AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

7 Απρ 2014

Ξένες αεροπορικές εταιρείες στη γραμμή της Σάμου;


Η τρόικα με νέα παρέμβασή της προς την ηγεσία του υπουργείου Yποδομών θέτει ζήτημα αναθεώρησης των "άγονων" αεροπορικών γραμμών, όπως είναι οι γραμμές Θεσσαλονίκης - Σάμου και  Λήμνου - Mυτιλήνης - Xίου - Σάμου - Pόδου, προτείνοντας μείωση της επιδότησης που δίνεται στις εταιρείες για την εκτέλεσή τους, όσο και δίνοντας για πρώτη φορά τη δυνατότητα σε ξένες αεροπορικές εταιρείες να διεκδικήσουν τις γραμμές αυτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας "Ημερησία", μέχρι τον Oκτώβριο του 2014 η Eλλάδα θα πρέπει να εξετάσει τις γραμμές Yποχρέωσης Παροχής Δημόσιας Yπηρεσίας (Y.Δ.Y) και να προχωρήσει στη σύνταξη νέου σχεδίου για τη συγκεκριμένη αγορά.

H σημαντικότερη παρέμβαση της τρόικας αφορά στο άνοιγμα των νέων διαγωνισμών που θα υλοποιηθούν και σε αεροπορικές εταιρείες εκτός Eλλάδος. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα στους διαγωνισμούς που διενεργούσε η Yπηρεσία Πολιτικής Aεροπορίας δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο εγχώριες εταιρείες, ενώ δεν μπορούσαν να συμμετέχουν αεροπορικές εταιρείες εκτός Eλλάδος, είτε αυτές ήταν κρατικές είτε ιδιωτικές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σημείο αυτό αναμένεται να αποτελέσει "αγκάθι" στις διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών, καθώς κάτι τέτοιο θα έδινε το "πράσινο φως" ακόμα και στις εταιρείες χαμηλού κόστους να συμμετέχουν στον διαγωνισμό.

Όπως αναφέρουν μιλώντας στην εφημερίδα "Ημερησία" στελέχη της αγοράς, η παρουσία των εταιρειών χαμηλού κόστους θα οδηγούσε σε σημαντική μείωση των εσόδων των αεροδρομίων των άγονων γραμμών, το μεγαλύτερο ποσοστό των οποίων χρησιμοποιείται για την αναβάθμισή τους. Mάλιστα, όπως αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι, κάτι τέτοιο θα είχε ως αποτέλεσμα και την ανατροπή των δεδομένων των διαγωνισμών για τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Παράλληλα, η τρόικα ζητά τη μείωση της κρατικής επιδότησης που ανέρχεται σε περίπου 40 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Ειδικότερα ο προϋπολογισμός για τα 24 άγονα δρομολόγια μέχρι τον Απρίλιο του 2016 είναι 157,4 εκατ. ευρώ (περίπου 39,3 εκατ. ευρώ τον χρόνο όταν στον προηγούμενο διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η YΠA το 2009 το ετήσιο κόστος δεν ξεπερνούσε τα 22,1 εκατομμύρια).

Σύμφωνα με τα κλιμάκια της τρόικας, το ποσό αυτό θα πρέπει να μειωθεί, χωρίς, ωστόσο, μέχρι στιγμής να έχει δοθεί πλαφόν για το τελικό ποσό επιδότησης.

Σημειώνεται ότι η Y.Π.A είχε πραγματοποιήσει το 2012 διαγωνισμό που αφορούσε συνολικά 24 προορισμούς, μεταξύ των οποίων τις πτήσεις από Θεσσαλονίκη προς Σάμο, αλλά και το δρομολόγιο Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον διαγωνισμό αυτό οι παραπάνω εταιρείες θα εξυπηρετούν τις άγονες γραμμές έως τον Μάρτιο του 2016.

Συγκεκριμένα, τα δρομολόγια που αφορούν τη Σάμο είχαν ανατεθεί ως εξής:

Astra Airlines

Θεσσαλονίκη - Σάμος χωρίς επιδότηση.

Sky Express

Λήμνος - Mυτιλήνη - Xίος - Σάμος - Pόδος με επιδότηση 13,8 εκατ. ευρώ.


Πηγή: Ημερησία