Την Παρασκευή (10:30, Πειραιάς) συνεδριάζει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Θέμα της συνεδρίασης θα είναι η πρόσκληση ενδιαφέροντος που απηύθυνε σήμερα ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης για την ανάθεση της γραμμής Θεσσαλονίκη / Καβάλα-Σάμος, που υποχρεώθηκε να αφήσει από σήμερα η ναυτιλιακή εταιρεία NEL Lines.
Την ημέρα εκείνη καλούνται οι πλοιοκτήτες να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για τη γραμμή, αφού πρώτα ενημερωθούν για τους όρους (δρομολόγιο, μισθώματα κλπ) της νέας σύμβασης.
Το Υπουργείο προχωρά στην απευθείας ανάθεση των άγονων αυτών γραμμών (ΘΕΣ/ΝΙΚΗ - ΛΗΜΝΟΣ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΧΙΟΣ - ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥ και επιστροφή / ΚΑΒΑΛΑ -ΛΗΜΝΟΣ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΧΙΟΣ - ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥκαι επιστροφή / ΚΑΒΑΛΑ - ΛΗΜΝΟΣ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΧΙΟΣ - ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ ΣΑΜΟΥ - ΑΓΙΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ και επιστροφή) για τρεις μήνες και στην προκήρυξη ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού.
Την ημέρα εκείνη καλούνται οι πλοιοκτήτες να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για τη γραμμή, αφού πρώτα ενημερωθούν για τους όρους (δρομολόγιο, μισθώματα κλπ) της νέας σύμβασης.
Το Υπουργείο προχωρά στην απευθείας ανάθεση των άγονων αυτών γραμμών (ΘΕΣ/ΝΙΚΗ - ΛΗΜΝΟΣ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΧΙΟΣ - ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥ και επιστροφή / ΚΑΒΑΛΑ -ΛΗΜΝΟΣ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΧΙΟΣ - ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥκαι επιστροφή / ΚΑΒΑΛΑ - ΛΗΜΝΟΣ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΧΙΟΣ - ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ ΣΑΜΟΥ - ΑΓΙΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ και επιστροφή) για τρεις μήνες και στην προκήρυξη ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού.
Στελέχη μεγάλων ακτοπλοϊκών εταιρειών (Hellenic Seaways, Blue Star Ferries) εμφανίζονται σε πρώτη φάση θετικά-δεν αποκλείουν να εκδηλώσουν και επίσημα το ενδιαφέρον τους και για τη γραμμή της Σάμου. Περιμένουν, πάντως, να πληροφορηθούν επακριβώς τους όρους της νέας σύμβασης, αλλά και το ύψος της ετήσιας επιδότησης των γραμμών από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες του My Samos Blog, θα φτάνει στα 5.000.000 ευρώ για τη γραμμή Θεσσαλονίκη / Καβάλα - Σάμος.
Στην περίπτωση που δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την ανάληψη της γραμμής, η επόμενη λύση θα είναι να τεθεί σε ισχύ η νέα διάταξη του Υπουργείου που ψηφίστηκε στη Βουλή και προβλέπει την πρόσκληση ενδιαφέροντος σε πλοιοκτήτες για την εκτέλεση εναλλακτικών δρομολογίων με μειωμένο μίσθωμα.
Αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες του My Samos Blog, θα φτάνει στα 5.000.000 ευρώ για τη γραμμή Θεσσαλονίκη / Καβάλα - Σάμος.
Στην περίπτωση που δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την ανάληψη της γραμμής, η επόμενη λύση θα είναι να τεθεί σε ισχύ η νέα διάταξη του Υπουργείου που ψηφίστηκε στη Βουλή και προβλέπει την πρόσκληση ενδιαφέροντος σε πλοιοκτήτες για την εκτέλεση εναλλακτικών δρομολογίων με μειωμένο μίσθωμα.