Την οικονομική συνδρομή του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στη ρυμούλκηση του πλοίου "Μυτιλήνη" που παραμένει από τον Φεβρουάριο του 2015 αγκυροβολημένο στο λιμάνι Καρλοβάσου ζητά με έγγραφό του προς τον αναπληρωτή υπουργό Γιάννη Τσιρώνη ο βουλευτής Σάμου, Δημήτρης Σεβαστάκης. Του επισημαίνει τον κίνδυνο περιβαλλοντικής υποβάθμισης του νησιού αν το πλοίο εξακολουθήσει να παραμείνει αμετακίνητο.
Όπως αναφέρει ο κ. Σεβαστάκης, "το πλοίο 'Μυτιλήνη' βρίσκεται αγκυροβολημένο στο λιμάνι Καρλοβασίου Σάμου πάνω από έναν χρόνο, ουσιαστικά λόγω οικονομικής κατάρρευσης της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Το πλοίο 'αποσυντίθεται', μη ηλεκτροδοτούμενο και ευάλωτο στους ισχυρούς κυματισμούς, λόγω λιμενικού προσανατολισμού, θέσης και ανοίγματος των λιμενοβραχιόνων.
Να σημειώσουμε ότι το λιμάνι Καρλοβασίου -της πόλης που φιλοξενεί τρία τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου με 2.000 φοιτητές- στα βορειοδυτικά του νησιού, είναι σύγχρονο και διαμορφώνει μαζί με το γειτονικό αλιευτικό καταφύγιο ένα σοβαρό σύμπλεγμα υποδομών. Επίσης να σημειώσω ότι αποτελεί -μαζί με το φυσικό λιμάνι της πρωτεύουσας- βασικό αναπτυξιακό μηχανισμό για τη Σάμο.
Επισημαίνω ότι οι υπώρειες της πόλης ανήκουν σε μια ευρεία περιοχή χαρακτηρισμένη ως NATURA, που εκτείνεται Δυτικά της νήσου και περιλαμβάνει το Όρος Κερκετέα, την παραλία Ποτάμι, τα δύο θαλάσσια πάρκα Σεϊτάνια (περιοχές αναπαραγωγής της Μεσογειακής φώκιας) και μια εκτεταμένη περιοχή, χωρίς οδικό δίκτυο και φορτία αστικού τύπου, εξαιρετικής γεωλογικής ποιότητας, διεθνώς πιστοποιημένη και αναγνωρισμένη ως περιοχές NATURA.
Το σύνολο της περιοχής χαρακτηρίζεται από την παρουσία 14 τύπων οικοτόπων της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ (2 τύποι προτεραιότητας). Το Μικρό και Μεγάλο Σεϊτάνι είναι μια έκταση από αμμουδιές, μεγάλης αισθητικής και οικολογικής αξίας, η οποία βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της περιοχής.
Το πλοίο 'Μυτιλήνη' έχει ελεγχθεί από ιδιώτες και δημοτικούς εμπειρογνώμονες, οι οποίοι βεβαιώνουν τους πολλαπλούς κινδύνους που ενέχει η συνέχιση της παραμονής του στο λιμάνι Καρλοβασίου. Ενδεχόμενη βύθισή του (όπως διαφαίνεται από τις αξιολογήσεις των εμπειρογνωμόνων) θα μολύνει ανεπανόρθωτα την περιοχή, θα αποτελέσει απόλυτο οικολογικό δυστύχημα, εκτός του ότι θα καταστρέψει δυο μεγάλες εθνικές επενδύσεις (το νέο λιμάνι, την προκύπτουσα νέα λιμενολεκάνη ως σύνθεση με το παλαιό και το συναρτημένο παράπλευρο αλιευτικό καταφύγιο-μαρίνα).
Με το θέμα του πλοίου 'Μυτιλήνη' έχω ασχοληθεί τόσο κοινοβουλευτικά με δύο επίκαιρες ερωτήσεις, όσο και με πολλές (γόνιμες) συνεργασίες με το Υπουργείο Ναυτιλίας και τον Υπουργό κ. Θ. Δρίτσα, αλλά και με τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του Υπουργείου Γ. Θεοτοκά. Οι υπηρεσιακές προϋποθέσεις έχουν επιλυθεί και εκκρεμεί η ρυμούλκηση του πλοίου".
"Στο σημείο αυτό θα ζητήσω την οικονομική συνδρομή του υπουργείου σας για τη ρυμούλκηση, εφόσον το πλοίο, η θέση του, τα υλικά και η γεωγραφική συνθήκη, ορίζουν ένα εξαιρετικά επικίνδυνο μείγμα για την οικολογική ισορροπία, για την περιοχή NATURA της Δυτικής Σάμου, την παραλία στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης, μήκους πολλών χιλιομέτρων, καθώς και αυτό καθ'αυτό το λιμενικό σύμπλεγμα" σημειώνει ο κ. Σεβαστάκης.
Να σημειώσουμε ότι το λιμάνι Καρλοβασίου -της πόλης που φιλοξενεί τρία τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου με 2.000 φοιτητές- στα βορειοδυτικά του νησιού, είναι σύγχρονο και διαμορφώνει μαζί με το γειτονικό αλιευτικό καταφύγιο ένα σοβαρό σύμπλεγμα υποδομών. Επίσης να σημειώσω ότι αποτελεί -μαζί με το φυσικό λιμάνι της πρωτεύουσας- βασικό αναπτυξιακό μηχανισμό για τη Σάμο.
Επισημαίνω ότι οι υπώρειες της πόλης ανήκουν σε μια ευρεία περιοχή χαρακτηρισμένη ως NATURA, που εκτείνεται Δυτικά της νήσου και περιλαμβάνει το Όρος Κερκετέα, την παραλία Ποτάμι, τα δύο θαλάσσια πάρκα Σεϊτάνια (περιοχές αναπαραγωγής της Μεσογειακής φώκιας) και μια εκτεταμένη περιοχή, χωρίς οδικό δίκτυο και φορτία αστικού τύπου, εξαιρετικής γεωλογικής ποιότητας, διεθνώς πιστοποιημένη και αναγνωρισμένη ως περιοχές NATURA.
Το σύνολο της περιοχής χαρακτηρίζεται από την παρουσία 14 τύπων οικοτόπων της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ (2 τύποι προτεραιότητας). Το Μικρό και Μεγάλο Σεϊτάνι είναι μια έκταση από αμμουδιές, μεγάλης αισθητικής και οικολογικής αξίας, η οποία βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της περιοχής.
Το πλοίο 'Μυτιλήνη' έχει ελεγχθεί από ιδιώτες και δημοτικούς εμπειρογνώμονες, οι οποίοι βεβαιώνουν τους πολλαπλούς κινδύνους που ενέχει η συνέχιση της παραμονής του στο λιμάνι Καρλοβασίου. Ενδεχόμενη βύθισή του (όπως διαφαίνεται από τις αξιολογήσεις των εμπειρογνωμόνων) θα μολύνει ανεπανόρθωτα την περιοχή, θα αποτελέσει απόλυτο οικολογικό δυστύχημα, εκτός του ότι θα καταστρέψει δυο μεγάλες εθνικές επενδύσεις (το νέο λιμάνι, την προκύπτουσα νέα λιμενολεκάνη ως σύνθεση με το παλαιό και το συναρτημένο παράπλευρο αλιευτικό καταφύγιο-μαρίνα).
Με το θέμα του πλοίου 'Μυτιλήνη' έχω ασχοληθεί τόσο κοινοβουλευτικά με δύο επίκαιρες ερωτήσεις, όσο και με πολλές (γόνιμες) συνεργασίες με το Υπουργείο Ναυτιλίας και τον Υπουργό κ. Θ. Δρίτσα, αλλά και με τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του Υπουργείου Γ. Θεοτοκά. Οι υπηρεσιακές προϋποθέσεις έχουν επιλυθεί και εκκρεμεί η ρυμούλκηση του πλοίου".
"Στο σημείο αυτό θα ζητήσω την οικονομική συνδρομή του υπουργείου σας για τη ρυμούλκηση, εφόσον το πλοίο, η θέση του, τα υλικά και η γεωγραφική συνθήκη, ορίζουν ένα εξαιρετικά επικίνδυνο μείγμα για την οικολογική ισορροπία, για την περιοχή NATURA της Δυτικής Σάμου, την παραλία στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης, μήκους πολλών χιλιομέτρων, καθώς και αυτό καθ'αυτό το λιμενικό σύμπλεγμα" σημειώνει ο κ. Σεβαστάκης.