Στα χέρια του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου πέρασε η γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ) σχετικά με τις γραμμές στις οποίες κηρύχθηκε έκπτωτη πρόσφατα η ΝΕΛ. Τι ακριβώς συζητήθηκε την περασμένη Παρασκευή στο Σ.Α.Σ και προτείνεται στον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη που καλείται από τη Δευτέρα να αποφασίσει, παρουσιάζει το My Samos Blog, δημοσιεύοντας και το σχετικό έγγραφο.
Πιο αναλυτικά, αφήνοντας εκτός γραμμής τη Θεσσαλονίκη και τους Φούρνους, για το επόμενο τρίμηνο-μέχρι να προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός, το Σ.Α.Σ εισηγείται την εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ-Ικαρία-Πειραιάς. Στην περίπτωση αυτή, το μίσθωμα θα φτάνει τα 130 ευρώ ανά ναυτικό μίλι αν πρόκειται για πλοίο τρίτης κατηγορίας, θα είναι προσαυξημένο κατά 25% εφόσον μπει πλοίο δεύτερης κατηγορίας ή θα είναι 35% περισσότερο αν είναι πλοίο πρώτης κατηγορίας.
Η εναλλακτική εισήγηση του Σ.Α.Σ προβλέπει την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ-Ικαρία-Πειραιάς και ενός δρομολογίου την εβδομάδα στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα. Στις περιπτώσεις αυτές το μίσθωμα θα ανέρχεται στα 130 ευρώ ανά ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας, επιπλέον 25% για δεύτερης και 35% πιο πάνω για πλοίο πρώτης κατηγορίας. Προβλέπεται, επίσης, και η υποχρέωση σύνδεσης των Ψαρών με τη Χίο, μία φορά την εβδομάδα, με προέκταση του δρομολογίου από Πειραιά.
Αύριο, Δευτέρα, αναμένεται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να καταθέσουν τις προτάσεις τους στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και επί της γνωμοδότησης αυτής του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Οι προτάσεις τους αυτές θα εξεταστούν άμεσα από τον υπουργό, που, με γνώμονα την πλέον συμφέρουσα για το δημόσιο συμφέρον, αναμένεται να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση για το επόμενο τρίμηνο, ενώ κατόπιν θα προχωρήσει σε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό για την κάλυψη των γραμμών.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη η ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways υπέβαλε στο Σ.Α.Σ πρόταση, σύμφωνα με την οποία διαθέτει πλοίο πρώτης κατηγορίας και συγκεκριμένα το "Νήσος Μύκονος", που μπορεί να εξυπηρετήσει τη γραμμή Ικαρίας-Σάμου-Λήμνου-Καβάλας και της σύνδεσής της με τον Πειραιά δύο φορές την εβδομάδα, ενώ εξετάζει και την προοπτική για τρεις φορές.
"Η εμβαλωματική λύση που φαίνεται ότι θα προκριθεί επιβεβαιώνει την άποψή μας ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου κινείται στη λογική της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των ακτοπλοϊκών εταιριών, αλλά και των τραπεζών", δήλωσε η βουλευτής Σάμου, Αγνή Καλογερή, προσθέτοντας ότι "η πρόταση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α για δημόσιο, κοινωνικό φορέα συγκοινωνίας προβάλλει πλέον σαν επιτακτική αναγκαιότητα για τα νησιά".
Οι προτάσεις τους αυτές θα εξεταστούν άμεσα από τον υπουργό, που, με γνώμονα την πλέον συμφέρουσα για το δημόσιο συμφέρον, αναμένεται να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση για το επόμενο τρίμηνο, ενώ κατόπιν θα προχωρήσει σε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό για την κάλυψη των γραμμών.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη η ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways υπέβαλε στο Σ.Α.Σ πρόταση, σύμφωνα με την οποία διαθέτει πλοίο πρώτης κατηγορίας και συγκεκριμένα το "Νήσος Μύκονος", που μπορεί να εξυπηρετήσει τη γραμμή Ικαρίας-Σάμου-Λήμνου-Καβάλας και της σύνδεσής της με τον Πειραιά δύο φορές την εβδομάδα, ενώ εξετάζει και την προοπτική για τρεις φορές.
"Η εμβαλωματική λύση που φαίνεται ότι θα προκριθεί επιβεβαιώνει την άποψή μας ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου κινείται στη λογική της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των ακτοπλοϊκών εταιριών, αλλά και των τραπεζών", δήλωσε η βουλευτής Σάμου, Αγνή Καλογερή, προσθέτοντας ότι "η πρόταση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α για δημόσιο, κοινωνικό φορέα συγκοινωνίας προβάλλει πλέον σαν επιτακτική αναγκαιότητα για τα νησιά".