Την πρόσκληση για τη διαβούλευση του διαγωνισμού για την τετραετή ανάθεση (από 1 Οκτωβρίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2020) εκτέλεσης 28 άγονων αεροπορικών δρομολογίων, μεταξύ αυτών και δύο που αφορούν στη Σάμο, δημοσίευσαν η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α) και το υπουργείο Υποδομών.
Στην πράξη, τον προσεχή Οκτώβριο και για διάστημα τεσσάρων ετών θα ξεκινήσει η ανάθεση της εκτέλεσης των αεροπορικών δρομολογίων σε άγονους προορισμούς. Εκεί δηλαδή, όπου λόγω κακών αερολιμενικών υποδομών το πτητικό κόστος είναι υψηλό και γι' αυτό προβλέπεται η χορήγηση επιδότησης στους αερομεταφορείς.
Σύμφωνα με το έγγραφο-προσχέδιο της Υ.Π.Α, που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, η συχνότητα των δρομολογίων μειώνεται σημαντικά, όπως και ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων, συγκριτικά με το καθεστώς που ίσχυσε από το 2012 έως και τον Μάρτιο του 2016 και αφορούσε 24 άγονες γραμμές.
Μάλιστα, το νέο καθεστώς προβλέπει λιγότερο αριθμό δρομολογίων, ιδίως τους χειμερινούς μήνες, συγκριτικά με αυτό που ίσχυε μέχρι τις 31 Μαρτίου. Αναπόφευκτα, και οι προσφερόμενες θέσεις θα είναι οι λιγότερες το πεντάμηνο από τον Νοέμβριο έως και τον Μάρτιο, σε σχέση με τις υπόλοιπες χρονικές περιόδους.
Για τη Σάμο η ελάχιστη συχνότητα πτήσεων σύμφωνα με το νέο καθεστώς που θα ισχύσει από την 1η Οκτωβρίου, έχει ως εξής:
* Θεσσαλονίκη-Σάμος:
-Δύο πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 120 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.
-Τρεις πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 180 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.
-Πέντε πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 300 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.
Το προηγούμενο καθεστώς προέβλεπε 3 πτήσεις την εβδομάδα κατά τη χειμερινή περίοδο και 240 προσφερόμενες θέσεις.
* Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ρόδος:
Δύο πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 60 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.
Σύμφωνα με το προηγούμενο καθεστώς, το συγκεκριμένο δρομολόγιο «έσπαγε» σε Λήμνο-Μυτιλήνη-Ρόδο (δύο πτήσεις/εβδομάδα), Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Ρόδο (μία πτήση/εβδομάδα), Λήμνο-Μυτιλήνη-Σάμο-Ρόδο (1 πτήση/εβδομάδα) και Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Σάμο-Ρόδο (1 πτήση / εβδομάδα).
Πηγή: capital.gr