AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

1 Ιουν 2013

Μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και για το αεροδρόμιο της Σάμου


Το ενδιαφέρον αρκετών επενδυτικών ομίλων έχουν προσελκύσει τα προς αξιοποίηση περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο της Σάμου "Αρίσταρχος ο Σάμιος".

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ τα επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την αξιοποίηση των αεροδρομίων είναι έντεκα. Τα αεροδρόμια είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες. Η Σάμος ανήκει στη δεύτερη ομάδα, η οποία επίσης περιλαμβάνει τα αεροδρόμια της Ρόδου, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου. Οι περισσότεροι από τους επενδυτικούς ομίλους ενδιαφέρονται και για τις δύο ομάδες.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι είναι οι εξής:

- Η γαλλική Aeroport De La Cote d'Azur, η οποία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Νίκαιας στη Νότια Γαλλία.

- Η Agrokor Novaport Development, θυγατρική της μεγαλύτερης εταιρείας της Κροατίας.

- Η ισραηλινή Engelinvest Israel Ltd που δραστηριοποιείται στο Real Εstate.

- Η τουρκική Global Liman Isletmeleti σε συνεργασία με την Flughafen München που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο του Μονάχου.

- Η ελβετική Zürich Airport μαζί με τον ελληνικό κατασκευαστικό όμιλο J&P Avax και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. 

Ενδιαφέρον επίσης εξέφρασαν:

- Η γερμανική FRAPORT AG που λειτουργεί συνολικά 13 αεροδρόμια σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου.

- H τουρκική TAV airports που διαχειρίζεται σειρά αεροδρομίων στην Τουρκία.

- O γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος Vinci σε συνεργασία με την ελληνική κατασκευαστική εταιρεία Ελλάκτωρ.

- H Corporation America με έδρα την Αργεντινή που λειτουργεί συνολικά 49 αεροδρόμια παγκοσμίως μαζί με τη ΜΕΤΚA.

- O αμερικάνικος επενδυτικός όμιλος Advent.

Η διάρκεια των παραχωρήσεων των αεροδρομίων προς εκμετάλλευση θα είναι τουλάχιστον 30 με 35 έτη, προκειμένου να υπάρξουν ανταγωνιστικές χρεώσεις, ενώ οι ανάδοχοι θα αναλάβουν και την υποχρέωση να πραγματοποιήσουν επενδύσεις στις υποδομές.

Οι συμβάσεις παραχώρησης θα προβλέπουν εκτός από το εφάπαξ αντίτιμο για το δημόσιο και ποσοστά επί των εσόδων των αεροδρομίων.

Οι προτάσεις που υπεβλήθησαν χθες στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του σχετικού διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ θα αξιολογηθούν από τους συμβούλους αξιοποίησης, προκειμένου η διαδικασία να περάσει στη δεύτερη φάση.

Πηγές: ΣΚΑΪ και ΕΘΝΟΣ