Ανακοίνωση με την οποία απαντά στη δημοτική παράταξη "Αδέσμευτη Κίνηση Πολιτών Σάμου (ΑΚΙΣ)" για το θέμα της παραχώρησης χρήσης παραλιών εξέδωσε η δημοτική αρχή Σάμου. Δείτε αναλυτικά τι αναφέρει αυτή η ανακοίνωση:
"Η ανευθυνότητα και η έλλειψη κατανόησης, των προβλεπομένων, από την κείμενη νομοθεσία, διαδικασιών, οδηγούν σε αυταπάτες, λειτουργία σε μια εικονική πραγματικότητα, επιφέρουν βλάβη στο δημόσιο συμφέρον, συνιστούν κακή υπηρεσία προς τους πολίτες και έχουν ως συνέπεια την παραπληροφόρηση.
Αυτά θα μπορούσε να παρατηρήσει κανείς με αφορμή το Δελτίο Τύπου της ΑΚΙΣ της 10ης Μαΐου, αφού παρά το γεγονός ότι διεξήχθη μια εμπεριστατωμένη συζήτηση στην οποία αναλύθηκε λεπτομερώς τόσο το νομοθετικό πλαίσιο, όσο και τα τιθέμενα χρονοδιαγράμματα, η ΑΚΙΣ, για άλλη μία φορά, φαίνεται να προτιμά να αγνοεί τις αντικειμενικές συνθήκες και να υιοθετεί μια στάση εμπλοκής σε αντικρουόμενα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα για ψηφοθηρικούς και μόνο λόγους.
Για την πλήρη ενημέρωση των συμπολιτών μας, σας γνωρίζουμε τα εξής:
1. Η παραχώρηση αυτή επετεύχθη μετά από προετοιμασία σε βαθμό ανάλυσης του νομοθετικού πλαισίου και της συγκεκριμένης παρέμβασης της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας που ως γνωστό συμμετέχει ενεργά ο Δήμαρχος Σάμου , με αντάλλαγμα του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών, στους Ο.Τ.Α., παρατάθηκε έως 30/04/2017, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 56 του Ν. 4384/2016, ο οποίος δημοσιεύθηκε στο Φ.Ε.Κ. 78, τεύχος Α!/23-04-2016.
Αυτά θα μπορούσε να παρατηρήσει κανείς με αφορμή το Δελτίο Τύπου της ΑΚΙΣ της 10ης Μαΐου, αφού παρά το γεγονός ότι διεξήχθη μια εμπεριστατωμένη συζήτηση στην οποία αναλύθηκε λεπτομερώς τόσο το νομοθετικό πλαίσιο, όσο και τα τιθέμενα χρονοδιαγράμματα, η ΑΚΙΣ, για άλλη μία φορά, φαίνεται να προτιμά να αγνοεί τις αντικειμενικές συνθήκες και να υιοθετεί μια στάση εμπλοκής σε αντικρουόμενα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα για ψηφοθηρικούς και μόνο λόγους.
Για την πλήρη ενημέρωση των συμπολιτών μας, σας γνωρίζουμε τα εξής:
1. Η παραχώρηση αυτή επετεύχθη μετά από προετοιμασία σε βαθμό ανάλυσης του νομοθετικού πλαισίου και της συγκεκριμένης παρέμβασης της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας που ως γνωστό συμμετέχει ενεργά ο Δήμαρχος Σάμου , με αντάλλαγμα του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών, στους Ο.Τ.Α., παρατάθηκε έως 30/04/2017, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 56 του Ν. 4384/2016, ο οποίος δημοσιεύθηκε στο Φ.Ε.Κ. 78, τεύχος Α!/23-04-2016.
Στο ίδιο άρθρο, προβλέπεται, επίσης, ότι αντίστοιχες συμβάσεις που έληγαν στις 30/04/2016 δεν παρατείνονται.
Εναπόκειται στην ΑΚΙΣ να εξηγήσει στο που ακριβώς εντοπίζει την καθυστέρηση των Υπηρεσιών του Δήμου, όταν το νομοθετικό πλαίσιο που καθορίζει την συγκεκριμένη διαδικασία δημοσιεύθηκε και ισχύει από τις 23/04/2016, ενώ η διευκρινιστική του Υπουργείου Οικονομικών εκδόθηκε στις 09/05/2016, (Α.Π. ΔΔΠ/Β 0007612/0630 ΕΞ 2016), ημέρα συζήτησης του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο.
2. Τα τμήματα των παραλιών τα οποία αποδίδονται άνευ διαγωνιστικής διαδικασίας, (απευθείας), σε όμορες επιχειρήσεις, καθορίζονται από το ενταύθα Αυτοτελές Γραφείο Δημόσιας Περιουσίας, προς το οποίο αποστέλλονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων συνοδευόμενες με τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά.
Όσον αφορά δε, στα τμήματα των παραλιών που αποδίδονται κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας, ο καθορισμός των, γίνεται, επίσης, κατόπιν συνεννοήσεως με το ενταύθα Αυτοτελές Γραφείο Δημόσιας Περιουσίας.
3. Για μία ακόμη φορά, ευελπιστώντας, ότι θα γίνει, επιτέλους κατανοητό, επισημαίνουμε ότι το καθεστώς που διέπει την παραχώρηση και ελέγχου της χρήσης αιγιαλού και παραλίας είναι διαφορετικό από αυτό που διέπει τους κοινόχρηστους χώρους.
Αυτός είναι και ο λόγος που ο έλεγχος των κοινοχρήστων χώρων γίνεται από επιτροπές του Δήμου, ενώ αυτός του αιγιαλού και παραλίας από όργανα του Αυτοτελούς Γραφείου Δημόσιας Περιούσιας.
Συνεπώς, η προτροπή για διενέργεια ελέγχων σε αιγιαλό και παραλίες πέραν του ότι στερείται νομοθετικής βάσης, είναι τουλάχιστον ατυχής, προερχόμενη από έναν, έμπειρο πλέον, Δημοτικό Σύμβουλο.
Η σύννομη λειτουργία των δραστηριοποιούμενων σε τμήματα αιγιαλού και παραλίας επιχειρήσεων, εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Δήμου και αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα των εντεταλμένων κρατικών υπηρεσιών.
4. Η προστασία των πολιτών και των συμφερόντων του Δήμου επιτελείται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και, δεδομένης της θεσμικής θέσης της ΑΚΙΣ, η τήρηση των προβλεπομένων πρέπει να είναι αυτονόητη.
Η παράνομη υποκατάσταση θεσμοθετημένων διαδικασιών της Διοίκησης από πολιτικά όργανα, όχι μόνο δεν επιφέρει έννομα αποτελέσματα, αλλά υποβιβάζει και τα ίδια συλλογικά πολιτικά όργανα στην συνείδηση των πολιτών, αφού αντί για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος, στην οποία είναι ταγμένα, εμφανίζονται ως συμμέτοχοι σε μια διαδικασία εξυπηρέτησης στενά ιδιωτικών οικονομικών συμφερόντων.
Η απόδοση ανευθυνότητας και ολιγωρίας την Δημοτική Αρχή για θέματα στα οποία δεν έχει αρμοδιότητα, προκαλεί απογοήτευση γιατί είναι δηλωτική μιας ανεύθυνης, λαϊκίστικης και ψηφοθηρικής αντιμετώπισης των πραγμάτων.
Εκτός βέβαια και εάν αυτή η συγκεκριμένη διαχρονική πρακτική της ΑΚΙΣ εδράζεται στην θεωρία του γνωστού προπαγανδιστή, σύμφωνα με την οποία, «λέγε, λέγε» όλο και κάτι μένει.
Σε κάθε περίπτωση, η Δημοτική Αρχή είναι ανοικτή και ευχαρίστως αποδέχεται προτάσεις που αποσκοπούν στην εμπέδωση ενός κλίματος σύμπλευσης και συνεργασίας για την προάσπιση και αναβάθμιση του τόπου μας σε μια περίοδο που η πατρίδα μας πραγματικά δοκιμάζεται, και στο πλαίσιο αυτό καλούμε την ΑΚΙΣ να συμβάλλει εποικοδομητικά στην κοινή προσπάθεια για την βελτίωση της ζωής των συμπολιτών μας".
Φωτογραφία: Μανώλης Marg