AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

17 Ιουν 2018

Εκδήλωση του ΚΚΕ στη Σάμο για τις συγκοινωνίες


Το θέμα των συγκοινωνιών παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που οργάνωσε σε αίθουσα κεντρικού ξενοδοχείου της πόλης της Σάμου η Τομεακή Οργάνωση Σάμου του ΚΚΕ, προς τιμήν των 100 χρόνων του κόμματος, και με κεντρικό ομιλητή το μέλος του πολιτικού γραφείου του κόμματος Γιώργο Μαρίνο.

"Το ΚΚΕ από την ίδρυσή του παλεύει για την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο που ανοίγει δρόμους στις εργατικές λαϊκές διεκδικήσεις προβάλλοντας πρωτοποριακούς στόχους πάλης..." είπε μεταξύ άλλων ο ομιλητής και συνέχισε:

"Μπορεί να αναπτυχθεί κίνημα που θα απαιτεί την τακτική και απρόσκοπτη σύνδεση της Σάμου των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ των νησιών, με ασφαλή σύγχρονα πλοία και αεροπλάνα, χειμώνα - καλοκαίρι και μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%. 
Σ' αυτή τη προσπάθεια να συναντιέται η εργατική τάξη με την αγροτιά και τους αυτοαπασχολούμενους ΕΒΕ. 

Θα συντονίζεται η δράση με τους ναυτεργάτες και τους άλλους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες, θα αναπτύσσεται η εργατική λαϊκή αλληλεγγύη ενάντια στον κοινό αντίπαλο το κεφάλαιο και την εξουσία του. 

Η εργατική εξουσία, είναι η δύναμη που μπορεί ν' αλλάξει τα πράγματα και να αξιοποιήσει μαζί με τον μαχόμενο λαό τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας μας με την κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, των οικονομικών εργαλείων και του επιστημονικού κεντρικού σχεδιασμού, ώστε στη θέση του καπιταλιστικού κέρδους που είναι το σημερινό κύτταρο της οικονομίας, να τεθεί η ικανοποίηση των αναγκών και η χώρα μας αποδεσμευμένη από τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις, το ΝΑΤΟ και την ΕΕ να προχωρήσει στο σοσιαλιστικό μέλλον. 
Σ' αυτό το πλαίσιο που τα πλοία, τα αεροπλάνα, γενικότερα τα μαζικά μέσα μεταφοράς θα είναι περιουσία του λαού, ο αποκλειστικά κρατικός φορέας μεταφορών θα εξασφαλίζει ασφαλείς και σύγχρονες θαλάσσιες, αεροπορικές και οδικές συγκοινωνίες με τις κατάλληλες υποδομές, με πολύ προσιτό εισιτήριο για την μετακίνηση του λαού και την εξυπηρέτηση των νησιών, με προσφορά στην άμυνα, στην οικονομία της χώρας, με ναυπηγεία με βιομηχανία που θα παράγουν σύγχρονα μέσα μεταφοράς".
Ο Γιώργος Μαρίνος αναφέρθηκε στην οκτωβριανή σοσιαλιστική επανάσταση και στα "επιτεύγματα της Σοβιετικής Ένωσης, αλλά και των άλλων σοσιαλιστικών χωρών"."Μέσα σε λίγα χρόνια σοσιαλιστικής οικοδόμησης επιτεύχθηκε υψηλό επίπεδο σχεδιασμένης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, με συνδυασμένα ασφαλή, μαζικά μέσα μεταφοράς, αεροπλάνα, πλοία, λεωφορεία, με πρωτοπόρο σιδηροδρομικό δίκτυο και μετρό αλλά και κατάλληλη υποδομή με χαρακτηριστικό το πολύ φτηνό συμβολικό εισιτήριο...".
Το μέλος του ΠΓ του ΚΚΕ αναφέρθηκε και στην τρέχουσα επικαιρότητα. Στην "επικίνδυνη πολιτική τακτική που ακολουθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και συμφωνούν παρά τις κοκορομαχίες και τα άλλα αστικά κόμματα στο όνομα της γεωστρατηγικής αναβάθμισης έχουν μετατρέψει τη χώρα σε απέραντο στρατόπεδο και το λαό να πληρώνει συνεχώς τα σπασμένα της καπιταλιστικής κρίσης, ενώ το μεγάλο κεφάλαιο απολαμβάνει τεράστιες φοροαπαλλαγές".  

Αναφερόμενος στη τουρκική επιθετικότητα, τόνισε ότι "δεν έχουν να μοιράσουν τίποτα ο ελληνικός και τουρκικός λαός, αλλά όλα γίνονται για τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών και τα κέρδη των μονοπωλίων". Αναφορικά με τα Σκόπια επεσήμανε ότι "το ΚΚΕ θα καταψηφίσει τη συμφωνία γιατί είναι σχεδιασμένη καθ' υπόδειξη των ΝΑΤΟ και ΕΕ και δίνει το "πράσινο φως" στα επικίνδυνα σχέδιά τους στα Βαλκάνια και κρύβει μέσα της τον αλυτρωτισμό αναγνωρίζοντας "μακεδονική γλώσσα" και "Μακεδόνα πολίτη", γεγονός που δεν υφίσταται".
Για το μεταναστευτικό - προσφυγικό ζήτημα ο ομιλητής αντιτάχθηκε στη δημιουργία μεγαλύτερου hot-spot στο νησί που σχεδιάζει η κυβέρνηση και επεσήμανε την ανάγκη απεγκλωβισμού των προσφύγων από το νησί, μεταφορά στην ηπειρωτική Ελλάδα με τελικό προορισμό τις χώρες που επιθυμούν.
"Η εκδήλωση αποτέλεσε"  - όπως είπε η γραμματέας της ΤΕ Δήμητρα Παντάπαση - "την κορύφωση μιας σειράς δραστηριοτήτων, συζητήσεων του Κόμματος  με το λαό του νησιού,  που όπως αποδείχτηκε και από το ερωτηματολόγιο το οποίο διακινήθηκε πλατιά, το 40% ταξιδεύει εκτός νησιού συχνά και το 37% των ερωτηθέντων για λόγους υγείας.  

Η εικόνα που παρουσιάζουν οι συγκοινωνίες στο νησί δεν είναι καλή. Πανάκριβα εισιτήρια στο καράβι με μόλις 3 δρομολόγια το χειμώνα (όπως και το 1932!). Χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι το 2001 το εισιτήριο στο κατάστρωμα ήταν 10,27 ευρώ και σήμερα είναι 49 ευρώ. Αύξηση 477%. Πανάκριβα αεροπορικά εισιτήρια με λίγα δρομολόγια ειδικά το χειμώνα. Αντίστοιχα και η χερσαία συγκοινωνία είναι ανεπαρκής καθώς 10 χωριά παραμένουν χωρίς σύνδεση. Επίσης η αύξηση της τιμής των καυσίμων είναι τεράστια αφαίμαξη του οικογενειακού προϋπολογισμού μόνο για τις μετακινήσεις". 
"Το ΚΚΕ όλα αυτά τα χρόνια" - όπως είπε χαρακτηριστικά η Δ. Πανταπάση - "έχει πρωτοστατήσει στην ανάδειξη των προβλημάτων των συγκοινωνιών όπως είπε η γραμματέας. Έφερε το θέμα στην ευρωβουλή, στη βουλή, στη τοπική διοίκηση. Οι κομμουνιστές και οι κομμουνίστρες μέσα από τους μαζικούς φορείς που συμμετέχουν έχουν πρωτοστατήσει στην οργάνωση αγώνων, όπως στη μεγάλη συγκέντρωση μετά το ναυάγιο του "Εξπρές Σαμίνα", τις κινητοποιήσεις για συχνές, ασφαλείς, φθηνές και σύγχρονες συγκοινωνίες με πορείες, συγκεντρώσεις, καταλήψεις καταπελτών, με πιο έντονες και μακροχρόνιες αυτές για το "κουτσό" Ιεράπετρα το '11'-'12, όταν η εταιρεία το έβαλε στη θέση του "Μύκονος" γιατί δεν τη συνέφερε. Πρωτοστατήσαμε στην εκδήλωση αλληλεγγύης στους ναυτεργάτες του πλοίου "Μυτιλήνη" που εγκατέλειψε στο Καρλόβασι η εταιρεία. Στις μεγάλες κινητοποιήσεις των μαθητών ενάντια στη διακοπή των μαθητικών δρομολογίων, στις κινητοποιήσεις των φοιτητών για δωρεάν αστική συγκοινωνία".


Χαρακτηριστικό της εκδήλωσης ήταν τα ερωτήματα που τέθηκαν και ο διάλογος που ακολούθησε.

Αρχική δημοσίευση στο My Samos Blog: www.my-samos.blogspot.com