Τις τελευταίες εξελίξεις στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σάμου με τον Πειραιά κατά τη θερινή περίοδο σχολιάζει με ανακοίνωσή του ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. Προτείνει και συγκεκριμένες λύσεις για την αναβάθμιση των συγκοινωνιών.
Αφορμή στάθηκε η γνωστοποίηση της πρόθεσης της Hellenic Seaways να δρομολογήσει το «Νήσος Μύκονος» στη Σάμο για μόλις 4 μήνες κατά τη θερινή περίοδο και τον Σεπτέμβριο, και μάλιστα χωρίς το πλοίο να «πιάνει», όπως μέχρι πέρυσι ίσχυε, και στα δυο λιμάνια του νησιού, αλλά μόνο στο Καρλόβασι και όχι στην πρωτεύουσα Βαθύ.
«Αρκετοί φορείς διαμαρτυρήθηκαν για αυτή την απόφαση, ωστόσο αυτό είναι μια λεπτομέρεια στην πλήρη συγκοινωνιακή υποβάθμιση του νησιού στα χρόνια των μνημονίων. Όταν η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας και ιδιαίτερα η βασική με τον Πειραιά είναι σε πάγια βάση τρεις φορές την εβδομάδα! Αυτό μόνο του γύρισε τον τόπο μας δεκαετίες πίσω», αναφέρει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. και επισημαίνει :
«Το ζωτικό δικαίωμα για επαφή με 'τον έξω κόσμο', που αφορά στην υγεία μας, στις ίσες εργασιακές και επαγγελματικές ευκαιρίες, πολλές φορές στη συνοχή των οικογενειών μας, έχει χαθεί σε γραφειοκρατικές διατυπώσεις, πιέσεις εφοπλιστών και ατολμίες υπευθύνων επί του νομικού και οικονομικού εδάφους των Μνημονίων, όπου όλα ανεξαιρέτως θεωρούνται εμπόρευμα και για ξεπούλημα κάτω του κόστους.
Η ακτοπλοΐα για τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. αποτελεί κοινωνικό αγαθό. Πρότασή του είναι η σύσταση δημόσιου-κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας που ως ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Σάμου θεωρούμε ότι πρέπει να αναλάβει όλες τις γραμμές των νησιών μας. Υπό τέτοιο πρίσμα βλέπουμε και την καθημερινή σύνδεσή μας τον χειμώνα με τον Πειραιά, τη συγκοινωνία με τα υπόλοιπα νησιά και τη Βόρεια Ελλάδα.
Διεκδίκηση και στόχος μας είναι, χειμώνα-καλοκαίρι, τα καθημερινά δρομολόγια από και προς Πειραιά με σύγχρονα και ασφαλή πλοία. Σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε να 'πιάνει' εναλλάξ Βαθύ και Καρλόβασι, με στόχο τη μείωση των ωρών του ταξιδιού.
Εννοείται ότι θα πρέπει να εξυπηρετούν τους επιβάτες των πλοίων, τόσο στην αναχώρηση, όσο και στην άφιξή τους αστικά λεωφορεία, καθώς και υπεραστικά που θα συνδέουν μεταξύ τους το Βαθύ με το Καρλόβασι (με επέκταση στον Μαραθόκαμπο) και από τις δυο κατευθύνσεις του βασικού οδικού άξονα του νησιού, δηλαδή και μέσω Πύργου και μέσω Αγίου Κωνσταντίνου.
Από κει και πέρα απαιτούνται η καθημερινή σύνδεση με την Ικαρία και τους Φούρνους και επαρκή δρομολόγια προς Χίο-Λέσβο-Θεσσαλονίκη, καθώς και με Δωδεκάνησα-Κρήτη με σύγχρονα και ασφαλή πλοία.
Καινοτομία -όχι πολυδάπανη -που θα βοηθήσει και στην αίσθηση σύνδεσης του νησιού μας με τον έξω κόσμο, θα είναι η δρομολόγηση μικρού Ferry Boat προς την απέναντι μικρασιατική ακτή, με στόχο αυτή να γίνει καθημερινή για όλον τον χρόνο.
Σημαντικό θέμα η λειτουργία και στα δύο λιμάνια κλειστών σύγχρονων αιθουσών αναμονής και άλλων εγκαταστάσεων, καθώς και η ασφαλής πρόσδεση των πλοίων με όλους τους καιρούς.
Ταυτόχρονα δεν μπορεί να ξεχάσουμε την αεροπορική συγκοινωνία που είναι πανάκριβη, πιο ακριβή σχεδόν από κάθε άλλο προορισμό τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη. Έχουμε προτείνει ως λύση να εξεταστεί ακόμα και η άμεση επιβολή «πλαφόν» στα αεροπορικά εισιτήρια.
Βεβαίως η κυβέρνηση των μνημονίων άλλα επιφυλάσσει στους Σαμιώτες : Την πώληση του αεροδρομίου. Το πιο πιθανό από την παγκόσμια ιστορία των αποκρατικοποιήσεων είναι ότι θα αυξηθεί το κόστος χρήσης του αεροδρομίου, οδηγώντας σε μεγάλες αυξήσεις και στα εισιτήρια, αλλά και στις άλλες υπηρεσίες του αεροδρομίου. Το έχουμε δει αυτό ήδη με όλα τα 'αυτοχρηματοδοτούμενα έργα', όπως για παράδειγμα με τα διόδια στις εθνικές οδούς.
Όσα παραπάνω προτείνουμε μπορεί να αξιολογηθούν ως 'μεγάλοι στόχοι', αν και πολλά από αυτά πριν λίγα χρόνια τα είχαμε. Εμείς απαντάμε ότι οι μεγάλοι στόχοι είναι για τους μεγάλους, ενωτικούς αγώνες.
Κανένας αγώνας δεν είναι χαμένος, έστω και αν φαντάζει από την αρχή δύσκολος, γιατί «όποιος αγωνίζεται μπορεί να χάσει, αλλά όποιος δεν αγωνίζεται είναι σίγουρα χαμένος!», καταλήγει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α-Ε.Κ.Μ.
Η ακτοπλοΐα για τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. αποτελεί κοινωνικό αγαθό. Πρότασή του είναι η σύσταση δημόσιου-κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας που ως ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Σάμου θεωρούμε ότι πρέπει να αναλάβει όλες τις γραμμές των νησιών μας. Υπό τέτοιο πρίσμα βλέπουμε και την καθημερινή σύνδεσή μας τον χειμώνα με τον Πειραιά, τη συγκοινωνία με τα υπόλοιπα νησιά και τη Βόρεια Ελλάδα.
Διεκδίκηση και στόχος μας είναι, χειμώνα-καλοκαίρι, τα καθημερινά δρομολόγια από και προς Πειραιά με σύγχρονα και ασφαλή πλοία. Σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε να 'πιάνει' εναλλάξ Βαθύ και Καρλόβασι, με στόχο τη μείωση των ωρών του ταξιδιού.
Εννοείται ότι θα πρέπει να εξυπηρετούν τους επιβάτες των πλοίων, τόσο στην αναχώρηση, όσο και στην άφιξή τους αστικά λεωφορεία, καθώς και υπεραστικά που θα συνδέουν μεταξύ τους το Βαθύ με το Καρλόβασι (με επέκταση στον Μαραθόκαμπο) και από τις δυο κατευθύνσεις του βασικού οδικού άξονα του νησιού, δηλαδή και μέσω Πύργου και μέσω Αγίου Κωνσταντίνου.
Από κει και πέρα απαιτούνται η καθημερινή σύνδεση με την Ικαρία και τους Φούρνους και επαρκή δρομολόγια προς Χίο-Λέσβο-Θεσσαλονίκη, καθώς και με Δωδεκάνησα-Κρήτη με σύγχρονα και ασφαλή πλοία.
Καινοτομία -όχι πολυδάπανη -που θα βοηθήσει και στην αίσθηση σύνδεσης του νησιού μας με τον έξω κόσμο, θα είναι η δρομολόγηση μικρού Ferry Boat προς την απέναντι μικρασιατική ακτή, με στόχο αυτή να γίνει καθημερινή για όλον τον χρόνο.
Σημαντικό θέμα η λειτουργία και στα δύο λιμάνια κλειστών σύγχρονων αιθουσών αναμονής και άλλων εγκαταστάσεων, καθώς και η ασφαλής πρόσδεση των πλοίων με όλους τους καιρούς.
Ταυτόχρονα δεν μπορεί να ξεχάσουμε την αεροπορική συγκοινωνία που είναι πανάκριβη, πιο ακριβή σχεδόν από κάθε άλλο προορισμό τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη. Έχουμε προτείνει ως λύση να εξεταστεί ακόμα και η άμεση επιβολή «πλαφόν» στα αεροπορικά εισιτήρια.
Βεβαίως η κυβέρνηση των μνημονίων άλλα επιφυλάσσει στους Σαμιώτες : Την πώληση του αεροδρομίου. Το πιο πιθανό από την παγκόσμια ιστορία των αποκρατικοποιήσεων είναι ότι θα αυξηθεί το κόστος χρήσης του αεροδρομίου, οδηγώντας σε μεγάλες αυξήσεις και στα εισιτήρια, αλλά και στις άλλες υπηρεσίες του αεροδρομίου. Το έχουμε δει αυτό ήδη με όλα τα 'αυτοχρηματοδοτούμενα έργα', όπως για παράδειγμα με τα διόδια στις εθνικές οδούς.
Όσα παραπάνω προτείνουμε μπορεί να αξιολογηθούν ως 'μεγάλοι στόχοι', αν και πολλά από αυτά πριν λίγα χρόνια τα είχαμε. Εμείς απαντάμε ότι οι μεγάλοι στόχοι είναι για τους μεγάλους, ενωτικούς αγώνες.
Κανένας αγώνας δεν είναι χαμένος, έστω και αν φαντάζει από την αρχή δύσκολος, γιατί «όποιος αγωνίζεται μπορεί να χάσει, αλλά όποιος δεν αγωνίζεται είναι σίγουρα χαμένος!», καταλήγει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α-Ε.Κ.Μ.