AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

24 Δεκ 2013

Σαμιώτες μελισσοκόμοι στο 5ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού στην Αθήνα


Τρεις μελισσοκομικές επιχειρήσεις από τη Σάμο συμμετείχαν στο πρόσφατο 5ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού & Προϊόντων Μέλισσας.

Οι σαμιώτικες επιχειρήσεις που έδωσαν το "παρών" στο φεστιβάλ, με τη φυσική παρουσία των ίδιων των επιχειρηματιών ή αντιπροσώπων τους, ήταν οι εξής:

- ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΣΑΜΟΥ  
- ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ: ΜΕΛΙ ΠΥΡΓΟΥ ΣΑΜΟΥ
- ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ: ΜΕΛΙ ΠΥΡΓΟΥ ΣΑΜΟΥ

Στο φεστιβάλ συμμετείχαν και οι εξής μελισσοκομικοί συνεταιρισμοί και επιχειρήσεις από την Ικαρία, τη Λέσβο και την Λήμνο:

-    ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ “Ο ΙΚΑΡΟΣ” 
-ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΛΗΜΝΟΥ   
- ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΑΡΟΥΤΣΟΥ: ΜΟΝΑΔΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕΥΚΟΜΕΛΟΥ ΙΚΑΡΙΑΣ
-    “ΜΕΛΟΣΤΑΓΜΑ” ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΜΠΕΡΟΣ – ΠΡΟΤΥΠΟ  ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: ΑΝΘΟΜΕΛΟ & ΘΥΜΑΡΙΣΙΟ ΜΕΛΙ ΛΕΣΒΟΥ
-    “ΔΥΟ ΕΠΟΧΕΣ” ΜΑΡΙΑ ΚΩΣΤΗ: ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΛΕΣΒΟΥ
-“ΛΗΜΝΙΑ ΓΗ” ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΡΡΗΣ: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΓΛΥΚΙΣΜΑΤΑ & ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΜΕΛΙΟΥ ΛΗΜΝΟΥ
- ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΡΙΜΑΛΗΣ: ΜΕΛΙ ΕΡΙΚΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ
-  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ: ΘΥΜΑΡΙΣΙΟ ΜΕΛΙ ΛΗΜΝΟΥ
-    ΣΑΞΙΩΝΗΣ Κ. & Χ. Ο.Ε. “Ο ΚΙΜΩΝΑΣ”: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΓΛΥΚΙΣΜΑΤΑ & ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΜΕΛΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ & ΛΗΜΝΟΥ (ανεξάρτητη συμμετοχή).

Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Εκθεσιακό Κέντρο του Σταδίου Ειρήνης & Φιλίας (Νέο Φάληρο, Αθήνα), από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Στρατηγικού Σχεδιασμού και τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων. Οι επιχειρήσεις της Σάμου συμμετείχαν ομαδικά, μαζί στο stand της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου (Π.Β.Α).

Η δεύτερη αυτή συμμετοχή της Π.Β.Α., μετά την περσινή, σε κλαδική έκθεση μελισσοκομικών προϊόντων στέφθηκε από μεγάλη επιτυχία, ενώ στο ενιαίο stand της Π.Β.Α. έδωσαν το παρόν μελισσοκομικοί συνεταιρισμοί των νησιών, μεμονωμένοι παραγωγοί και ανεξάρτητες επιχειρήσεις μελισσοκομικών & συναφών προϊόντων.

Το εν λόγω φεστιβάλ, που αποτελεί το σημαντικότερο εξειδικευμένο εμπορικό θεσμό για τη μελισσοκομία που πραγματοποιείται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, το επισκέφθηκαν πάνω από 50.000 τελικοί καταναλωτές από το λεκανοπέδιο Αττικής, καθώς και μεγάλος αριθμός μελισσοκόμων & εμπορικών αντιπροσώπων του συγκεκριμένου κλάδου από όλη τη χώρα. Την Π.Β.Α. εκπροσώπησε στην τελετή των εγκαινίων ο Αντιπεριφερειάρχης Σάμου κ. Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους, ενώ το συντονισμό της όλης οργάνωσης είχε ο Αντιπεριφερειάρχης Λέσβου κ. Ηρακλής Βερβέρης και του περιπτέρου ο υπεύθυνος marketing της Π.Β.Α. κ. Πάνος Πίτσιος.

Η φιλοσοφία της συμμετοχής της Π.Β.Α. σε ένα ενιαίο περίπτερο, αλλά με ατομικά booths (για την κάθε επιχείρηση), βασίστηκε στην προώθηση της μελισσοκομικής φυσιογνωμίας του Βορείου Αιγαίου και στην καθιέρωσή του ως παραγωγική περιοχή μελισσοκομικών προϊόντων υψηλής ποιότητας, με την ταυτόχρονη & ανεξάρτητη  προβολή των brand names των συνεταιριστικών & επιχειρηματικών προϊόντων που εκτέθηκαν, ώστε να αποκτά νόημα η προώθηση και να εξοικειώνεται ο δυνητικός καταναλωτής με τις τυποποιητικές φίρμες. 
Το γενικό moto που χρησιμοποιήθηκε, ήταν όπως και πέρυσι “… μέλι σαν …τα νησιά του Βορείου Αιγαίου!”, ενώ το μήνυμα που επιχειρήθηκε να περάσει στο κοινό, ήταν ότι σε αντίθεση με την ηπειρωτική Ελλάδα, όπου η μελισσοκομία χρησιμοποιεί ολοένα και πιο εντατικές μεθόδους (μεταφορές μελισσιών, κ.α.), οι μελισσοκόμοι των νησιών του Βορείου Αιγαίου, έχουν διατηρήσει τις παραδοσιακές μεθόδους μελισσοκομίας, θυσιάζοντας σε κάποιες περιπτώσεις την ποσότητα, για χάρη της ποιότητας. 
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, τα μέλια όλων των νησιών του Βορείου Αιγαίου που παράγονται από εκατοντάδες επαγγελματίες και ερασιτέχνες μελισσοκόμους, να είναι ασύγκριτα στη γεύση και μοναδικά στο άρωμα. Επιπλέον, ο κάθε συνεταιρισμός & επιχείρηση, είχε τη δυνατότητα να τοποθετήσει ειδικό επιχειρησιακό ή προϊοντικό banner, με το slogan που επιθυμούσε να απευθύνει προς το ευρύ κοινό.  

Η παρουσία των μελισσοκομικών προϊόντων του Βορείου Αιγαίου στο festival αυτό, έδωσε τη δυνατότητα στους μεμονωμένους παραγωγούς & μέλη των Συνεταιρισμών, καθώς και στους ανεξάρτητους μικρούς επιχειρηματίες των νησιών, να διερευνήσουν τις δυνατότητές τους για εξωστρέφεια και ανάπτυξη των πωλήσεών τους εκτός της γεωγραφικής τους ενότητας, γεγονός που υπό τις σημερινές δύσκολες συνθήκες, αποτελεί το ζητούμενο για όλες τις παραγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου. 
Επιπλέον είχαν την ευκαιρία, συμμετέχοντας στις παράλληλες εκδηλώσεις, γευσιγνωσίες & ημερίδες που διοργανώθηκαν, να μελετήσουν τον «ανταγωνισμό» και να ενημερωθούν γύρω από ποικίλα θέματα που αφορούν στην εξέλιξη της μελισσοκομίας, όπως νομοθεσία στην τυποποίηση και εμπορία μελιού, εξαγωγικές προοπτικές, πιστοποιήσεις βιολογικού μελιού, συστήματα τροφοδοσίας μελισσιών, κίνδυνοι αλλοίωσης των ελληνικών πληθυσμών μελισσών, κ.α. 
Επιπρόσθετα, οι συμμετέχοντες επιχειρηματίες μελισσοκόμοι του Βορείου Αιγαίου, είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν με εισαγωγείς μελισσοκομικών προϊόντων σε άλλες χώρες της Ε.Ε. (κυρίως στη Μεγάλη Βρετανία) και να διαπραγματευτούν για εμπορικές συμφωνίες.  

Τα μέλια των νησιών που εκτέθηκαν (θυμαρίσια, ανθόμελα ποικίλης ανθοφορίας, πευκόμελα, ερίκης, αναματόμελα, κ.α.), καθώς και τα λοιπά εδέσματα (όπως γλυκίσματα, που βασικό συστατικό παρασκευής τους είναι το μέλι), κέρδισαν τις εντυπώσεις και απέσπασαν εξαιρετικές κριτικές από το κοινό που τα δοκίμαζε και ζητούσε να τα προμηθευτεί, γεγονός που επιτεύχθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό, δεδομένου ότι στην εν λόγω μελισσοκομική έκθεση, υπήρχε η δυνατότητα των άμεσων πωλήσεων. 

Μετά τη δεύτερη αυτή συμμετοχή της Π.Β.Α. στο festival μελιού, που θεωρείται σημείο αναφοράς και τόπος συνάντησης για τη σύναψη εμπορικών συμφωνιών μεταξύ των παραγωγών και των επιχειρήσεων διακίνησης μελισσοκομικών προϊόντων και εξοπλισμού, οι μελισσοκόμοι της Σάμου και των άλλων νησιών του Βορείου Αιγαίου ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη χρονιά, εκτιμώντας ότι η παρουσία τους στο σημαντικό αυτό θεσμό πρέπει να είναι συνεχής, ώστε να στηρίζεται αδιαλείπτως το σκέλος της εμπορίας του προϊόντος, γεγονός που θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξή του.