Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη με θέμα τα προβλήματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σάμου με τον Πειραιά, αλλά και τις επιπτώσεις που έχει η κατάσταση αυτή στον τουρισμό του νησιού, έδωσε στην εκπομπή Travel Voice του διαδικτυακού ραδιοσταθμού FMVoice.gr ο Δήμαρχος Σάμου, Στέλιος Θάνος.
Ειδικότερα ανέφερε ότι το πλοίο "European Express" της NEL Lines δεν μπόρεσε τις προηγούμενες μέρες να εκτελέσει τα προγραμματισμένα δρομολόγια, γιατί στην επιθεώρηση από την επιτροπή επιθεώρησης πλοίων παρατηρήθηκαν σημαντικές ελλείψεις.
Έτσι, όπως πρόσθεσε ο ίδιος, τα τρία δρομολόγια που εκτελούσε το "European Express" δεν μπόρεσαν να γίνουν και η NEL δρομολόγησε για δύο φορές την εβδομάδα το "Θεόφιλος", το οποίο εξυπηρετεί και την γραμμή που συνδέει τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με την Καβάλα.
Προφανώς και η λύση αυτή δεν είναι ικανοποιητική, σύμφωνα με τον κ. Θάνο, γιατί όπως εξήγησε, πρώτον τα πλοία της NEL είναι πεπαλαιωμένα και δεύτερον, γιατί είναι φύσει αδύνατον ένα πλοίο όπως το "Θεόφιλος" να μπορέσει να καλύψει όλα αυτά τα δρομολόγια.
"Εμείς θέλουν επιτέλους να απαλλαγούμε από την NEL και θέλουμε αξιόπιστα πλοία να μπουν στη γραμμή", δήλωσε χαρακτηριστικά.
Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Σάμου, "με τις καθυστερήσεις και την μη εκτέλεση των δρομολογίων δεν μπορούμε να προγραμματίσουμε τίποτα και για αυτό και το νησί μας το 2013 ήταν το μοναδικό που παρουσίασε μείωση στην τουριστική κίνηση".
Σύμφωνα με τον κ. Θάνο, εδώ και μία δεκαετία τουλάχιστον υπάρχει το συγκεκριμένο πρόβλημα και, παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει συσκέψεις επί συσκέψεων με τους αρμόδιους φορείς, δεν έχει υπάρξει λύση.
Όπως εξήγησε ο ίδιος, η NEL πέρυσι, προκειμένου να πάρει την γραμμή της Σάμου, δεν αποδέχθηκε την επιδότηση και την πήρε ελεύθερη (η επιδότηση αφορά το δρομολόγιο Άγ. Κήρυκος - Φούρνοι), με αποτέλεσμα το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να μην μπορεί τώρα να την αναθέσει σε άλλη εταιρεία.
"Το υπουργείο τον πρώτο μήνα του έτους καλεί τις εταιρείες να υποβάλλουν αίτηση για τις γραμμές. Αν δεν ευδοκιμήσει η πρώτη φάση, περνάμε σε δεύτερη μέχρι 30/4 που δίνει την γραμμή για 3ετη/5ετη εκμετάλλευση κι αν δεν υπάρξει προσφορά ούτε σε αυτή τη φάση, τότε περνάμε στην φάση της επιδότησης", ανέφερε ο κ. Θάνος.
"Η NEL πήρε, λοιπόν, τη γραμμή χωρίς επιδότηση, γιατί δεν μπορούσε να πάει πουθενά αλλού με τα παλαιωμένα πλοία", τόνισε ο ίδιος.
Ρεπορτάζ: Μαρίζα Θεοτοκάτου