AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

26 Οκτ 2015

Τι αποφασίστηκε για το πλοίο "Μυτιλήνη"


Για την ανέλκυση - απομάκρυνση του πλοίου "Μυτιλήνη", που παραμένει ακινητοποιημένο από τον Φεβρουάριο στο λιμάνι του Καρλοβάσου, συνεδρίασε την περασμένη Δευτέρα η αρμόδια Γνωμοδοτική Επιτροπή, μετά από σχετική πρόσκληση του Προέδρου της, Ελισσαίου Μαυρατζώτη, Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σάμου.

Μετά από ενημέρωσή τους για το θέμα από τον κ. Μαυρατζώτη, τα μέλη της Επιτροπής, Φωτεινή Θαλασσινού (Αντιπεριφερειάρχης, ως εκπρόσωπος της Περιφέρειας), Αναστάσιος Καλατζής (Αντιδήμαρχος Σάμου, ως εκπρόσωπος του Δήμου), Κωνσταντίνος Λιούρης (Πλωτάρχης Λ.Σ, ως εκπρόσωπος της Λιμενικής Αρχής) και Γιώργος Κυριαζής (Πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Σάμου) ενημερώθηκαν από τον κ. Μαυρατζώτη για το θέμα και στη συνέχεια το συζήτησαν.

Τελικά η γνωμοδότησή τους περιλαμβάνει τα εξής:

"* Την εφαρμογή των διατάξεων του αρ. 5 του Ν. 2881/2001 περί απομάκρυνσης του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου "Μυτιλήνη", Ν. Χίου 362, χωρίς καθυστέρηση και την εξάλειψη κάθε επιβλαβούς από αυτό συνέπειας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, καθόσον :

Α) Το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο "Μυτιλήνη" προσόρμισε στον Λιμένα Καρλοβάσου στις 05.02.2015 και ευρίσκεται στην προσωρινή αυτή θέση έκτοτε μέχρι σήμερα, ήτοι βρίσκεται σε ακινησία για διάστημα που υπερβαίνει τους 6 μήνες, χωρίς ο κύριος ή ο εφοπλιστής να το χρησιμοποιεί κατά τον προορισμό του και χωρίς να ενεργεί εμφανείς υλικές πράξεις, πρόσφορες για τη χρησιμοποίησή του αυτήν και την απομάκρυνσή του.

Β) Η παραμονή του πλοίου στη θέση αυτή εμποδίζει την προσόρμιση, την αγκυροβολία, την παραβολή και την ελεύθερη ναυσιπλοΐα στον Λιμένα Καρλοβάσου.

Γ) Το πλοίο εμποδίζει την εξέλιξη και ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης των ζημιών της προβλήτας του Λιμένος Καρλοβασίου.

Δ) Το πλοίο εμποδίζει γενικά τη λειτουργία του λιμένα Καρλοβάσου, την ασφαλή προσέγγιση και την ελεύθερη κίνηση (πλεύση) άλλων πλοίων στον Λιμένα και εν γένει την άσκηση ναυτικών ή άλλων δραστηριοτήτων, με αποτέλεσμα να καθίσταται επιβλαβές.

Ε) Η θέση που καταλαμβάνει το πλοίο είναι αναγκαία για την εξυπηρέτηση άλλων επιβατηγών και φορτηγών πλοίων που εκτελούν δρομολόγια από και προς την Κεντρική Ελλάδα (Πειραιά), καθώς και για την ικανοποίηση άλλων αναγκών του λιμένα, την προσέγγιση στην ακτή και την άσκηση ναυτικών και λοιπών δραστηριοτήτων, όπως ιδίως η εκτέλεση και ολοκλήρωση τού σε εξέλιξη τεχνικού έργου του Λιμένα, αποκατάστασης ζημιών προβλήτας, των οποίων ο κίνδυνος επέκτασης και χειροτέρευσης επιτείνεται με την παραμονή του πλοίου στον Λιμένα Καρλοβάσου.

* Επικουρικά, την εφαρμογή των διατάξεων του αρ. 3 του Ν. 2881/2001 περί απομάκρυνσης του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου "Μυτιλήνη" εκτός λιμένα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, καθόσον :

Α) Η όλη κατάσταση του πλοίου "Μυτιλήνη", το οποίο παραμένει στην περιοχή λιμένα, δημιουργεί κίνδυνο στη ναυσιπλοΐα και κίνδυνο ατυχήματος ή ζημίας (του ιδίου αλλά και της προβλήτας του Λιμένος), λόγω πιθανής απευκταίας πρόσκρουσής του στην προβλήτα εξαιτίας έντονων καιρικών συνθηκών, οπότε ελλοχεύει ο κίνδυνος βύθισής του.

Β) Το εν λόγω πλοίο δεν βρίσκεται σε κατάλληλη κατάσταση, καθόσον δεν ανταποκρίνεται πλέον στις ενδείξεις των κυβερνητικών πιστοποιητικών.

Γ) Εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν διαθέτει πλήρωμα και πλοίαρχο, καθίσταται δυσχερής, αν όχι αδύνατος, ο έλεγχος των τεχνικών χαρακτηριστικών του (μηχανολογικών και ηλεκτρολογικών συστημάτων), των καυσίμων του και της εν γένει πραγματικής του κατάστασης.

Δ) Σε περίπτωση παράτασης της παραμονής του στον Λιμένα Καρλοβάσου, το εν λόγω πλοίο καθίσταται επιβλαβές και επικίνδυνο, καθόσον βάλλεται από βορειοανατολικούς ανέμους. Εξαιτίας του επικείμενου χειμώνα, των έντονων καιρικών συνθηκών, πολλάκις δε απρόβλεπτων, και της έλλειψης υπήνεμων υδάτων στο εσωτερικό του Λιμένος, ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος ατυχήματος στην κίνηση εντός του λιμένος, αλλά και στην ασφάλεια των εγκαταστάσεών του, η επέλευση του οποίου δύναται να αναιρέσει ουσιωδώς τη λειτουργία του (π.χ. σε περίπτωση αποκοπής των φθαρμένων σχοινιών πρόσδεσης και πρόσκρουσης του πλαγιοδετημένου πλοίου σε όλο σχεδόν το μήκος της προβλήτας, θα έχει σαν αποτέλεσμα την πρόκληση ζημίας στις εγκαταστάσεις και την βύθιση του πλοίου εντός του Λιμένος).

Ε) Η παραμονή του πλοίου στον Λιμένα Καρλοβάσου δυσχεραίνει ουσιωδώς τη συγκοινωνία από τη θάλασσα.

* Η άμεση απομάκρυνση του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου "Μυτιλήνη" από τον Λιμένα Καρλοβάσου αποτελεί επιτακτική ανάγκη και για εξαιρετικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, καθόσον η νήσος Σάμος, ως παραμεθόρια περιοχή, υπηρετεί και την εθνική ασφάλεια της χώρας, και ως εκ τούτου η διαφύλαξη της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της ακεραιότητας των εγκαταστάσεων και της πρόληψης κινδύνων των λιμένων της Σάμου, όπως και ειδικότερα του Λιμένος Καρλοβάσου, συνιστά εξαιρετική περίσταση.

* Ο Οργανισμός ή η Λιμενική Αρχή να προσκαλέσει άμεσα εγγράφως τον κύριο ή, κατά την κρίση του, και τον εφοπλιστή, να απομακρύνει το πλοίο και να εξαλείψει κάθε επιβλαβή συνέπεια, ορίζοντας εύλογη προθεσμία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2881/2001.*Σε περίπτωση που η προσωρινή μετακίνηση του πλοίου κρίνεται, λόγω των ειδικών συνθηκών της συγκεκριμένης περίπτωσης, αδύνατη, απρόσφορη ή ασύμφορη, ο Οργανισμός ή η Λιμενική Αρχή, να γνωστοποιήσει τούτο στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, και στη συνέχεια να προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια, κατά τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις του Ν. 2881/2001 (ανοικτός πλειοδοτικός διαγωνισμός).

* Ο Οργανισμός ή η Λιμενική Αρχή να γνωστοποιήσει άμεσα τις ενέργειές του στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προς γνώση του
".