Ερώτηση σχετικά με το θέμα της μεταβίβασης της διαχείρισης της μαρίνας Πυθαγορείου σε Τούρκους επιχειρηματίες απηύθυναν προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Εσωτερικών και Τουρισμού η βουλευτής Νομού Σάμου, Αγνή Καλογερή, και άλλοι τρεις βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.
Οι βουλευτές πιο αναλυτικά αναφέρουν τα εξής:
"Στη Σάμο κατασκευάστηκε πριν το έτος 2000 η μαρίνα Πυθαγορείου, έργο πνοής όπως ελέχθη, για την ανάπτυξη του τουρισμού και του Ελληνικού yachting, από τον Ε.Ο.Τ και κόστισε γύρω στα 3,5 δις δρχ.
Το 2001 δόθηκε η διαχείριση και εκμετάλλευσή της καθώς και η κατασκευή της χερσαίας ζώνης στην εταιρία «Σάμος Μαρίνες Λιμενικές και θαλάσσιες εκμεταλλεύσεις-Τουριστική Ανώνυμη Εταιρεία» για 43 χρόνια. Η κατασκευή της χερσαίας ζώνης πραγματοποιήθηκε και με χρηματοδότηση από το Β' Κ.Π.Σ. Η διαχείριση και εκμετάλλευση της Μαρίνας πέρασε στην μητρική εταιρία ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ Α.Ε σε ποσοστό 97,2%. Το υπόλοιπο περίπου 3% είναι η συμμετοχή του Δήμου Πυθαγορείου.
Στις 29 Μαΐου 2013 στην εφημερίδα της Κυβέρνησης με αρ.φύλλου 3472 δημοσιεύθηκε η μεταβίβαση του μετοχικού κεφαλαίου της εν λόγω εταιρίας στην Α.Ε με την επωνυμία «ΣΕΤΟΥΡ ΣΕΡΒΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚ ΑΝΩΝΥΜ ΣΙΡΚΕΤΙ» τουρκικών συμφερόντων σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 1892/90.
Επειδή:
1) Η κατεύθυνση και οι επιλογές για την τουριστική ανάπτυξη ενός τόπου είναι υπόθεση που έχει επίδραση και αφορά όλη την κοινωνία.
2) Η μαρίνα Πυθαγορείου ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο (Ε.Ο.Τ) και η επένδυση έγινε με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου και ενίσχυση από το Β' Κ.Π.Σ.
3) Η στρατηγική αλλά και η γεωπολιτική διάσταση αυτής της επένδυσης είναι πολύ μεγάλη για τον τόπο.
4) Η μεταβίβαση έγινε σε εταιρία ανταγωνιστική της χώρας μας στον τομέα του Τουρισμού και ιδιαίτερα του Θαλάσσιου τουρισμού yachting.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1) Έγινε η μεταβίβαση της εταιρίας σε γνώση και με τη σύμφωνη γνώμη του Ε.Ο.Τ;
2) Για πόσα χρόνια έχει γίνει συμφωνία για την εκμετάλλευση της μαρίνας από τη νέα εταιρία;
3) Ερωτήθηκε το Γ.Ε.Ν; Αν ναι, ποιες είναι οι απαντήσεις; Aν όχι, γιατί;
4) Ποιες είναι οι οφειλές της εταιρίας προς τον Δήμο και το Δημόσιο;
5) Στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας υπάρχει ποσοστό συμμετοχής του Δήμου Σάμου; Ποια η παρουσία και τα έσοδα του Δήμου που προκύπτουν από αυτό; Ερωτήθηκε ο Δήμος για την μεταβίβαση των μετοχών;
6) Πως διασφαλίζεται το Δημόσιο συμφέρον και η ανάπτυξη του yachting στη Σάμο, μετά απ' αυτή τη μεταβίβαση; Η σύμβαση μεταβίβασης δεσμεύει την εταιρεία σε ελάχιστη έστω, αλλά συγκεκριμένη, επιχειρηματική δραστηριότητα, με στόχο την απόδοση ωφελημάτων για την τοπική νησιωτική κοινωνία;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Αγνή Καλογερή
Κριτσωτάκης Μιχάλης
Διακάκη Μαρία
Δρίτσας Θοδωρής"
Το 2001 δόθηκε η διαχείριση και εκμετάλλευσή της καθώς και η κατασκευή της χερσαίας ζώνης στην εταιρία «Σάμος Μαρίνες Λιμενικές και θαλάσσιες εκμεταλλεύσεις-Τουριστική Ανώνυμη Εταιρεία» για 43 χρόνια. Η κατασκευή της χερσαίας ζώνης πραγματοποιήθηκε και με χρηματοδότηση από το Β' Κ.Π.Σ. Η διαχείριση και εκμετάλλευση της Μαρίνας πέρασε στην μητρική εταιρία ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ Α.Ε σε ποσοστό 97,2%. Το υπόλοιπο περίπου 3% είναι η συμμετοχή του Δήμου Πυθαγορείου.
Στις 29 Μαΐου 2013 στην εφημερίδα της Κυβέρνησης με αρ.φύλλου 3472 δημοσιεύθηκε η μεταβίβαση του μετοχικού κεφαλαίου της εν λόγω εταιρίας στην Α.Ε με την επωνυμία «ΣΕΤΟΥΡ ΣΕΡΒΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚ ΑΝΩΝΥΜ ΣΙΡΚΕΤΙ» τουρκικών συμφερόντων σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 1892/90.
Επειδή:
1) Η κατεύθυνση και οι επιλογές για την τουριστική ανάπτυξη ενός τόπου είναι υπόθεση που έχει επίδραση και αφορά όλη την κοινωνία.
2) Η μαρίνα Πυθαγορείου ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο (Ε.Ο.Τ) και η επένδυση έγινε με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου και ενίσχυση από το Β' Κ.Π.Σ.
3) Η στρατηγική αλλά και η γεωπολιτική διάσταση αυτής της επένδυσης είναι πολύ μεγάλη για τον τόπο.
4) Η μεταβίβαση έγινε σε εταιρία ανταγωνιστική της χώρας μας στον τομέα του Τουρισμού και ιδιαίτερα του Θαλάσσιου τουρισμού yachting.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1) Έγινε η μεταβίβαση της εταιρίας σε γνώση και με τη σύμφωνη γνώμη του Ε.Ο.Τ;
2) Για πόσα χρόνια έχει γίνει συμφωνία για την εκμετάλλευση της μαρίνας από τη νέα εταιρία;
3) Ερωτήθηκε το Γ.Ε.Ν; Αν ναι, ποιες είναι οι απαντήσεις; Aν όχι, γιατί;
4) Ποιες είναι οι οφειλές της εταιρίας προς τον Δήμο και το Δημόσιο;
5) Στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας υπάρχει ποσοστό συμμετοχής του Δήμου Σάμου; Ποια η παρουσία και τα έσοδα του Δήμου που προκύπτουν από αυτό; Ερωτήθηκε ο Δήμος για την μεταβίβαση των μετοχών;
6) Πως διασφαλίζεται το Δημόσιο συμφέρον και η ανάπτυξη του yachting στη Σάμο, μετά απ' αυτή τη μεταβίβαση; Η σύμβαση μεταβίβασης δεσμεύει την εταιρεία σε ελάχιστη έστω, αλλά συγκεκριμένη, επιχειρηματική δραστηριότητα, με στόχο την απόδοση ωφελημάτων για την τοπική νησιωτική κοινωνία;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Αγνή Καλογερή
Κριτσωτάκης Μιχάλης
Διακάκη Μαρία
Δρίτσας Θοδωρής"