AUTOMATIC TRANSLATION OF OUR BLOG INTO YOUR LANGUAGE BY GOOGLE TRANSLATE:

Turkish English German Dutch Swedish Danish French Italian Russian Spanish Portuguese Arabic

12 Οκτ 2014

Τον Νοέμβριο νεότερα για την εκμετάλλευση του αεροδρομίου Σάμου


Τρεις δεσμευτικές προσφορές υποβλήθηκαν την Παρασκευή στο ΤΑ.Ι.Π.Ε.Δ για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ αυτών και της Σάμου. Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου.

Πιο αναλυτικά, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια χωρίζονται σε 2 ομάδες:

* Την ομάδα Α, που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας και

* Την ομάδα Β, που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Τις δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες των αεροδρομίων, κατέθεσαν οι κοινοπραξίες

* CASA (Corporation America S.A.) - METKA Α.Ε.,

* FRAPORT AG-SLENTEL Ltd και

* VINCI Airports S.A.S.-ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.

Σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η πρόσκληση υποβολής προσφορών, θα ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου εγκυρότητας των τεχνικών προσφορών και της πληρότητας των δικαιολογητικών.

Μετά από τη σχετική εισήγηση των συμβούλων του έργου, το ΤΑΙΠΕΔ θα εγκρίνει τα επενδυτικά σχήματα που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο και θα αποσφραγίσει τις οικονομικές προσφορές, ενώ η ολοκλήρωση του διαγωνισμού θα γίνει εντός του Νοεμβρίου.

Πηγή: Α.Π.Ε-Μ.Π.Ε

Εν τω μεταξύ, οι νομαρχιακές επιτροπές Σάμου και Λέσβου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α σχολίασαν τις τελευταίες εξελίξεις για την εκμετάλλευση των αεροδρομίων:

"Όπως έχει ανακοινώσει και ο πρόεδρος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, αυτό το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας δεν θα το αναγνωρίσουμε ως αυριανή Κυβέρνηση. Εμείς ως ΣΥ.ΡΙΖ.Α Σάμου και Λέσβου  θα αντισταθούμε σε αυτή την διαδικασία, καλώντας όλους τους νησιώτες σε κινητοποιήσεις.

Ο Λαός των νησιών μας έχει βιώσει στο πετσί του τι σημαίνει απελευθέρωση και αποκρατικοποίηση  μετά την πώληση της Ολυμπιακής και την δήθεν απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που έχει εκτινάξει στα ύψη τις τιμές των εισιτηρίων και έχει κάνει την επαφή μας με τον «έξω κόσμο» πραγματική περιπέτεια.

Το πιο πιθανό από την παγκόσμια ιστορία των αποκρατικοποιήσεων είναι ότι θα αυξηθεί το κόστος χρήσης του αεροδρομίου, οδηγώντας σε μεγάλες αυξήσεις και στα εισιτήρια, αλλά  και στις άλλες υπηρεσίες του αεροδρομίου. Το έχουμε δει αυτό ήδη με όλα τα «αυτοχρηματοδοτούμενα έργα», όπως για παράδειγμα με τα διόδια στις εθνικές οδούς. 

Οι ιδιώτες, για να επενδύσουν, θέλουν  να έχουν σημαντική κερδοφορία από τα αεροδρόμια της Σάμου και της Μυτιλήνης, ώστε «να αποσβέσουν» την επένδυση και να έχουν έπειτα «ελκυστικά» κέρδη, που θα δεν τα έχουν αλλού. Ποιος θα το πληρώσει αυτό; Φυσικά ο υπερφορολογημένος και οικονομικά εξαθλιωμένος λαός, τον οποίο προσπαθούν να τον παραπλανήσουν ότι με την πώληση της δημόσιας περιουσίας θα μειωθεί το βασανιστήριο που υφίσταται, ενώ και αυτό το σκέλος των μνημονίων του φορτώνει βάρη εις το διηνεκές.

ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ"