AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

17 Ιουλ 2013

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α για την μαρίνα Πυθαγορείου


Ερώτηση σχετικά με το θέμα της μεταβίβασης της διαχείρισης της μαρίνας Πυθαγορείου σε Τούρκους επιχειρηματίες απηύθυναν προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Εσωτερικών και Τουρισμού  η βουλευτής Νομού Σάμου, Αγνή Καλογερή, και άλλοι τρεις βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

Οι βουλευτές πιο αναλυτικά αναφέρουν τα εξής:
 
"Στη Σάμο κατασκευάστηκε πριν το έτος 2000 η μαρίνα Πυθαγορείου, έργο πνοής όπως ελέχθη, για την ανάπτυξη του τουρισμού και του Ελληνικού yachting, από τον Ε.Ο.Τ και κόστισε γύρω στα 3,5 δις δρχ.

Το 2001 δόθηκε η διαχείριση και εκμετάλλευσή της καθώς και η κατασκευή  της χερσαίας ζώνης στην εταιρία «Σάμος Μαρίνες Λιμενικές και θαλάσσιες εκμεταλλεύσεις-Τουριστική Ανώνυμη Εταιρεία» για 43 χρόνια. Η κατασκευή της χερσαίας ζώνης πραγματοποιήθηκε και με χρηματοδότηση από το Β' Κ.Π.Σ.  Η διαχείριση και εκμετάλλευση της Μαρίνας πέρασε στην μητρική εταιρία ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ Α.Ε σε ποσοστό 97,2%. Το υπόλοιπο περίπου 3% είναι η συμμετοχή του Δήμου Πυθαγορείου.

Στις 29 Μαΐου 2013 στην εφημερίδα της Κυβέρνησης με αρ.φύλλου 3472 δημοσιεύθηκε η μεταβίβαση του μετοχικού κεφαλαίου της εν λόγω εταιρίας στην Α.Ε με την επωνυμία «ΣΕΤΟΥΡ ΣΕΡΒΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚ ΑΝΩΝΥΜ ΣΙΡΚΕΤΙ» τουρκικών συμφερόντων σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 1892/90.

Επειδή:

1) Η κατεύθυνση και οι επιλογές για την τουριστική ανάπτυξη ενός τόπου είναι υπόθεση που έχει επίδραση και αφορά όλη την κοινωνία.

2) Η μαρίνα Πυθαγορείου ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο (Ε.Ο.Τ) και η επένδυση έγινε με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου και ενίσχυση από το Β' Κ.Π.Σ.

3) Η στρατηγική αλλά και η γεωπολιτική διάσταση αυτής της επένδυσης είναι πολύ μεγάλη για τον τόπο.

4) Η μεταβίβαση έγινε σε εταιρία ανταγωνιστική της χώρας μας στον τομέα του Τουρισμού και ιδιαίτερα του Θαλάσσιου τουρισμού yachting.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1) Έγινε η μεταβίβαση της εταιρίας σε γνώση και με τη σύμφωνη γνώμη του Ε.Ο.Τ;

2) Για πόσα χρόνια έχει γίνει συμφωνία για την εκμετάλλευση της μαρίνας από τη νέα εταιρία;

3) Ερωτήθηκε το Γ.Ε.Ν; Αν ναι, ποιες είναι οι απαντήσεις; Aν όχι, γιατί;

4) Ποιες είναι οι οφειλές της εταιρίας προς τον Δήμο και το Δημόσιο;

5) Στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας υπάρχει ποσοστό συμμετοχής του Δήμου Σάμου; Ποια η παρουσία και τα έσοδα του Δήμου που προκύπτουν από αυτό; Ερωτήθηκε ο Δήμος για την μεταβίβαση των μετοχών;

6) Πως διασφαλίζεται το Δημόσιο συμφέρον και η ανάπτυξη του yachting στη Σάμο, μετά απ' αυτή τη μεταβίβαση; Η σύμβαση μεταβίβασης δεσμεύει την εταιρεία σε ελάχιστη έστω, αλλά συγκεκριμένη, επιχειρηματική δραστηριότητα, με στόχο την απόδοση ωφελημάτων για την τοπική νησιωτική κοινωνία;
  


Οι ερωτώντες βουλευτές

Αγνή Καλογερή

Κριτσωτάκης Μιχάλης

Διακάκη Μαρία

Δρίτσας Θοδωρής
"