AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

26 Ιουν 2019

Ελ. Μαυρατζώτης: "Το λιμάνι χάνει 1,5 εκατ. ευρώ" - Ευθύνες σε Μ. Αγγελόπουλο


Τους λόγους και τις αιτίες που, όπως υποστηρίζει, "χάνεται" 1,5 εκατ. ευρώ από τον λιμένα Βαθέος αποκαλύπτει ο δημοτικός σύμβουλος Ελισσαίος Μαυρατζώτης, που διατέλεσε μέχρι μερικούς μήνες πριν πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σάμου. 

Ειδικότερα, σε σχετική ανάρτησή του στο Facebook, ο κ. Μαυρατζώτης σημειώνει:
 
ταν ανέλαβα τη διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, τον Σεπτέμβριο του 2014, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα αντιλήφθηκα ότι οι υποχρεώσεις των φορέων διοίκησης ως προς την ασφάλεια και τον έλεγχο των επιβατών τρίτων χωρών και κρουαζιέρας θα ήταν πολύ αυξημένες, με κίνδυνο στην επόμενη αξιολόγηση να μην μπορεί να περάσει τον έλεγχο schengen κανένα από τα λιμάνια μας όπου έχουμε πύλες εισόδου.
 
Με τη βοήθεια του κ. Τριποδη και του κ. Γαβαθά, οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι από το υπουργείο Ναυτιλίας ως υπεύθυνοι ασφαλείας λιμενικών εγκαταστάσεων, καταγράψαμε όλες τις ανάγκες και αναθέσαμε σε πιστοποιημένους μελετητές, υιοθετώντας πρακτικές που ακολούθησαν άλλα λιμενικά ταμεία όπως το Ρέθυμνο, τα Χανιά και το Κατάκολο, την αναθεωρηση του Σχεδίου Ασφαλείας Λιμενικής Εγκατάστασης, το οποίο και εγκρίθηκε από το υπουργείο.
 
Εδώ θέλω να επισημάνω ότι οι μελέτες που εκπονήθηκαν ήταν και για το Βαθύ και για το Πυθαγόρειο, αλλά και για το Καρλόβασι, γιατί η Σαμος μας είναι μία και ενιαία και πρέπει και μπορεί να αναπτύσσεται συνολικά. Όμως, λόγω του ότι ο λιμένας Βαθέος είναι χαρακτηρισμένος ως Κ2 (δηλαδή λιμένας εθνικής σημασίας), μπορούσε άμεσα να ενταχθεί στο περιφερειακό προγραμμα χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ), όπου και εντάχθηκε μετά από πρόσκληση της περιφέρειας Β. Αιγαίου, που υπέγραψε η κα Καλογήρου. Την 10/01/18 κατατέθηκε επίσημος φάκελος υποψηφιότητας από το ΔΛΤ Σάμου και τον ίδιο τον δήμο, ο οποίος είχε υπογράψει εξ αρχής προγραμματική σύμβαση συνεργασίας με το ΔΛΤ Σάμου και είχε αποδεχθεί το σύνολο της πρότασης ένταξης. Έτσι το έργο με τίτλο "Προμήθεια και Εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας-φύλαξης Λιμένων Βαθέος-Μαλαγαρίου", προϋπολογισμού 1.364.000 ευρώ ήταν γεγονός. Άρα, υπήρχαν όλες οι προαπαιτούμενες εγκρίσεις και από το υπουργείο, το Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και από το Λιμενικό Ταμείο ώστε το έργο να προχωρήσει.
 
Σε αυτό το χρονικό σημείο αρχίζει και η αρνητική στάση του πρώην δημάρχου προς το πρόσωπό μου, παρόλο που μου έδωσε τα σχετικά συγχαρητήρια. Υπογείως και με τεχνάσματα αναγκάστηκα σε παραίτηση την 01/08/18.
 
Όσον αφορά το έργο, το μόνο που έμενε από την όλη διαδικασία έως σήμερα (30 Ιουνίου λήγει η προθεσμία), ήταν η έγκριση δημοπράτησης από την Οικονομική Επιτροπή, όπου προεδρεύει ο δήμαρχος. Επι 1,5 χρόνο δεν έγινε ποτέ.
 
Όμως όλο αυτό το διάστημα ξαφνικά και χωρίς να έχει δώσει εντολή ανάθεσης ουδείς απο το ΔΛΤ Σάμου, διαπιστώθηκε ότι ερήμην της Αρχής Ασφαλείας Λιμένων Σάμου και των αρμοδίων, προωθήθηκε παράτυπα από τον πρώην δήμαρχο και από εταιρεία που ουδείς γνώριζε, και όχι από τον ίδιο τον φορέα Λιμενικής Εκμετάλλευσης όπως ορίζει ο 3622/2007, ήτοι το ΔΛΤ Σάμου, η αναθεώρηση ασφαλείας λιμενικής εγκατάστασης Μαλαγαρίου-Βαθεος το Σχέδιο Ασφαλείας και η τεχνική μελέτη, με στόχο να τροποποιηθούν βασικά επιχειρησιακά δομικά και τεχνικά στοιχεία τους.
 
Έτσι, κατά παράβαση της νομοθεσίας και με "εντολές" και "απαιτήσεις" του πρώην δημάρχου (υπάρχουν όλα τα έγγραφα στη διάθεση του κάθε ενδιαφερόμενου), εγκρίθηκαν και οι αμφιβόλου προέλευσης μελέτες από υπηρεσιακούς παράγοντες, αλλά όχι από τα αρμόδια συμβούλια, που τα απέρριψαν δέοντος.
 
Ο χρόνος που απομένει για να μην απενταχθεί το έργο είναι τρομερά ελάχιστος, μόνο τρία 24ωρα. Την 30/06/19 το έργο θα απενταχθεί, για τους λόγους που ανέφερα παραπάνω. Το μόνο που απομένει είναι η οικονομική επιτροπή του Δήμου Σάμου να αποστείλει την έγκριση δημοπράτησης επί της εγκεκριμένης μελέτης.
 
Το 2021 η αξιολόγηση των λιμένων θα είναι πολύ αυστηρή και κανένα λιμάνι μας δεν πληροί τις προδιαγραφές για να συνεχίσει να δέχεται πολίτες τρίτων χωρών και κρουαζιέρας και είναι κρίμα να χάνονται χρυσές ευκαιρίες αναπτυξιακών έργων για το καπρίτσιο κάποιων.

Καλώ λοιπόν την ύστατη ώρα τους τυπικά αρμόδιους να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Εγώ δηλώνω ότι είμαι πρόθυμος να προσφέρω τις γνώσεις μου και την εμπειρία μου σε όποιον μου τη ζητήσει.

ΥΓ1: Ο διαγωνισμός είναι ηλεκτρονικός και διεθνής. Αυτό τα λέει όλα.

ΥΓ2Α: Όλα τα έγγραφα είναι στη διάθεση οποίου δημοσιογράφου το επιθυμεί για δημοσιογραφική έρευνα.

ΥΓ3: Οι εκλογές τελείωσαν" καταλήγει ο Ελισσαίος Μαυρατζώτης.

Αρχική δημοσίευση στο My Samos Blog: www.my-samos.blogspot.com