AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

12 Μαρ 2015

"Να μην ιδιωτικοποιηθεί το αεροδρόμιο 'Αρίσταρχος' της Σάμου"

Φωτογραφία: My Samos Blog

Και φορείς από τη Σάμο υπογράφουν το ψήφισμα της "Κοινής Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών Αεροδρομίων", μεταξύ των οποίων είναι και το τοπικό αεροδρόμιο "Αρίσταρχος".

Πρόκειται για τον περιφερειακό σύμβουλο Βορείου Αιγαίου Αλέξανδρο Σταθακιό, τον δημοτικό σύμβουλο Τάσο Κοζώνη, τον Σύλλογο Εργαζομένων Υ.Π.Α Σάμου, το Τεχνικό Επιμελητήριο-Νομαρχιακή Επιτροπή Σάμου, τον Εμπορικό και τον Φαρμακευτικό Σύλλογο Σάμου, που, σε σύνολο 161 θεσμικών φορέων και συλλογικοτήτων, συνυπογράφουν το σχετικό ψήφισμα.

Αυτό θα επιδοθεί την Τρίτη 17 Μαρτίου προς τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, την Πρόεδρο της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου, τους συναρμόδιους υπουργούς και τους βουλευτές, ενώ την ίδια ημέρα, στις 12.30 στην Αίθουσα του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, εκπρόσωποι της πανελλαδικής αυτής Πρωτοβουλίας θα παραχωρήσουν κοινή Συνέντευξη Τύπου για το θέμα.

Όπως αναφέρουν τα μέλη της Πρωτοβουλίας, "τα Περιφερειακά Αεροδρόμια ανήκουν στο λαό. Είναι απόλυτα κερδοφόρες και βιώσιμες επιχειρήσεις υπό δημόσιο έλεγχο και διοίκηση, ενισχύουν σημαντικά τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο και έχουν άμεσες δυνατότητες αύξησης της αποδοτικότητας-κερδοφορίας τους.

Το ποσοστό εξάρτησης του Τουρισμού από τα Αεροδρόμια, ιδιαίτερα στις νησιωτικές Περιφέρειες, αγγίζει το 80%. Με τα ήδη δρομολογημένα έργα, μπορεί να επιτευχθεί ο διπλασιασμός της επιχειρησιακής τους ικανότητας. Μπορεί να ελεγχθεί η τιμολογιακή πολιτική και η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος, χωρίς να ετεροπροσδιοριστεί από ιδιωτικών συμφερόντων παράγοντες.  Η Υ.Π.Α, βάσει σημερινών υπολογισμών, μπορεί να επενδύσει 16 δις ευρώ στην ανάπτυξη των Αεροδρομίων τα επόμενα 40 χρόνια και για τα 39 Αεροδρόμια της χώρας. Επίσης, με ένα ελάχιστο ποσοστό των ανταποδοτικών τελών, τα Περιφερειακά Αεροδρόμια μπορούν να αναβαθμιστούν πλήρως μέσα στην επόμενη διετία.

Ο δημόσιος έλεγχος μπορεί να αποτρέψει τη συρρίκνωση του Τουριστικού κλάδου από το επικείμενο μονοπωλιακό καθεστώς των ιδιωτικοποιήσεων. Μπορεί να προστατεύσει τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους. Μπορεί να εγγυηθεί την εθνική ασφάλεια, την εθνική κυριαρχία και την κοινωνική συνοχή των Ελλήνων πολιτών. Τα Αεροδρόμια, μπορούν να συνεχίσουν να αποτελούν βασικό παράγοντα της οικονομίας της χώρας μας και όχι πεδίο γρήγορου επιχειρηματικού κέρδους.

Συνεπώς, η Ελλάδα δεν πρέπει να υποθηκεύσει το μέλλον της και να χαρίσει τα Περιφερειακά Αεροδρόμια στους επίδοξους επενδυτές. Οι τοπικές οικονομίες δεν πρέπει να παίξουν στα ζάρια τα αναπτυξιακά τους εργαλεία και τις κοινωνικές τους υποδομές, δεν πρέπει να διαπραγματευτούν το κλείσιμο των μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων, δεν πρέπει να παζαρέψουν τα εργασιακά δικαιώματα και τις θέσεις των εργαζομένων στα Αεροδρόμια.

Οποιαδήποτε πολιτική απόφαση προς την αντίθετη κατεύθυνση, θα συνιστά έγκλημα τόσο για το λαό όσο και την ελληνική οικονομία.

Η αναβάθμισή τους εν όψει της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου για την κάλυψη των άμεσων λειτουργικών τους αναγκών, πρέπει να ξεκινήσει τώρα. Η ιδιωτικοποίησή τους πρέπει να σταματήσει τώρα" τονίζει η "Κοινή Πρωτοβουλία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών Αεροδρομίων
".