Προσφορά - έκπληξη ύψους 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ έλαβε το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ (Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) από την ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport - Slentel, στο διαγωνισμό για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ένα από τα οποία είναι και το αεροδρόμιο της Σάμου.
Πρόκειται σύμφωνα με πληροφορίες για μακράν την καλύτερη προσφορά, καθώς εκτός από το τίμημα έκπληξη, συνοδεύεται και από δέσμευση για 400 εκατομμύρια ευρώ επενδύσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι άλλοι δύο υποψήφιοι, δηλαδή η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci μαζί με την Ακτωρ Παραχωρήσεις, και της ΜΕΤΚΑ - Corporation America κατέβαλαν προσφορές μεταξύ 800 εκ. ευρώ και 960 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 30% κάτω από αυτήν της Fraport - Slentel
Σαν αποτέλεσμα, το συγκεκριμένο σχήμα έχει σαφές προβάδισμα έναντι των άλλων δύο υποψηφίων στη διεκδίκηση της 40ετούς παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, και στο Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ... έχουν ανοίξει σαμπάνιες, αφού η προσφορά ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η ελάχιστη αποτίμηση από τους συμβούλους του διαγωνισμού, την PWC και την Citibank, είναι 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Στο σύνολό τους και οι τρεις προσφορές υπερέβησαν κατά πολύ αυτόν τον πήχη, δείγμα ότι οι υποψήφιοι αποτίμησαν την υπεραξία που μπορεί να αποκτήσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια, αφού συνδέονται ευθέως με τη νούμερο ένα βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό.
Η προσφορά έχει ήδη πάρει το "ΟΚ" από το συμβούλιο εμπειρογνωμόνων του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ, και πλέον το λόγο για την τελική έγκριση τον έχει το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι άλλοι δύο υποψήφιοι, δηλαδή η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci μαζί με την Ακτωρ Παραχωρήσεις, και της ΜΕΤΚΑ - Corporation America κατέβαλαν προσφορές μεταξύ 800 εκ. ευρώ και 960 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 30% κάτω από αυτήν της Fraport - Slentel
Σαν αποτέλεσμα, το συγκεκριμένο σχήμα έχει σαφές προβάδισμα έναντι των άλλων δύο υποψηφίων στη διεκδίκηση της 40ετούς παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, και στο Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ... έχουν ανοίξει σαμπάνιες, αφού η προσφορά ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η ελάχιστη αποτίμηση από τους συμβούλους του διαγωνισμού, την PWC και την Citibank, είναι 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Στο σύνολό τους και οι τρεις προσφορές υπερέβησαν κατά πολύ αυτόν τον πήχη, δείγμα ότι οι υποψήφιοι αποτίμησαν την υπεραξία που μπορεί να αποκτήσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια, αφού συνδέονται ευθέως με τη νούμερο ένα βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό.
Η προσφορά έχει ήδη πάρει το "ΟΚ" από το συμβούλιο εμπειρογνωμόνων του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ, και πλέον το λόγο για την τελική έγκριση τον έχει το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Υψηλές προσδοκίες
Τα 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ είναι μακράν η καλύτερη προσφορά που έχει δεχθεί το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ συγκριτικά με όλες τις ιδιωτικοποιήσεις που έχουν μέχρι σήμερα ολοκληρωθεί.
Δεδομένης της δυστοκίας σε πολλούς άλλους διαγωνισμούς, ο διαγωνισμός για τα αεροδρόμια θεωρείτο - και δικαίως όπως αποδεικνύεται - στο "φιλέτο" του ελληνικού προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Αυτό μαρτυρούν τόσο τα ύψη των προσφορών, όσο και το γεγονός ότι στην τελική φάση μονομάχησαν τρία ισχυρά επενδυτικά σχήματα. Στους περισσότερους μέχρι σήμερα διαγωνισμούς του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ, στο τέλος προσφορά έφτανε να υποβάλλει μόνο ένας επενδυτής.
Το μεγάλο ενδιαφέρον συνδέεται με το γεγονός ότι τα αεροδρόμια συνδέονται ευθέως με τη νούμερο ένα βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η κίνηση και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια από τα 20 εκατομμύρια επιβάτες φέτος, θα ξεπεράσει τα 22 εκατομμύρια την επόμενη χρονιά.
Θυμίζουμε ότι στις δύο ομάδες που έχουν συγκροτηθεί περιλαμβάνονται τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, πλην της Αθήνας και του Ηρακλείου. Η πρώτη ομάδα αποτελείται από τους αερολιμένες Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας. Στη δεύτερη ομάδα έχουν ενταχθεί οι αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης.
Ο νικητής του διαγωνισμού υποχρεούται βάσει των όρων της σύμβασης παραχώρησης να πραγματοποιήσει εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος επενδύσεις αναβάθμισης αλλά και νέα έργα επέκτασης, συνολικού ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου μετά να έχει το δικαίωμα, να προχωρήσει στην αύξηση των χρεώσεων ανά επιβάτη (τιμολόγια).
Πηγή: TaNea.gr
Δεδομένης της δυστοκίας σε πολλούς άλλους διαγωνισμούς, ο διαγωνισμός για τα αεροδρόμια θεωρείτο - και δικαίως όπως αποδεικνύεται - στο "φιλέτο" του ελληνικού προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Αυτό μαρτυρούν τόσο τα ύψη των προσφορών, όσο και το γεγονός ότι στην τελική φάση μονομάχησαν τρία ισχυρά επενδυτικά σχήματα. Στους περισσότερους μέχρι σήμερα διαγωνισμούς του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ, στο τέλος προσφορά έφτανε να υποβάλλει μόνο ένας επενδυτής.
Το μεγάλο ενδιαφέρον συνδέεται με το γεγονός ότι τα αεροδρόμια συνδέονται ευθέως με τη νούμερο ένα βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η κίνηση και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια από τα 20 εκατομμύρια επιβάτες φέτος, θα ξεπεράσει τα 22 εκατομμύρια την επόμενη χρονιά.
Θυμίζουμε ότι στις δύο ομάδες που έχουν συγκροτηθεί περιλαμβάνονται τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, πλην της Αθήνας και του Ηρακλείου. Η πρώτη ομάδα αποτελείται από τους αερολιμένες Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας. Στη δεύτερη ομάδα έχουν ενταχθεί οι αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης.
Ο νικητής του διαγωνισμού υποχρεούται βάσει των όρων της σύμβασης παραχώρησης να πραγματοποιήσει εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος επενδύσεις αναβάθμισης αλλά και νέα έργα επέκτασης, συνολικού ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου μετά να έχει το δικαίωμα, να προχωρήσει στην αύξηση των χρεώσεων ανά επιβάτη (τιμολόγια).
Πηγή: TaNea.gr