AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

5 Μαρ 2016

Δράσεις για την τουριστική ανάκαμψη της Σάμου


O βουλευτής Σάμου Δημήτρης Σεβαστάκης και ο  δήμαρχος Μιχάλης Αγγελόπουλος συναντήθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής με τον γενικό γραμματέα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ), Δημήτρη Τρυφωνόπουλο, με κυρίαρχο θέμα συζήτησης την τουριστική ανάκαμψη της Σάμου.

Πιο αναλυτικά, η συνάντηση είχε ως αντικείμενο τις άμεσες παρεμβάσεις που απαιτούνται για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Σάμου και ολοκληρώθηκε με τη συμφωνία εκπόνησης ενός στοχευμένου σχεδίου δράσης, το οποίο μεταξύ των άλλων περιλαμβάνει την οργάνωση επίσκεψης στη Σάμο σημαντικών Tour Operators, Travel Bloggers κλπ.

Ο κ. Τρυφωνόπουλος ενημέρωσε επίσης τον βουλευτή και τον δήμαρχο ότι θα ενεργήσει πάραυτα για την προβολή του Δήμου Σάμου στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις του Βερολίνου και της Μόσχας.

Στη συνέχεια ο βουλευτής Σάμου, οι Περιφερειάρχες και ο Δήμαρχος συναντήθηκαν με την αναπληρώτρια υπουργό Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά. Συνάντηση,  κατά την οποία η κ. Κουντουρά ανακοίνωσε τον επιχειρησιακό και επικοινωνιακό σχεδιασμό στήριξης των περιοχών που πλήττονται από το προσφυγικό.

Δείτε ποια είναι η δέσμη των προτάσεων του Δήμου Σάμου και το πρόγραμμα δράσεων του Υπουργείου Τουρισμού.

Δέσμη προτάσεων του Δήμου Σάμου για τον τουρισμό

22 ΣΗΜΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΣΑΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ ΣΕ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟΥ/ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ

1. "Fast-Track Marketing Strategy": άμεση ανάθεση έργου σε εξειδικευμένες εταιρείες μάρκετινγκ του εξωτερικού με στόχο την έρευνα αγοράς σε χώρες με παραδοσιακά υψηλά επίπεδα επισκεπτών στη χώρα μας όπως και σε αναδυόμενες τουριστικές αγορές (Κίνα, Ρωσία, κλπ.) με τους εξής βασικούς άξονες:
α) την αποτύπωση & ανάλυση της διαμορφωμένης κοινή γνώμης που αφορά τη χώρα, τα νησιά, το αιγαίο και το τοπικό τουριστικό προϊόν σε σχέση πάντα με την τρέχουσα κατάσταση.
β) την αποτύπωση των πλέον συγκριτικών πλεονεκτημάτων των συγκεκριμένων νησιών που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα σε σχέση πάντα με τα τελευταία διεθνή trends.
γ) το σχεδιασμό και συνδυασμό απαιτούμενων μέτρων για ανάσχεση των επιπτώσεων της αρνητικής προβολής και τη προσέλκυση νέων επισκεπτών.

2. Οργάνωση παράλληλων και μη, εκδηλώσεων και εκθέσεων στη Σάμο, στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη, στην Καβάλα και σε άλλες πόλεις που συνδέονται τουριστικά με τη Σάμο

3. Άμεση οργάνωση & χρηματοδότηση δράσεων τουριστικής προβολής στο εξωτερικό απευθείας από τον ΕΟΤ με έμφαση: α) σε ελκυστικά οικονομικά πακέτα & προσφορές για τους επισκέπτες και β) την ελληνική φιλοξενία (σε συνδυασμό με δράση 1)

4. Έλεγχο της ενημέρωσης με ενημέρωση: Διοργάνωση ειδικών ημερίδων, workshop και crash courses, σε τοπικό επίπεδο, για φορείς, συλλόγους και ΜΜΕ (δημοσιογράφους, blogger, στελέχη Τ.Α., διαμορφωτές κοινής γνώμης, κλπ) με κύρια αποστολή την επιμόρφωση σε θέματα ορθής διαχείρισης πληροφορίας, ενημέρωσης & crisis management με πρακτικές άμεσες, ρεαλιστικές που θα περιορίζουν τη φθορά του Τουριστικού Brand και παράλληλα θα το ενισχύουν με θετικό τρόπο. Παραδείγματα Τομέων Ανάπτυξης:
Crisis Management Response &Training
Crisis Simulation
Social Media Crisis
Strategic Reputation Management Planning
Public Affairs
Public Speaking

5. Κίνητρα για τη βελτίωση αεροπορικών και ακτοπλοϊκών συνδέσεων που θα εξυπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες των επισκεπτών και θα προωθήσουν τη συνδεσιμότητα, ταχεία εξυπηρέτηση,  τις επιλογές των τουριστικών προορισμών. Ανανέωση και προβολή του κλασσικού "Island Hoping". (Το τελευταίο ίσως με επιφύλαξη καθώς ο όρος / brand "Greek Islands" πιθανόν να φέρει το στίγμα του μεταναστευτικού) Παροχή προσωρινών κινήτρων στις αεροπορικές εταιρείες που πετούν στη Σάμο από το εξωτερικό, είτε με τη μορφή συνδιαφήμισης, είτε με τη μορφή μείωσης ή και κατάργησης των φόρων αεροδρομίου για τους επιβάτες, προκειμένου να αντισταθμιστεί το αυξημένο κόστος.
6. Κίνητρα για μεγαλύτερη προσέλευση κρουαζιερόπλοιων και παράταση του χρόνου παραμονής στα νησιά. π.χ. ενίσχυση μέτρων ασφαλείας στα λιμάνια με τεχνικά μέσα & υποδομές, ανθρώπινο δυναμικό.

7. Καμπάνια ενημέρωσης στα τουριστικά και ταξιδιωτικά πρακτορεία που να αφορά την ασφάλεια στα νησιά - με επικαιροποιημένα στοιχεία και στατιστικές που να αποδεικνύουν ξεκάθαρα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλους προορισμούς στο εξωτερικό.

8. Έκτακτη επιχορήγηση Δήμων αποκλειστικά για στοχευμένες δράσεις προβολής σε επιλεγμένα μέσα στο εξωτερικό που θα έχουν σχέση με τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας (Δράση 1)

9. Συνδρομή στοιχείων και πληροφοριών από το Υπουργείο/ ΕΟΤ όπως λίστα μεγάλων ταξιδιωτικών πρακτορείων στην Ελλάδα και το Εξωτερικό (π.χ. Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων - έχουν ζητηθεί και δυστυχώς με απόφαση  του Δ.Σ. δεν μας παρέχονται)

10. Δημιουργία κινήτρων σε άμεση συνεργασία του Υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ, των φορέων της  Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των επαγγελματικών ενώσεων & συλλόγων  και ειδικότερα των Τουριστικών Πρακτορείων. Για παράδειγμα:
οικονομικά πακέτα & προσφορές στα έξοδα διαμονής
εκπτωτικά κουπόνια διατροφής, και λοιπών υπηρεσιών εστιατόρια, εισόδους σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, πολιτιστικές εκδηλώσεις.
ασφαλιστικές & φορολογικές ρυθμίσεις

11.  Τεχνική υποστήριξη & χρηματοδότηση έργων διαχείρισης απορριμμάτων, ανακύκλωσης, πράσινων μορφών ενέργειας τα οποία θα προστατέψουν και θα αναβαθμίσουν φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, βελτιώνουν τη ποιότητα ζωής και αποτελούν πλέον βασικό στοιχείο branding τουριστικών προορισμών στους αυξανόμενα ευαισθητοποιημένους επισκέπτες.

12.  Στελέχωση, λειτουργία, προστασία και ανάδειξη των πλέον σημαντικών αρχαιολογικών χώρων, μουσείων και πολιτιστικών μνημείων πολλά από τα οποία δεν είναι καν επισκέψιμα  ή παρουσιάζουν εικόνα εγκατάλειψης λόγω έλλειψης προσωπικού & πόρων. (Αρχαιολογικός χώρος Ηραίου, Κάστρο Λυκούργου, Ευπαλίνειο Όρυγμα, Αρχαία Τείχη - Μνημεία UNESCO, Μουσείο Βυρσοδεψίας, Πινακοθήκη, κλπ.)

13.  Βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών (εστίαση, ξενοδοχεία, κλπ.) με την οργάνωση σεμιναρίων (ΕΟΤ, Τουριστικές Σχολές, Πανεπιστημιακή Κοινότητα, Ιδιωτικές Εταιρείες) και τη δυνατότητα μετεκπαίδευσης (προγράμματα ΟΑΕΔ, επιμόρφωση ενηλίκων)

14. Τεχνική υποστήριξη για την επικοινωνιακή διαχείριση της κρίσης, αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης, προσαρμογή των κατάλληλων μηνυμάτων και προβολή τους.
15. Συμμετοχή στο Routes Development Forum 2016 (23-26 Απριλίου 2016) για την ανάπτυξη νέων αεροπορικών συνδέσεων το έτος 2017.
16. Για την προώθηση στην Τουρκία
Τεχνική υποστήριξη για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της αγοράς, προσαρμογή των κατάλληλων μηνυμάτων και προβολή τους.
Απλοποίηση των διαδικασιών χορήγησης visa σε Τούρκους πολίτες. Διατήρηση της εφαρμογής των πιλοτικών προγραμμάτων μέσω των οποίων επιτρέπεται η είσοδος Τούρκων πολιτών για βραχύ χρονικό διάστημα χωρίς visa (Σένγκεν). Μάλιστα το/τα Υπουργείο/α θα πρέπει να επαναφέρουν τη συζήτηση της αναθεώρησης του κώδικα θεωρήσεων που θα επιτρέψει την υιοθέτηση του μόνιμου χαρακτήρα αυτών των πιλοτικών προγραμμάτων.

17. Χορήγηση αυξημένων πιστώσεων μέσω ΕΣΠΑ στα νησιά που πλήττονται από το μεταναστευτικό.

18. Χορήγηση άτοκων δανείων κίνησης για τις επιχειρήσεις.

19. Χρηματοδοτικά προγράμματα για την καταχώρηση διαφημίσεων σε μέσα κοινωνική δικτύωσης κλπ.

20. Επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών προσωπικού σε τουριστικές επιχειρήσεις.

21. Προτεραιότητα σε εντάξεις του ΕΣΠΑ των τουριστικών επιχειρήσεων.

22. Προτεραιότητα σε εντάξεις του ΕΣΠΑ των έργων ανάπτυξης (δημόσια έργα, κλπ).

Πρόγραμμα δράσεων του Υπουργείου Τουρισμού για την τουριστική ανάκαμψη

Οι συντονισμένες δράσεις που υλοποιεί το Υπουργείο και ο ΕΟΤ για την τόνωση των νησιών που δέχθηκαν πιέσεις περιλαμβάνουν:

1. Προώθηση και στήριξη των προορισμών από την Αν. Υπουργό, κα Έλενα Κουντουρά στη μεγαλύτερη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ITB στο Βερολίνο την ερχόμενη εβδομάδα, όπου διαμορφώνονται οι ετήσιες πωλήσεις για την ευρωπαϊκή και παγκόσμια τουριστική αγορά.

2.  Διοργάνωση Fam Trips δημοσιογράφων, bloggers και Tour Operators από το Υπουργείο και τον ΕΟΤ σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, στα νησιά Κω, Σάμο, Λέσβο, Χίο για την προβολή της ομορφιάς των προορισμών και της εικόνας ομαλότητας που παρουσιάζουν. Η συγκεκριμένη δράση θα ξεκινήσει με την ολοκλήρωση και πλήρη λειτουργία των Κέντρων Ταυτοποίησης, τα οποία θα είναι αθέατα, απολύτως ελεγχόμενα και μακριά από περιοχές και χώρους τουριστικού ενδιαφέροντος.

3.  Στήριξη των προκρατήσεων των νησιών με ειδικό κονδύλι για κοινές δράσεις προβολής του ΕΟΤ και των Περιφερειών Βορείου και Νοτίου Αιγαίου σε συνεργασία με τους Tour Operators.

4. Συμμετοχή και παρουσία των νησιών στις εκθέσεις του ΕΟΤ χωρίς επιβάρυνση.

5. Σχεδιασμός και υλοποίηση καμπάνιας social media από το Υπουργείο με τη στήριξη των Περιφερειών και του ΣΕΤΕ με στόχο την ενίσχυση των προκρατήσεων και των κρατήσεων τελευταίας στιγμής στα νησιά.

6. Πρόγραμμα εσωτερικού τουρισμού σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στα νησιά.

7. Πρόγραμμα παρακολούθησης και κατεύθυνσης θετικής δημοσιότητας των νησιών στις χώρες Αγγλία, Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία και ΗΠΑ από τον ΕΟΤ, τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και το ΣΕΤΕ.

Φωτογραφία του Ηρακλή Μήλα