AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

28 Νοε 2015

Σαν σήμερα: Σαμιώτης λοχαγός σκοτώνεται σε πτώση στρατιωτικού ελικοπτέρου

 

Στις 28 Νοεμβρίου 2015 συμπληρώνονται 20 χρόνια από την απώλεια του Σαμιώτη Γεώργιου Κωνσταντιλιέρη, μετά από πτώση του ελικοπτέρου της Αεροπορίας Στρατού που χειριζόταν στον Έβρο. 

Το ελικόπτερο πραγματοποιούσε εκπαιδευτική πτήση και κατέπεσε το πρωί της 28ης Νοεμβρίου 1995 κοντά στο Αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης. Από την πτώση του ελικοπτέρου προκλήθηκε πυρκαγιά, με αποτέλεσμα ο χειριστής, Λοχαγός ΤΘ, Γεώργιος Κωνσταντιλιερης, 38 ετών από τη Σάμο, πατέρας δυο ανηλίκων παιδιών, να υποστεί εγκαύματα τρίτου βαθμού. Ο χειριστής μεταφέρθηκε στο Περιφερειακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του. Το πόρισμα που βγήκε μετά την εξέταση του ελικοπτέρου από εμπειρογνώμονες έλεγε ότι η πτώση οφειλόταν σε μηχανική βλάβη.

Ποιος ήταν ο Γεώργιος Κωνσταντιλιέρης του Ερωτόκριτου

Γεννήθηκε το 1957 στα Σκουραίικα της Σάμου.

Τελείωσε το εξατάξιο Γυμνάσιο Μαραθοκάμπου. Το 1977 παρουσιάστηκε στην Αυλώνα, στα τεθωρακισμένα. Γίνεται Έφεδρος Αξιωματικός και κατά τη διάρκεια της θητείας του ζητά η Αεροπορία Στρατού Έφεδρους Αξιωματικός για χειριστές -πιλότους- ελικοπτέρων. Επιτυγχάνει στις εξετάσεις και τα τεστ που γίνονται και έτσι φοιτά στη Σχολή Αεροπορίας Στρατού στο Βόλο και αρχίζει να πετάει σαν συγκυβερνήτης.

Στις 13 Απριλίου 1979 ονομάζεται Ανθυπολοχαγός και πηγαίνει, σαν πιλότος πλέον στο 24ΛΑΣ στην Αλεξανδρούπολη όπου και παραμένει μέχρι το 1981. Από το 1981 μέχρι το 1994 παίρνει μεταθέσεις στην Πάχη των Μεγάρων 2 φορές και στην Αλεξανδρούπολη άλλες 2 φορές. Στις 23 Ιουλίου 1994, λοχαγός πλέον, παίρνει μετάθεση για Αλεξανδρούπολη από όπου θα έπαιρνε τη σύνταξη του σε 2 χρόνια περίπου.

Τρίτη 28 Νοεμβρίου 1995, ώρα 9:45. Απογειώνεται από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης για την πραγματοποίηση πτήσης συντήρησης και ενώ βρίσκεται σε ύψος 200 ποδιών, ξαφνικά αρχίζει να χάνει ύψος και να ταλαντεύεται. 

Ο Γιώργος σύμφωνα με πολλούς αυτόπτες μάρτυρες συναδέλφους του είχε διανύσει μόλις 150 μέτρα και προσπαθεί να επαναφέρει το ελικόπτερο στην κανονική του πορεία. 

Στάθηκε όμως αδύνατο, το μόνο που κατάφερε μετά από υπεράνθρωπες, σύμφωνα πάντα με μαρτυρίες συναδέλφων του, ήταν να μην το ρίξει πάνω στον εθνικό δρόμο Αλεξανδρούπολης- Κήπων Έβρου, όπου υπήρχε αρκετή κίνηση και μάλιστα μια μεγάλη φάλαγγα στρατιωτικών οχημάτων και θα υπήρχαν πολλά θύματα, αλλά ακριβώς πλάι στο δρόμο, όπου ανεφλέγη με συνέπεια ο Γιώργος να υποστεί πολλά θανατηφόρα εγκαύματα. 

Αμέσως έτρεξαν οι συνάδελφοι του από το αεροδρόμιο για να σβήσουν τη φωτιά και να τον απεγκλωβίσουν, δυστυχώς όμως ήταν πολύ αργά.

Ο Λοχαγός (ΤΘ) Κωνσταντιλιέρης Γεώργιος ήταν ένας πολύ έμπειρος χειριστής, με πάνω από 3500 ώρες πτήσης. Είχε τιμηθεί με το μετάλλιο Στρατιωτικής Αξίας Γ' Τάξης, με τον Αργυρό Σταυρό του Τάγματος Φοίνικα και με τον Χρυσό Σταυρό του Τάγματος Φοίνικα.

Το Σάββατο 20 Αυγούστου 2004 πραγματοποιήθηκε η τιμητική εκδήλωση σε συνεργασία του Δήμου Μαραθοκάμπου και του Συλλόγου Σκουριωτών στην Αθήνα "Η Πρόοδος". Σύμφωνα με το πρόγραμμα που είχε καταρτισθεί από το Δήμο Μαραθοκάμπου τοποθετήθηκε μαρμάρινη πλάκα δίπλα στην στήλη πεσόντων στον ηρώον του χωριού με τη φωτογραφία του Λοχαγού Κωνσταντιλιέρη Γεωργίου. Σύμφωνα με το πρόγραμμα προηγήθηκε τρισάγιο, ακολούθησαν τα αποκαλυπτήρια της μαρμάρινης πλάκας, ανακρούσθηκε ο εθνικός ύμνος και ακολούθησαν σύντομοι λόγοι.

Πηγή: pasoipa.org.gr