεγονός ότι πρώτιστη υποχρέωση αποτελούσε η ολοκλήρωση των έργων που είχαν ενταχθεί στην προηγούμενη προγραμματική περίοδο 2007-2015, ανελήφθησαν όλες οι απαραίτητες πρωτοβουλίες για την ωρίμανση έργων προκειμένου αυτά να υποβληθούν για ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ.

Προφανώς ο επικεφαλής της ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ, για μία ακόμη φορά, φαίνεται ότι  δεν κατανοεί αυτά που ψηφίζονται στο Δημοτικό Συμβούλιο, σχετικά με τις εγκρίσεις μελετών και την υποβολής προτάσεων σε διάφορα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, αλλά ούτε και τις ανακοινώσεις της Διαχειριστικής Αρχής, η οποία στις 23/09/2016, (Α.Π. ΟΙΚ.3091), έδωσε στην δημοσιότητα  τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των έργων που υποβλήθηκαν για την Αναβάθμιση των Υποδομών Πρωτοβάθμιας – Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με την οποία εντάχθηκαν πέντε (5) έργα σε όλη την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.

Τα έργα του Δήμου Σάμου, που αφορούν το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Σάμου και το 2ο Γυμνάσιο Σάμου, απέσπασαν τις υψηλότερες βαθμολογίες (24,9 και 24,4 αντίστοιχα), αποδεικνύοντας την σοβαρότητα και την επιμέλεια με την οποία αντιμετωπίζονται τα θέματα, μακριά από τυμπανοκρουσίες και αλαλαγμούς. Άλλωστε αυτά αποτελούν χαρακτηριστικά όσων αποσκοπούν στην δημιουργία εντυπώσεων, λόγω απουσίας πραγματικού έργου.

4. Το καταβαλλόμενο μίσθωμα στην Περιφερειακή Ενότητα Σάμου, για την στέγαση Υπηρεσιών του Δήμου, καταβάλλεται από το Υπουργείο Εσωτερικών για την στέγαση υπηρεσιών που με τον Καλλικράτη μεταφέρθηκαν στους Δήμους. 

Συνεπώς, το καταβαλλόμενο μίσθωμα δεν επιβαρύνει τον Δήμο Σάμου, ο οποίος έχει μεριμνήσει για τον εξορθολογισμό της δαπάνης για εκμισθώσεις χώρων που ικανοποιούν, αποκλειστικά, το κοινωνικό συμφέρον, επιτυγχάνοντας μάλιστα μείωση αυτής κατά 20%.

Με δεδομένη την αδυναμία του Δήμου να στεγάσει τις συγκεκριμένες Υπηρεσίες σε ιδιόκτητο χώρο, το ερώτημα που προκύπτει είναι στην πραγματικότητα εάν η ΑΝΑΤΡΟΠΗ επιθυμεί την μεταστέγαση των υπηρεσιών του Δήμου σε κάποιο άλλο ακίνητο ιδιώτη.

5. Οι πραγματικές οικονομικές δυνατότητες διαχείρισης και διάθεσης πιστώσεων σε καμία περίπτωση δεν προκύπτουν σαν αποτέλεσμα διαίρεσης του συνολικού προϋπολογισμού του Δήμου με τον αριθμό των ημερών του έτους. 

Ο προϋπολογισμός αποτελείται από διάφορους Κωδικούς ειδικής χρήσης και οι πιστώσεις που εγγράφονται σε αυτούς αποτελούν στην συντριπτική τους πλειοψηφία είτε ανελαστικές δαπάνες, είτε χρηματοδοτήσεις ειδικού σκοπού.
Αδυνατούμε να πιστέψουμε ότι ύστερα από δύο έτη θητείας σαν Δημοτικός Σύμβουλος και ως αρχηγός Δημοτικής Παράταξης, ο επικεφαλής της ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ δεν έχει εμπεδώσει ότι οι δαπάνες για τις οποίες ουσιαστικά αποφασίζει το Δημοτικό Συμβούλιο ανέρχονται στο ύψος των 740.000,00 € ετησίως, όταν προ μόλις έξι ετών, το αντίστοιχο ποσό που έπαιρναν οι τέσσερις Καποδιστριακοί Δήμοι ανερχόταν στα 5.100.000,00 €.


Κατανοούμε τον λόγο που η ΑΝΑΤΡΟΠΗ επιλέγει να πολιτευθεί με τον τρόπο αυτό. Είναι απολύτως σύμφωνος με τις πρακτικές ενός παλαιοκομματικού συστήματος που έφερε την χώρα στην σημερινή της κατάσταση.
    
Είναι λυπηρό όμως, ότι τέτοιες πρακτικές υιοθετούνται από ένα νέο άνθρωπο με αποδεδειγμένη επιστημονική κατάρτιση και ευρεία αντίληψη. Τελικά αδικεί και τον εαυτό του, και τους πολίτες που τον στήριξαν προσδοκώντας μια πραγματικά «νέα» αντίληψη και αντιμετώπιση των πραγμάτων.
    
Είναι εξίσου λυπηρό, το ότι αποζητά να μην υπάρχει αντίλογος. Ο δημόσιος λόγος προϋποθέτει, τουλάχιστον στην δημοκρατία, την αποδοχή διαλόγου και την έκφραση και άλλων απόψεων.
    
Όποιος έχει όραμα και επιχειρήματα, αποζητά τον διάλογο, αφού αποτελεί τον μοναδικό τρόπο επικοινωνίας, αξιολόγησης αλλά και εξειδίκευσης του προγραμματικού λόγου.
   
Τέλος, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η όποια επαγγελματική ενασχόληση ενός προσώπου, σε καμία περίπτωση δεν του αποστερεί την ιδιότητα του δημότη με το αναφαίρετο δικαίωμα να συμμετέχει σε δημόσιες συναθροίσεις και να εκθέτει εμπεριστατωμένα τις απόψεις του.
 
Προφανώς, ο επικεφαλής της ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ αδυνατεί να κατανοήσει τα αυτονόητα".